Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Svečana premijera: Prvi baterijski vlak pojurio iz Splita u Kaštela

Autor: Siniša Malus
16. prosinac 2025. u 06:00
Podijeli članak —
Pripremamo nabavu još 40 vlakova, rekao je državni tajnik Žarko Tušek/Ivo Čagalj/PIXSELL

Vlak će prometovati na splitskom prigradskom području.

U redovni promet na splitskom području u ponedjeljak ujutro uveden je baterijski vlak, prvi takav u Hrvatskoj i Europi, koji će prometovati na relaciji Split – Kaštel Stari – Split i tako rasteretiti cestovni promet.

Baterijski vlak proizveden je u sklopu projekta “Primjena zelenih tehnologija u željezničkom putničkom prijevozu” koji se financira iz Nacionalnog plana oporavka i otpornosti 2021. – 2026. U sklopu projekta proizveden je i elektrobaterijski vlak te šest punionica na kolodvorima Bjelovar, Virovitica, Osijek, Varaždin, Pula i Split Predgrađe, a ukupna vrijednost projekta iznosi 17,1 milijun eura.

Končarov proizvod

Baterijske vlakove i punionice proizvela je tvrtka Končar – Električna vozila. Prvi put taj je vlak prometovao 29. rujna ove godine, povremeno vozeći probne vožnje na relaciji Virovitica – Bjelovar – Virovitica kako bi se ispitale punionice. Baterijski vlak ima 113 sjedećih mjesta, može dostići maksimalnu brzinu od 120 kilometara na sat te mu punjenje baterije najviše traje 30 minuta. Opremljen je rampama za ulazak i izlazak osoba u invalidskim kolicima, prostorom za bicikle, audio-vizualnim sustavom za informiranje putnika i videonadzorom, a putnicima u vlaku omogućen je besplatan pristup internetu, kao i punjenje mobilnih uređaja. Za pogon koristi baterije koje se pune na punionicama.

Brže do cilja

Ugradnjom novih komunikacijskih sustava smanjit će se duljina prometovanja između Splita i Zagreba za dva sata.

Riječ je o prvom takvom vlaku u Hrvatskoj i Europi, naglasio je državni tajnik Žarko Tušek ističući važnost projekta za cijelu Hrvatsku.

“Prvi ovakav vlak imamo u Hrvatskoj u Europi. Dolazi u Split kako bi vozio na prigradskom prometu. Do sada smo u proteklih osam godina nabavili 80 vlakova i u dogovorima smo za nove baterijske vlakove. Pripremamo nabavu još 40 vlakova, koji će biti baterijski i elektrobaterijski i oni će biti raspodijeljeni na više regija u Hrvatskoj.” Naravno, drugi dio priče o ubrzanju vlakova vezan je za modernizaciju infrastrukture, dodaje Tušek. “Ugradnjom novih komunikacijskih sustava smanjit ćemo dužinu prometovanja između Splita i Zagreba za dva sata. Da bi se napravio standard koji bismo mi danas htjeli, moramo obnoviti cijeli pružni sustav.”

Rasterećenje cesta

Splitsko-dalmatinski župan Blaženko Boban kazao je da će građani te županije imati brojne koristi od baterijskog vlaka jer je ugodan, udoban i bešuman, a od danas će na relaciji Split – Kaštel Stari biti 14 polazaka više nego do sada. “Od današnjeg dana imat ćemo ukupno 32 vožnje, a uz to se danas puštaju u promet i dvije željezničke postaje – jedna u Solinu i druga u Sv. Kaji kako bi građani što više koristili vlakove. Tako će se rasteretiti cestovni promet”, poručio je Boban.

Besplatan prijevoz vlakom imaju umirovljenici i studenti Splitsko-dalmatinske županije, kao i osobe s invaliditetom koje imaju valjanu iskaznicu. Vožnja baterijskim vlakom od Splita do Kaštel Starog traje 28 minuta, a cijena je oko 1,5 eura. Na području Splitsko-dalmatinske županije u 2024. godini otpremljeno je oko 451 tisuća putnika, a procjenjuje se da će se u 2025. taj broj povećati za oko šest posto, odnosno oko 480 tisuća putnika.

Autor: Siniša Malus
16. prosinac 2025. u 06:00
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close