‘Sve naše strateške prometne prioritete uključiti u EU mrežu’

Autor: Suzana Varošanec , 23. ožujak 2022. u 22:00
Luka Rijeka je samo na Mediteranskom koridoru, traži se revizija hrvatske TEN-T mreže u sklopu Transeuropske mreže prometnica/G. Kovačić/PIXSELL

Poziv na hitnu reakciju izražava nastojanje i za izgradnjom prometnica i integriranjem nacionalne mreže.

Revizija hrvatske TEN-T mreže u sklopu jedinstvene Transeuropske mreže prometnica, glavna tema sjednice Udruženja luka HGK, u fokus poduzetnika iz branše prometa stavlja pitanje pristupa korištenju EU sredstava za što je osnovni uvjet integracija u mreže.

Zahtjevom ovog Udruženja putem Ministarstva mora, prometa i infrastrukture stoga se traži da se u novu mrežu uključe svi hrvatski strateški prometni prioriteti te se tome pridružuje i europarlamentarac Valter Flego, Odbor za promet i turizam, Klub zastupnika Renew Euro.

Poziv na hitnu reakciju izražava nastojanje i za izgradnjom prometnica i integriranjem nacionalne mreže, drugim riječima cilj je da RH iskoristi novu razvojnu priliku jer nije sudjelovala u kreiranju mreže 2013.

U sklopu prometne politike TEN-T je jedan od ključnih projekata EU, zbog čega se i prijedlog nove Uredbe EK direktno reflektira na RH pa tako i na luke čiji je ključ razvoja, potvrđeno je, željeznica.

Osnovni i prošireni koridori te sveobuhvatna mreža, pak, tri su nove mreže definirane Uredbom, u kojoj prema Flegi položaj RH nije zavidan zbog čega ističe da je nužno hitno reagirati.

RH je na dva koridora Osnovne prometne mreže – Mediteranskom i Rajna-Dunav. Europski parlament još 2016. je izrazio nezadovoljstvo što je Luka Rijeka samo na Mediteranskom koridoru, dok su druge konkurentske na dva. Postoji i novi koridor Western Balkan, no Luka Ploče nije uključena.

Osnovna mreža uključuje samo strateški najznačajnije dijelove sveobuhvatne mreže, a treba biti uspostavljena do kraja 2030. Po odluci EK (2013.) 9 je koridora osnovne mreže, svaki mora uključivati 3 vrste prometne infrastrukture, prolaziti kroz 3 članice i 2 granična prijelaza. 

Komentirajte prvi

New Report

Close