Styria kao najjači digitalni izdavač u Hrvatskoj, čija se čak 3 portala nalaze među 5 vodećih portala prema podacima gemiusAudience-a, iznijela je ovih dana predstavnicima Gemiusa svoje nezadovoljstvo oko primjene tzv. novog multiapproacha istraživanja o posjećenosti digitalnih platformi i zabrinutost što ono uvelike zaostaje za svjetskim trendovima.
„Novo“ istraživanje, koje je u pripremi već neko vrijeme, trebalo bi, za razliku od dosadašnje metodologije, omogućiti uvid u posjećenost (pojedinačno) po digitalnim platformama. Međutim, pri tome Gemius želi iz praćenja rezultata posjećenosti i dosega izostaviti podatke o korisnicima mobilnih aplikacija. Riječ je o tržišnom segmentu koji s intenzivnim korištenjem smartphonea globalno bilježi strelovit rast i time je tržišno vrlo zanimljiv potencijalnim korisnicima, a podaci o kojima su im uskraćeni. U SAD-u, predvodniku svjetskih trendova, mobilne platforme generiraju više od 60 posto ukupnog vremena provedenog u korištenju digitalnih medija pri čemu se većina konzumacije odvija preko aplikacija (u prosijeku 7 od 8 minuta, a kod smartphonea još i više). Aplikacije na smartphoneu svakodnevno koristi čak 79 posto korisnika. Oko 60 posto vlasnika smartphonea rutinski koristi news aplikacije, većinom one novinskih izdavača. Penetracija smarthphonea na hrvatskom tržištu premašila je 60 posto.
Prema istraživanju objavljenom u okviru zadnjeg „INMA News Media Outlooka 2015“ svjetski medijski izdavači izdvojili su mobilni razvoj (kao i digitalni rast i analitiku podataka) kao apsolutne prioritete u ovoj godini.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Styrija ima masu nativ advertisinga i sto je najgore politickog. Ljude to iritira pa bjeze sa portala.
Styria jest najposjećenija grupacija u RH, no ovdje su iznesene pogrešne tvrdnje kako je mjerenje mobilne posjećenosti od velike važnosti. Naprotiv, istraživanja vani govore da se konstantno smanjuju cijene oglašavanja na mobilnim uređajima jer su oglasne kampanje neefikasne. Naime nitko u žurbi i na tako malom ekranu ne gleda reklame pa su one i do 10x jeftinije od reklama na klasičnom webu.
Znači izostanak praćenja mobile posjećenosti nimalo ne utječe na odluke oglašivača
Uključite se u raspravu