Preostale dvije velike dizalice za prekrcaj kontejnera između brodova i operativne obale (STS) u Rijeku bi trebale doploviti 12. veljače, potvrđeno je Poslovnom dnevniku.
Dolaskom ovih dizalica ključna oprema novog terminala bit će praktički u cijelosti kompletirana, budući da su prošle godine, uz prve dvije velike obalne dizalice, bile isporučene i dvije dizalice za prekrcaj kontejnera na željeznici (RMG) te 15 terminalskih dizalica (RTG).
Završeni bitni radovi
“Kontejnerski terminal bilježi značajan napredak u razvoju infrastrukture i tehnoloških sustava. Tako je u tijeku testiranje izdržljivosti dvije obalne (STS) dizalice uz pomoć novopridošle teglenice, što će se nastaviti i nadalje, no i ovim korakom dvije STS dizalice su postale spremne za operativnu upotrebu.
Uz to, kompanija Rijeka Gateway zadovoljna je dodatnim uspješnim isporukama manje opreme za kontejnerski terminal, a to su dohvatni dizač kontejnera (Reach Stacker), električni terminalski traktori s pripadajućim punjačima, kao i prikolice za iste.
Ova se oprema sukladno planu projekta koristi za testiranje dizalica, no također i za trening novih zaposlenika, a s obzirom na specifičnost opreme i načina rada, odgovorili su iz RGW-a na upit o tijeku završnih radova na terminalu i nabavci opreme.
Završeni su bitni infrastrukturni radovi: postavljene su AB grede za kontejnere, puštena je u rad glavna trafostanica, implementirana je privatna 5G mreža te mobilni kontejnerski podatkovni centar.
“Uspješno je dovršeno testiranje izdržljivosti dvije postavljene STS dizalice, čime su postale potpuno operativno spremne. Također, preuzeli smo većinu potrebne opreme, kao što su dohvatni dizač kontejnera (Reach Stacker), tri prikolice te dva električna terminalska traktora s pripadajućim punjačima, koji se već koriste za obuku operatera i daljnje testiranje opreme, uključujući dizalice…
U okviru digitalizacije terminala, pušten je u rad drugi modularni podatkovni centar, a jedan od spomenutih električnih traktora postao je prvi digitalno povezani komad, što je prvi korak u postizanju potpune međusobne povezanosti svih sustava na terminalu. Kako bi se osigurala maksimalna pouzdanost svih budućih operacija, provedeno je i uspješno dovršeno disruptivno testiranje IT infrastrukture.
Pušten je u rad fiksni izvor napajanja za eRTG dizalice, koje se trenutno testira i pušta u funkciju”, poručuju iz RGW-a. Terminal, ističu, ima iznimno visoko postavljene standarde održivosti te predvodi u investicijama u tehnologiju koja će maksimalno umanjiti negativan utjecaj na lokalnu zajednicu i okoliš.
“Održiva električna energija dobivena iz obnovljivih izvora osigurana je od početka radova na terminalu, a koristit će se i tijekom operativne faze terminala. Ova odluka, kombinirana s činjenicom da je 95 posto opreme i dizalica na terminalu elektrificirano, smanjuje emisije CO2 za ukupno 60 posto u odnosu na tradicionalne terminale.
Električna energija dolazi iz fotonaponskih sustava i vjetroelektrana, a ENNA Next izdaje zelene certifikate kojima garantira da cjelovita opskrba dolazi iz obnovljivih izvora”, rekli su nam iz RGW-a.
Strateški važan projekt
Prekrcaj prvih kontejnera na Rijeka Gateway terminalu očekuje se u drugoj polovici ove godine, a na terminalu će, prema najavama iz RGW-a, biti izravno zaposleno oko 300 ljudi, uz višestruko veći broj zaposlenih na poslovima vezanim uz rad terminala u logističkom lancu.
Po završetku ove, prve, faze terminal će imati kapacitet od 650 tisuća kontejnera godišnje. Nakon završetka druge faze, terminal će imati kapacitet za više od milijun kontejnera godišnje. Terminal Rijeka Gateway će vratiti Rijeku na globalnu kartu važnih luka, a Hrvatsku na kartu važnih logističkih središta za istočnu i srednju Europu.
Podsjetimo, Rijeka Gateway je tvrtka u vlasništvu APM Terminalsa, odnosno Maersk grupe koji drži 51 posto vlasničkog udjela, i domaće tvrtke ENNA Logic koja drži 49 posto vlasništva.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu