Dok se devedesetih novac u nogometne klubove ulagao isključivo po političkim zaslugama, posljednjih šest godina sve manje tvrtki odlučuje se milijune kuna utrošiti na domaće zvijezde. Gledanost nogometnih utakmica je mala, klubovi postižu izuzetno loše rezultate u međunarodnim natjecanjima, tako da se sponzorstva uglavnom svode na financijske injekcije iz državnih tvrtki ili pak poduzeća čiji su vlasnici prijateljski ili navijački vezani uz klupske čelnike. Ipak, pritom se i te kako pazi da sva jaja ne budu u istoj košari pa većina sponzora rasporedi sredstva za sportski marketing na više klubova kako se ne bi zamjerili nijednoj strani. Tako je, primjerice, Privredna banka u isto vrijeme sponzorirala Hajduk i Dinamo, baš kao i Siemens i Zagrebačka pivovara. Međutim, glavni sponzor Hajduka je Agrokor Ivice Todorića koji ne krije svoje navijačke sklonosti. Agrokor je, kako je neslužbeno objavljeno, za dvogodišnje sponzorstvo i logo na dresu Hajduka, platio 1,4 milijuna eura.
Dimitrij Željeznjak
Kako taj iznos nije dovoljan, hajdukovci su izlijepili dres imenima i drugih sponzora – od Croatia osiguranja, preko Ine i T-Coma do Slobodne Dalmacije, dok je Privredna banka Zagreba na dresovima juniora. Unatoč antagonizmu sjevera i juga, navijače Hajduka sve manje smeta činjenica da praktički sve tvrtke – osim Slobodne Dalmacije – imaju sjedište u Zagrebu, kao i da je od bijele boje na dresovima vrlo malo ostalo. Jedan od važnijih sponzora je i Portus Adria, firma ruskog tajkuna Dmitrija Željeznjaka, koji je pomogao Hajduk navodno sa 700 tisuća eura ne inzistirajući da ime njegove tvrtke u čijem je vlasništvu splitska luka bude na dresovima. Nakon što je Siemens prestao biti glavni sponzor Dinama, taj je klub više mjeseci tražio nove sponzore koji bi nadoknadili manjak u blagajni od 2,5 milijuna eura koje je ta tvrtka investirala za dvogodišnji ugovor. Poznavatelji prilika u Maksimiru primijetili su da od tog posla ne bi bilo ništa da predsjednik kluba Mirko Barišić nije ujedno bio direktor te tvrtke za Hrvatsku, koja je postala prva tranzicijska država u koju je Siemens uložio novac u nogomet. Njegovim odlaskom u mirovinu Siemens se ohladio od Dinama što je uzrokvalo velike financijske probleme klubu, koje je jednim dijelom riješio grad Zagreb koji godišnje izdvaja 20 milijuna kuna od čega najviše ide na infrastrukturu. Dobrodošli su i Croatia osiguranje i Privredna banka Zagreb te PBZ Card koji, prema Barišićevim riječima, godišnje isplate Dinamu između 7 i 10 milijuna kuna, dok Siemens daje 1,2 milijuna kuna. Croatia osiguranje klub pomaže od 1997. godine, ali prvi je put ove sezone dala tako veliki novac. Osim Dinama i Hajduka, CO se reklamira na dresovima Varteksa i Osijeka. Dinamo sponzorira i Jutarnji list, koji je prije nekoliko godina podržavao Zagreb, PBZ dodatno ulaže u Varteks koji je u međuvremenu ostao bez glavnog spoznora čije ime još nosi.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu