Masterplan vrijedan stotine milijuna kuna: Hrvatska regija želi postati top europska kontinentalna destinacija

Autor: Marija Crnjak , 10. prosinac 2020. u 12:32
Foto: Goran Kovacic/PIXSELL

Ova ambiciozna strategija, koja je precizno definirala akcijske planove za sve projekte za period do kraja 2026. godine, predviđa jak angažman i suradnju unutar regije.

Gorski kotar, turistički uspavana regija Hrvatske s ogromnim potencijalom razvoja niza atrakcija i održivog turizma, kroz idućih šest godina postat će jedna od najpoželjnjih europskih kontinentalnih destinacija za goste željne avanture, izletnike, ljubitelje prirode i vrhunske gastronomije, s nizom atrakcija koje će goste privlačiti cijele godine.

Otežavajući faktori

U Gorski kotar ići će sportaši na pripreme u niz sportskih centara i Nacionalni outdoor trening centar, ljubitelje prirode čekat će Wild park na Golubinjaku, Treetop šetalište s pogledom na divljinu i šumu, nova infrastruktura na izletištima kao što su Kamačnik i Zeleni vir, pustolove će čekati Bear Grylls Akademija za preživljavanje.

Obitelji će se zabavljati vožnjom Heritage željeznicom, uživati u goranskim delicijama u Gastrocentru, zahvaljujući suradnji OPG-ova koji će se udružiti u novu poljoprivrednu zadrugu. Za zimske radosti neće biti brige jer će se nabaviti mobilni zasnježivači koji će jamčiti dobar rad budućem Skijalištu Bijela kosa, Centru za nordijsko skijanje Vrbovska poljana, a sve toplija ljeta privući će goste na neko od novih javnih kupališta na rijekama i jezerima, bicikliranje novim stazama, šetnju novom stazom uz Kupu.

O svemu tome turisti će se moći informirati u Centru za posjetitelje na odmorištu Ravna gora. Svjetsku ekipu privući će atraktivno natjecanje drvosječa, i još niz takvih evenata koje će organizirati nova, jedinstvena Turistička zajednica Gorskog kotara.

43

projekta iz javnog sektora već su dugo tema planova i razgovora, od infrastrukture nadalje. U privatnom sektoru ih je 10

Sve ove projekte, ukupno vrijedne nekoliko stotina milijuna kuna, predlaže masterplan turističkog razvoja Gorskog kotara koji je konzultantska tvrtka Horwath HTL prije više od godinu dana pripremila za naručitelja Hrvatsku turističku zajednicu (HTZ).

Javno predstavljanje uslijedilo je tek prije par tjedana, kad i potpisivanje Sporazuma o udruživanju TZ-ova u jedan TZ Gorskog kotara, održano u Fužinama u jeku pandemije.

Ova ambiciozna strategija, koja je precizno definirala akcijske planove za sve projekte za period do kraja 2026. godine, predviđa jak angažman i suradnju unutar regije, lokalnih vlasti s razvojnim agencijama, ali i angažman države u jačanju infrastrukture i privlačenju sredstava iz fondova Europske unije.

Upravo o mogućnostima financiranja iz različitih fondova potpore ovisit će i koji će se od niza predloženih projekata moći realizirati, navode autori masterplana.

Dakako, uz one javne, dio projekata planiran je u javno-privatnom partnerstvu te na inicijativu privatnog sektora, koji je dosad imao vrlo slabu motivaciju za ulaganje u Gorski kotar.

Sukladno nalazima s terena, ključni otežavajući faktori, osim nedostatka novčanih sredstava te nesređenih imovinsko-pravnih odnosa, su nejasna turistička budućnost i opća neatraktivnost turističkog proizvoda Gorskog kotara.

Privatni projekti još su tek ideja

U aranžmanu privatnog sektora u planu su tek tri projekta za kampove, tri za hotele, jedan planira apartmane, a jedan projekt predviđa izgradnju ski–rekreativnog centra u Fužinama.

Većina projekata privatnog sektora tako je tek na razini ideje, bez osnovne dokumentacije i studije tržišne opravdanosti. U javno-privatnom modelu u planu je 10 projekata, među ostalim i skijalište Bijela kosa te adrenalinski park Brod Moravice, projekti koji ili traže ulagača ili se tek razvijaju.

U javnom sektoru već dugo se priča o ukupno 43 projekta infrastrukture, atrakcija, no rijetko koji ima uvjete za realizaciju bez novog pristupa.

Mnogo je toga i zapuštenog, od starih vojarni do dvoraca, masterplan tako predviđa valorizaciju i korištenje čak 17 objekata i zemljišta u javnom vlasništvu s potencijalom turističke valorizacije.

Komentirajte prvi

New Report

Close