Velikoj proizvodnoj investiciji u ukupnom iznosu od oko 600 milijuna kuna, kandidiranoj krajem 2019. za status strateškog investicijskog projekta, vrata se širom otvaraju kroz recentno uvrštavanje na navedenu listu. Slijedom toga u Hrvatskoj se, među ostalim, očekuje i relativno brzo pokretanje serijske proizvodnje prvih aluminijskih proizvoda za njemački BMW.
Riječ je o proizvodima čija je funkcija zaštita kočnica, te istodobno pripremama za novi proizvodni program šibenske tvrtke Impol – TLM, na osnovu projekta kojim su ulaganja predviđena u povećanje proizvodnih kapaciteta i izgradnju nove ljevaonice kapaciteta 200.000 tona.
Značajni je to impuls koji će omogućiti poveznicu, premariječima Tomaža Smolara, prvog direktora šibenske tvrtke i danas člana njezinog Nadzornog odbora i glavnog menadžera za diviziju valjanih proizvoda grupacije Impol, između Šibenika i suvremenih proizvoda nove autoindustrije. U novim halama od bankrota prije nekoliko godina spašenog šibenskog aluminijaša, poslovanje u sastavu slovenske aluminijske grupacije jamči Šibenčanima ulazak u nove, lukrativnije proizvode te od 2022. proizvodnju znatne količine aluminijskih proizvoda u novoj ljevaonici.
Pripreme za ovu investiciju već izvjesno vrijeme traju, no tek im strateški status donosi značajni impuls zbog očekivanog benefita od ubrzanja procedura za dobivanje potrebnih dozvola uključujući i građevinsku, komentirao je šibenski gradonačelnik Željko Burić, pojašnjavajući da je navedeni projekt uvršten na listu strateških projekata RH na recentnoj sjednici u čijem je radu on sudjelovao kao gost.
“Jedini sigurnosni ventil za gospodarstvo predstavljaju ulaganja u industriji, a šibensko gospodarstvo i u ovoj krizi funkcionira te puni gradski proračun s udjelom od 30%, dok turizam donosi 17%, navodi Burić. Projekt izgradnje nove ljevaonice uključuje peć za taljenje i rafinaciju, nove peći za lijevanje sa sustavom za čišćenje tekućeg aluminija i ljevački stroj za lijevanje blokova aluminijskih legura koje se valjaju na valjačkom stolu. U prvoj fazi ulaganje će iznositi oko 25 milijuna eura, a nova ljevaonica gradit će se na zemljištu tvrtke, na prostoru bivše elektrolize i u produžetku postojeće ljevaonice.
Zadovoljavala bi najviše ekološke standarde sukladno EU direktivi koja za svaku novu proizvodnju traži korištenje najsuvremenije proizvodne opreme kojom se minimalizira utjecaj na okoliš.
“Ako će sve dozvole biti izdane u nekom očekivanom vremenu, možemo očekivati završetak prve faze investicije i pokretanje proizvodnje potkraj sljedeće godine. U poodmaklom smo procesu priprema te su iza nas i odluke glede odabira tehnologije i narudžbe proizvodne opreme čija je izrada isto u tijeku. U tom smislu govorimo o investiciji koja je započela, iako dugo čekamo okolišnu i građevinsku dozvolu”, kaže Smolar dodajući kako se nadaju da će uvrštavanje njihova projekta na listu strateških ulaganja, nakon što je cjelokupna dokumentacija odavno predana, biti od velike pomoći, odnosno ubrzati postupak, što znači automatski i samu investiciju.
Za povećanje kapaciteta proizvodnje aluminijskih proizvoda, kao i za početak rada nove ljevaonice predviđene su četiri faze da bi se ostvarili navedeni kapaciteti aluminijskih blokova. Grade ih za vlastite potrebe jer će ih koristiti Impol-TLM.
Naime, nakon zatvaranja mostarskog Aluminija blokove kupuje ih na stranim tržištima pa bi prestao biti neto uvoznik, dok bi ostvario prednosti na fleksibilnosti i kvaliteti samih proizvoda. Koncept je osmišljen tako da se ulaganjima u prve dvije ljevačke linije kapaciteta svaka po 50.000 tona (vrijednost ulaganja u prvu liniju iznosi 25 milijuna eura, a 20 milijuna eura u drugu), postiže popunjavanje postojećih kapaciteta i kompenzacija nabave iz uvoza.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Kad sustav ne funkcionira onda nesposobna društva odnosno vlade izmisle još jednu vodenu glavu, koja bi trebala ubrzati procese. Umjesto da odstrane sve one nakupine koje smetaju primjerenom roku izdavanja građevinskih dozvola.
Uključite se u raspravu