Spar Hrvatska je kroz police sestrinskih tvrtki u Austriji, Mađarskoj i Sloveniji u 2015. plasirao šarolik asortiman hrvatskih kompanija u vrijednosti 54 milijuna eura što je rast od 11 posto naspram rezultata iz 2014. Lidl je lani u ovoj kategoriji kroz svoju europsku mrežu zabilježio izvoz u visini 8,9 milijuna eura, no u odnosu na godinu prije riječ je o gotovo 100-postotnom 'skoku' budući da je izvoz u 2014. bio 5,7 milijuna eura.
50posto
Hrvata kupuje robne marke
Duga povijest
Glavnina proizvoda koji su u 2015. plasirani na desetak tržišta kroz ova dva kanala zapravo su robne marke Lidla i Spara. Robne marke trgovaca imaju dugu povijest, prvi ih je plasirao Amerikanac Jacob Bunn krajem 19. stoljeća, određene proizvode nazvao je po imenima članova obitelji. Europa je robne marke otkrila početkom 20. stoljeća, a Hrvatska na njegovu samom kraju kada su ih ponudili lokalni trgovac Getro i njemački dm-drogerie markt u svojoj prvoj trgovini otvorenoj 1996. u Zagrebu.Prema analizi koju je krajem 2015. izradio Nikola Vuković, Project leader u ljubljanskom uredu Boston Consulting Group i član Senior BCG tima za Jugoistočnu Europu, vlastite robne marke imaju održiv potencijal danjeg rasta na tržištima regije Jugoistočne Europe.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu