Rimcu slične treba podržati

Autor: Ana Maria Filipović Grčić , 27. rujan 2016. u 22:00
Sudionici panela o poticanju čistog transporta/Davor Višnjić/PIXSELL

U Hrvatskoj samo na bolovanja zbog onečišćenja zraka odlazi 11 milijuna eura. I zbog toga treba smanjiti emisiju CO2.

U sklopu panel diskusije E-mobilnost – poticanje čistog transporta Dino Brekalo iz Toyota Centra Zagreb upozorio je na to da u Europi trenutačno postoji 250 milijuna automobila koji izravno utječu na onečišćenje okoliša. "Trebamo energetski učinkovite vozne parkove koji će smanjiti emisije ispušnih plinova", istaknuo je. Goran Pejić iz Centra za vozila Hrvatske (CVH) rekao je da samo u Hrvatskoj postoji dva milijuna vozila, a trendovi emisija CO2 zabrinjavaju.

Zoran Lulić s Fakulteta strojarstva i brodogradnje složio se da je u razvoju motora i automobilskih tehnologija napravljen veliki generacijski napredak. "S aspekta energetske učinkovitosti,  hibridna tehnologija pokazala se kao ona koja daje najveću iskoristivost", kaže Lulić. Voditelj pilot-projekta kojim Renault proučava stanje infrastrukture za el. vozila Željko Purgar ističe da Hrvatska mora pronaći koncept e-mobilnosti koji joj najviše odgovara. "Imamo mnoštvo novih dionika na tržištu e-mobilnosti, mahom mladih poput Rimca, koji razmišljaju kroz prizmu novih ekociljeva, što jamči opstanak dobrih trendova. Trebali bismo im osigurati sredstva da razvijaju inovacije", zaključio je Purgar.

Da 70% zagađenja zemlje i zraka dolazi od cestovnog prometa, rekao je i Mario Stipetić iz Ministarstva zaštite okoliša. U Hrvatskoj samo na bolovanja zbog onečišćenja zraka odlazi 11 milijuna eura. "Stoga nam je smanjenje emisije CO2 i veća kvaliteta zraka za naše stanovnike koji će manje obolijevati jedan od najvažnijih ciljeva", zaključio je Stipetić. Ivica Skorić, voditelj HEP-ova projekta e-mobilnosti, rekao je da do 2020. planiraju postaviti više od 200 punionica za električna vozila. Dražen Došen iz Porschea Hrvatska najavio je da će ta autokuća do 2025. imati 30 modela automobila pokretanih isključivo na el. pogon. 

Komentirajte prvi

New Report

Close