GALERIJA: Uz novi Zubakov Crobus veže se nekoliko impresivnih brojki

Autor: Darko Bičak , 10. srpanj 2013. u 08:00
Photo: Davor Visnjic/PIXSELL

Tvrtka Crobus otvorila je u utorak kod Zagreba svoju novu tvornicu autobusa. Crobus je s razvojem autobusa započeo 2006. Prvi kupac bio je NP Plitvička jezera.

Tvrtka Crobus, iz sastava grupe Auto Zubak, otvorila je u utorak u Sesvetskom Kraljevcu kod Zagreba svoju novu tvornicu autobusa.

Tom prigodom potpisan je i ugovor s iračkim partnerom, kompanijom Đebel-Co, Ministarstvima industrije te razvoja i prometa, višogodišnji ugovor o isporuci 2000 autobusa vrijednih ukupno 2,1 milijardi kuna. Tvrtka AZ Crobus će te autobuse u Irak isporučiti u razdoblju od pet godina.

 


 Photo: Davor Visnjic/PIXSELL

Crobus je s razvojem autobusa započeo 2006. godine, a prvi primjerak modela Zora prezentiran je 2011.  Prvi kupac autobusa je bio Nacionalni park Plitvička jezera. Pojedinačna cijena autobusa Zora je 160 tisuća eura, bez PDV-a. No, s količinskim rabatom za 10-ak autobusa se može postići cijena od 140 tisuća eura.

 

Crobus Zora je luksuzni turistički autobus dužine 12,35 metara i širine 2,55 metra. Visina mu je 3,54 metra, a na mjestu gdje na krovu ima klimu visina se penje na 3,61 metar. Međuosovinski razmak između prvih i stražnjih kotača je 6,15 metara. 

 

Crobus se radi na osovini podvozja, šasije, poznatog švedskog proizvođača kamiona i autobusa Scania. Upravljačka konzola vozača je tako opremljena s najsuvremenijom skandinavskom tehnologijom. Autobus pokreće četverotaktni dizelski motor Scania DC9 24 360 Euro5 snage 9290 kubika i snage 360 konjskih snaga s osam brzina. Iako motor omogućuje maksimalnu brzinu od 120 km/h, ima ugrađen ograničivač na 100 km/h, u skladu s EU normama. Rezervoar od 400 litara omogućuje veliku autonomiju, i do 2000 kilometara (moderni autobusi troše 20-30 litara dizela na 100 kilometara).

 

Kabina je luksuzno uređena s 51 putničkim sjedalom, uz ono za vozača i suvozača/vodiča. Visina kabine kreće se između 1,94 metra u prednjem dijelu, do 1,8 metara u stražnjem. Kako se svaki autobus radi po narudžbi, ne postoji tipsko uređenje interijera već je ono po zahtjevu svakog kupca ponaosob. Putnicima je na raspolaganju i prtljažni prostor veličine šest kubnih metara.

 

Na podvozja Scanije koja dolaze iz Švedske, inženjeri i tehničara Crobusa u Sesvetskom Kraljevcu kod Zagreba postavljaju autobusnu konstrukciju. Vrijeme za "izgradnju" autobusa je relativno jer se svaki pojedinačni autobus, kao što je to slučaj s brodovima i avionima, gradi specifično. Trenutno je na ovim radovima uposleno 100-injak radnika i 350 kooperanta. Očekuje se da bi na vrhuncu proizvodnog procesa Crobus trebao ukupno upošljavati gotovo 700 ljudi. 

Komentirajte prvi

New Report

Close