Edukacija i kampanje, sve u cilju informiranja o podizanju svijesti koja potiče kibernetičku sigurnost među građanima i organizacijama može smanjiti broj potencijalnih žrtava kibernetičkog kriminala. To je efikasan alat za bolju prevenciju internetskih prevara čiji broj bilježi konstanti rast. O tome govore i novi pokazatelji, primjerice tijekom 2022. CARNET je zaprimio i obradio 1296 internetskih prevara što je 7% više nego godinu ranije.
Najčešće vrste prevara su scam, phishing i razne vrste iznuda, dok su prema pomoćnici ravnatelja CARNET-a za Nacionalni CERT Nataši Glavor prevaranti danas sve uvjerljiviji pa kako se “cijelo poslovanje i privatni život polako preselio u online okruženje, što je sigurno jedan od razloga zašto kriminalci vide online prevare kao jedan dobar način za financijsku korist”, glavno pitanje postaje učinkovita zaštita, odnosno znaju li korisnici – građani i organizacije, kako se zaštititi, a za bolju edukaciju o sigurnosti na internetu kako bi se spriječile sve vrste internetskih prevara pledira i najstarija te članstvom najbrojnija potrošačka udruga u Hrvatskoj.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu