Rast prodaje najveći u drugom tjednu ožujka, kupci prolaze kroz ovih šest faza kupovanja

Autor: Poslovni.hr/Hina , 03. travanj 2020. u 10:40
FOTO: GettyImages

25. veljače potvrđen je prvi slučaj zaraze virusom u Hrvatskoj i već taj tjedan, od 23. do 29. veljače, primijećeni su znatni skokovi vrijednosne prodaje u odnosu na isti tjedan lani kod određenih proizvoda.

Rezultati analize ponašanje kupaca u Hrvatskoj tijekom trajanja epidemije koronavirusa koju je provela agencija Nielsen, pokazali su da je najveći rast prodaje bio u drugom tjednu ožujka te da potrošači tijekom “koronakrize” prolaze kroz šest faza kupovanja.

Tada su trgovački lanci ostvarili u prosjeku 65 posto veći rast vrijednosti prodaje ukupne košarice prehrambenih i drogerijskih kategorija u odnosu na usporedivi lanjski tjedan.

Analizirajući globalne trendove i ponašanje potrošača tijekom epidemije virusa COVID-19, agencija Nielsen je identificirala šest faza kroz koje potrošači prolaze, a  mogu se primijetiti i u Hrvatskoj.

Prva je proaktivno kupovanje s ciljem zaštite vlastite dobrobiti i zdravlja, a ta faza je, kako navode, započela krajem veljače.

Naime, 25. veljače potvrđen je prvi slučaj zaraze virusom u Hrvatskoj i već taj tjedan, od 23. do 29. veljače, primijećeni su znatni skokovi vrijednosne prodaje u odnosu na isti tjedan lani kod određenih proizvoda. Tako je primjerice prodaja konzervirane ribe porasla 159 posto, tjestenine 114 posto, brašna 108 posto i riže 97 posto.

Najveći rast prodaje ostvaren je u drugom tjednu ožujka, od 9. do 15. ožujka, kada su trgovački lanci ostvarili u prosjeku 65 posto povećanje vrijednosne prodaje ukupne košarice prehrambenih i drogerijskih kategorija u odnosu na isti tjedan prethodne godine.

Iz Nielsena napominju kako su kupci tada ušli u drugu fazu potrošačkog ponašanja – fazu pripreme zaliha.

U tom tjednu, od 9. do 15. ožujka, u odnosu na isti tjedan lani porasla je prodaja brašna za čak 410 posto, riže za 301 posto, praškastih proizvoda za pripremu kolača (kvasac, prašak za pecivo, puding) za 221 posto, tjestenine za 210 posto, gotovih umaka za 191 posto.

U drogerijskom dijelu asortimana prodaja toaletnog sapuna porasla je 232 posto, toaletnog papira 162 posto, sredstava za čišćenje toaleta 156 posto, dječjih vlažnih maramica 127 posto, higijenskih uložaka i potrepština 112 posto, deterdženata za pranje rublja 103 posto, dječjih pelena i papirnatih maramica 102 posto te sredstava za čišćenje kućanstva 98 posto.

Iz Nielsona navode kako je treći tjedan ožujka, od 16. do 22. ožujka, donio ublažavanje stopa rasta prodaje zbog rjeđeg odlaska kupaca u trgovine, uz dodatne propisane mjere ograničenja rada maloprodajnih objekata.

Međutim, napominju kako rjeđi odlasci u trgovine nisu rezultirali značajno manjom potrošnjom, već rjeđim, ali većim košaricama. U tom tjednu cjelokupna košarica prehrambenih i drogerijskih kategorija bilježi rast od 46 posto u odnosu na isti tjedan lani.

I dalje značajne stope rasta bilježe brašno, 313 posto, sapuni, 231 posto, prašci za pripremu kolača (suhi kvasac…) 216 posto, riža 206 posto, svježi kvasac 177 posto.

Kupci su, kako objašnjavaju iz agencije Nielsen, tada ušli u treću fazu – fazu pripreme za život u karanteni.

Kupci potom sve više otkrivaju mogućnosti i dobrobiti internetske trgovine, a maloprodajni trgovci i lokalni proizvođači okreću se jedni drugima da bi pronašli kvalitetnije odgovore na potrebe svojih kupaca.

Trenutno se, kako navode, nalazimo u petoj fazi – fazi ograničenog življenja, koju će obilježiti online potražnja gdje će sve ovisiti o visokim standardima dostave.

Posljednja, šesta faza bit će ona u kojoj se kupci vraćaju u svoju svakodnevicu, ističu iz Nielsona navodeći kako će to biti jedna nova svakodnevica, u kojoj će kupci stavljati veliki fokus na svoje zdravlje i higijenske navike.

Rješenje za proizvođače i trgovce, kako se ističe, nalazi se u brzoj implementaciji tehnoloških rješenja online poslovanja, aplikacija za naručivanje, automatske pretplate i drugim opcijama online trgovine.

“Zabrinutost koju potrošači dijele u Hrvatskoj i širom svijeta, kao i utjecaj novih načina ponašanja s vremenom će se smanjivati, ali neće u potpunosti nestati. One kompanije koje to što prije prepoznaju i prilagode se novim oblicima potreba ostvarit će uspjeh”, zaključuju u agenciji Nielsen.

Komentirajte prvi

New Report

Close