Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Radujte se ‘retaileri’! Više kvadrata za manje novca

Autor: Tomislav Birtić
26. siječanj 2009. u 22:00
Podijeli članak —

‘Retail’ park je format u kojem prodavaonice za više kvadrata poslovnog prostora plaćaju manje novca pa će i cijene proizvoda biti niže

Na više od 80.000 četvornih metara engleska kompanija Poseidon Group u Dugopolju pokraj Splita gradi trgovački park kojem, istražili su, gravitira 625.000 ljudi, a prometna povezanost je izvrsna. Poslovni plan napravili su u doba niske inflacije, ali i niskog straha od inflacije, pa još u doba snažnoga gospodarskog rasta. Iako su mnoge slične investicije u svijetu zaustavljene, Poseidon Group smatra da novi trgovački koncept, u Hrvatskoj još neviđen, jamči pobjedu na tržištu. O tome smo razgovarali s direktorom Poseidona Oliverom Hurleyem.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Koja je vaša formula uspjeha? U Hrvatskoj je gotovo konsenzus da posao s nekretninama danas i nije osobito profitabilan.
Naš plan nije od jučer, nego smo godinama planirali. Imamo ured u Splitu, u kojem od 2003. godine radi jedanaest naših ljudi. Naši poslovni planovi su za pet-deset ili dvadeset godina za neke projekte. Svijet se, istina, promijenio. Ekonomija također. U posljednjih dvanaest mjeseci ekonomija se promijenila u svim zemljama. Vrijeme u ovom trenutku nije dobro za posao, ali mi gledamo unaprijed.

Na više od 80.000 četvornih metara engleska kompanija Poseidon Group u Dugopolju pokraj Splita gradi trgovački park kojem, istražili su, gravitira 625.000 ljudi, a prometna povezanost je izvrsna. Poslovni plan napravili su u doba niske inflacije, ali i niskog straha od inflacije, pa još u doba snažnoga gospodarskog rasta. Iako su mnoge slične investicije u svijetu zaustavljene, Poseidon Group smatra da novi trgovački koncept, u Hrvatskoj još neviđen, jamči pobjedu na tržištu. O tome smo razgovarali s direktorom Poseidona Oliverom Hurleyem.

Koja je vaša formula uspjeha? U Hrvatskoj je gotovo konsenzus da posao s nekretninama danas i nije osobito profitabilan.
Naš plan nije od jučer, nego smo godinama planirali. Imamo ured u Splitu, u kojem od 2003. godine radi jedanaest naših ljudi. Naši poslovni planovi su za pet-deset ili dvadeset godina za neke projekte. Svijet se, istina, promijenio. Ekonomija također. U posljednjih dvanaest mjeseci ekonomija se promijenila u svim zemljama. Vrijeme u ovom trenutku nije dobro za posao, ali mi gledamo unaprijed.

Ne bojite li se kreditne krize u Hrvatskoj, u kojoj ne bi stradavale banke, nego građani? Zašto mislite da će prezaduženi Hrvati imati dovoljno novca da vaš posao učine profitabilnim?
Kao stranac koji dosta godina radi u Hrvatskoj usudim se reći da osjećam i razumijem kako žive Hrvati. U Hrvatskoj sam iskusio mnogo teža vremena od ičega što se može očekivati za godinu-dvije. Vremena se mijenjaju i potrošačka moć vjerojatno će se smanjiti, ali mi ćemo zato razviti novi format prodaje. Ponudit ćemo nove trgovine, nove brendove, nove opcije koje danas u Hrvatskoj ne postoje.

Što ćete točno ponuditi? Po čemu se taj novi format razlikuje od svega što u Hrvatskoj danas postoji?
Naša nova formula u “retailu” su “retail” parkovi. Riječ je o lokacijama na kojima kupac može nabaviti baš sve što želi. Namještaj, crijep i ostale materijale za krov, alat, hranu, odjeću, pića, a naravno da ćemo imati i kina. Sve na jednoj lokaciji.

Gradite li vi centar kao Westfield London ili napredniji?
Westfield London je trgovački centar, a mi gradimo trgovački park. Westfield London nema osobitu trgovinu namještajem niti prodavaonicu “uradi sam”. To je više centar za višu klasu, lociran u gradu. Mi ćemo biti trgovački park na rubu grada. Do nas će ljudi lako doprijeti, cestovna povezanost sa svim našim potencijalnim kupcima je dobra. Parkiranje će biti besplatno. Gradimo centar u kojem će biti užitak provesti cijeli dan. Nudit ćemo mnogo toga što postojeći formati u Hrvatskoj ne nude.

Smatrate li se opasnošću za postojeće ‘retailere’?
Ne. Privlačit ćemo nove kupce. U Splitu danas morate obići nekoliko lokacija da biste kupili sve što vam je potrebno. Mi ćemo nuditi niže cijene.

Što smatrate nižim cijenama? Definirajte jeftino.
Pa nižim u odnosu na konkurentske u danom trenutku.

No donji dio trenirke u zagrebačkom trgovačkom centru stoji koliko i stolitarska vreća sportske opreme u Westfield Londonu. Primjerice, u središtu Londona kupio sam odijelo koje inače stoji 1000 funta po 255. Što je definicija jefitnog nakon ovih podataka?
“Retail” park je format u kojem prodavaonice za više kvadrata prostora plaćaju manje. Imaju više prostora za svoje proizvode. To će im omogućiti da cijene njihovih proizvoda budu niže. Zato su “retail” parkovi uspješni u Francuskoj, Njemačkoj i V. Britaniji. Ponudit ćemo nove brendove, pa se nadamo da ćete koji put sportskom opremom napuniti i vreću u Dalmatia Capitol Parku.

Jeste li zadovoljni suradnjom s hrvatskim političarima, osobito lokalnim vlastima?
Vrlo zadovoljni! Usko surađujemo. U projekt su uključeni niz godina, još od vremena dok je Dugopolje bilo ledina. Hvala im na suradnji.

Ukratko

Stadion u susjedstvu
Hurley kaže kako su znali za projekt nogometnog stadiona u susjedstvu budućeg trgovačkog parka

Nogometna akademija
Vjeruje da bi blizina novog stadiona koristila projektu trgovačkog parka, osobito ako bude pokrenuta i nogometna akademija koja je najavljivana

Jaki ulagači
U Poseidonu pozdravljaju sve ulagače u Dugopolje i napominju kako je lokacija već privukla Lesninu, Metro, Mercedes, a očekuju se i Toyota i BMW

Autor: Tomislav Birtić
26. siječanj 2009. u 22:00
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close