‘Radite specijalizirane i lifestyle hotele’

Autor: Marija Crnjak , 28. studeni 2018. u 22:00
Otvorenje Canopyja primjer rastućeg interesa za nove hotele/Marko Lukunić/PIXSELL

Među stranim investitorima zemlja je i dalje rizična i nedostaje greenfield projekata, a brownfield krije brojne zamke. Potrebna je i bolja suradnja s vlastima.

Iako formalno ima strategiju turizma, Hrvatska i dalje luta i kad su pitanju investicije i kad su u pitanju globalni hotelski brendovi te luksuzni projekti, kojih je vrlo malo, a greenfield  ulaganja gotovo da ne postoje. Usto, u budućem razvoju projekata treba se fokusirati na specijalizirane hotele i resorte, posvećene određenim skupinama gostiju, kao i na lifestyle hotele koji nisu samo trend, već su tu da ostanu, zaključili su sudionici niza panela u sklopu investicijske konferencije Rexpo, održane u srijedu u Zagrebu. 

Pier Paolo Prodi, direktor tvrtke Crvena Luka Hotel&Resort, smatra kako se Hrvatska treba još jače okrenuti tržištima Njemačke i Francuske, zemljama koje ju dobro poznaju, a igraju ključne uloge u EU.  "Iz financijske perspektive Hrvatska među stranim ulagačima nema visok rejting, smatra se rizičnim odredištem, a za nove velike investicije nužna je bolja  suradnja državne i lokalne vlasti s investitorima", smatra Prodi.

  Bogdan Petrescu, operativni direktor norveškog investicijskog fonda Prime Property Kroatia Group ističe kako se tisuću hotela u Hrvatskoj za goste bori sa stotinama tisuća hotela na Mediteranu. "To je izuzetno teško i zato se hoteli i resorti trebaju specijalizirati te ciljati na goste određenog stila života. U Europi raste broj specijaliziranih hotela, od onih luksuznih do jednog nedavno otvorenog orijentiranog samo na žene",  istaknuo je Petrescu.  Hrvatskom hotelijerstvu također nedostaje brownfield projekata, koji bi potaknuli i druge projekte i investitore, smatra Vedrana Likan, managing partner u konzultantskoj kući Colliers International.

Pritom se domaći prodavatelji često ponašaju po devizi "uzmi novce i bježi", dok danas investitori traže da se zemljište dovede do neke komunalne razine spremne za realizaciju projekta te razvoj u suradnji s lokalnim partnerom. Često se gradnja na ledini ponekad znatno više isplati od prenamjene i rekonstrukcije starih objekata, potvrdio je Ante Marić, direktor tvrtke Artelior. "Brownfield projekti kriju mnoge zamke, od borbe s konzervatorima do građevinskih izazova ili nerješenog vlasništva", podsjeća Marić. 

Tomislav Čeh, senior consultant u PKF hotelexperts dao je primjer Hotela Kempinski u Portorožu koji nije bilo moguće renovirati prema željama investitora, jer bi to narušilo statiku.  "Kad su projekti na rubu isplativnosti, radije investitorima savjetujemo da u njih ne ulaze", ističe Čeh. Unatoč svemu, raste interes ulagača za hotele u Hrvatskoj, a posebno se ističe Zagreb koji je u zadnjih par godina dobio i još dobiva neke značajne hotelske projekte poput nedavno otvorenog Hiltonova hotela Canopy, nakon kojeg slijedi i Garden Inn.   

Komentirajte prvi

New Report

Close