PD Code
Platforma Stories

Zašto su najtraženije destinacije one koje nude više od luksuza? Odgovor će vas iznenaditi

Danas, kada svjetski putnici traže autentičnost, Hrvatska ima šansu, ali i odgovornost, ispričati svoju priču drukčije.

Autor: Native tim PD
30. svibanj 2025. u 22:00
Foto: Robert Gašpert

Doživjeti Hrvatsku isključivo kao destinaciju sunca, mora, predivnih plaža i slikovitih razglednica iz Dalmacije (iako ne netočno) zapravo je tek djelić puno bogatije priče. Turizam koji se temelji samo na sezonskom šušuru i „cheap tourist traps“ polako postaje stvar prošlosti, dok se pažljivo oblikuje novo lice hrvatske turističke ponude: personalizirano, održivo i premium. Ono koje nije nužno smješteno samo uz obalu, niti se mjeri brojem ležajeva, nego doživljajem, vrijednošću i povezanošću s lokalnom pričom.

Danas, kada svjetski putnici traže autentičnost, Hrvatska ima šansu, ali i odgovornost, ispričati svoju priču drukčije. Jer ona to i jest: zemlja nevjerojatne raznolikosti, mikro destinacija i detalja koji čine razliku između putovanja i doživljaja. A upravo je taj zaokret – od „sunce i more“ do „priča i iskustava“ – u srži jedne od najzanimljivijih inicijativa na domaćoj turističkoj sceni, platforme Stories – Experience Premium Croatia koja je 8. svibnja 2025. u zagrebačkom Amadria Park Hotelu Capital obilježila prvu godišnjicu.

S vizijom da objedini i brendira ono najbolje što hrvatski turizam nudi: vrhunsku uslugu, premium sadržaj, održivost i autentičnost– vrijednosti koje sve više definiraju izbore suvremenih putnika, platforma Hrvatske gospodarske komore okupila je crème de la crème hrvatskog premium turizma, od hotelijera i vlasnika luksuznih vila do agencija i nautičkih tvrtki, s ciljem kreiranja prepoznatljive slike Hrvatske kao premium turističke destinacije.

Andreja Vukojević, Luka Burilović, Tonči Glavina, Martina Bienenfeld, Kristjan Staničić/Robert Gašpert

Istraživanje potvrđuje što tržište već zna

Tijekom proslave predstavljeni su i rezultati prvog sveobuhvatnog istraživanja o premium turizmu u Hrvatskoj – istraživanja koje po prvi put brojkama potvrđuje postojanje tog snažnog tržišnog segmenta. Pokazalo se, primjerice, da Hrvatska raspolaže s 20.000 hotelskih soba u premium kategoriji (što je 22% ukupnog hotelskog kapaciteta), zatim s 10.000 kamp mjesta visoke kategorije, gotovo 3.000 luksuznih vila i 8.700 premium vezova u marinama. Ukupan prihod od premium smještaja u 2024. godini iznosio je značajnih 1,4 milijarde eura.

Ali brojke su tek uvod u ono što dolazi. Suštinska promjena leži u turistima – u njihovim motivima, očekivanjima i ponašanju. Više nije dovoljno imati dobar apartman s pogledom, potrebno je ponuditi smisleno, osobno i drugačije iskustvo. Putnici danas traže lokalnu priču, mir, autentičnost, a spremni su i platiti više – ako ono što dobiju odgovara njihovim vrijednostima. Upravo tu se otvara prostor za Hrvatsku, koja kroz koncept premiumizacije može kapitalizirati svoju prirodnu ljepotu, kulturno nasljeđe i kulinarsku raznolikost.

Hrvatska kao destinacija visoke vrijednosti

U tom se smislu Hrvatska pozicionira kao destinacija s iznimnim potencijalom. Nacionalna turistička strategija za cilj ističe povećanje udjela premium i luksuznih gostiju na 15-20%. To ne znači zatvaranje prema masovnom turizmu, već razvoj paralelne priče – one koja stvara veću vrijednost uz manji pritisak na prostor, infrastrukturu i zajednicu.

Pritom ključnu ulogu imaju upravo oni subjekti koji već žive vrijednosti premium ponude – ne samo kroz luksuz, već kroz inovativnost, održivost, dizajn, tihi luksuz i emocionalnu povezanost. I to diljem zemlje: od poznatih destinacija poput Rovinja, Hvara i Dubrovnika, do skrivenih vinskih podruma, dizajnerskih kuća za odmor u Zagorju ili spa resorta u Gorskom kotaru.

Sanja Čižmar, Giorgio Surian, Klara Šoštarić, Martina Bienenfeld, Izabela Vrtar/Robert Gašpert

Premium je osjećaj

Dobar primjer tog novog pristupa bio je i panel održan u sklopu godišnjice platforme Stories: Brendiranje destinacije kroz premium iskustva. Sudionici su raspravljali o tome kako ispričati hrvatsku priču na način koji rezonira sa zahtjevnim tržištem – kroz emociju, a ne kroz katalog. Kroz detalje, a ne masovne poruke. Jedan od vrhunaca programa bio je i kulinarski show poznate chefice Ane Ugarković pod nazivom Stories Premium Zagreb Experience, koji je spojio gastronomiju, dizajn, lokalne namirnice i kreativnu interpretaciju – upravo ono što čini razliku između dobre večere i nezaboravne uspomene.

Ana Ugarković i Izabela Vrtar/Robert Gašpert

Budućnost turizma

Zaključci istraživanja i događanja platforme Stories jasno ukazuju da premium turizam nije samo luksuz za odabrane, već prije svega strateški smjer razvoja hrvatskog turizma. On ne traži više samo pet zvjezdica već pet osjetila – iskustvo koje duboko ostaje. A Hrvatska tu ima više nego dovoljno aduta: prirodu koja nije prenapučena, lokalne priče koje nisu ispričane, i ljude koji ne gledaju gosta kroz broj noćenja, nego kroz iskrenu dobrodošlicu.

U konačnici, ono što Stories – Experience Premium Croatia donosi nije samo brendiranje luksuza već vizija turizma koji stvara više vrijednosti, za sve – i goste, i domaćine, i prirodu. I to je priča koju Hrvatska tek počinje ozbiljno pričati.

* Sadržaj nastao u suradnji s HGK

Autor: Native tim PD
30. svibanj 2025. u 22:00
Podijeli članak —

New Report

Close