“Prebrodili smo i gora vremena, iskustvo je nezamjenjiv resurs”

Autor: Marina Biluš , 30. svibanj 2017. u 22:01
Damir Bulić, predsjednik Uprave Kraša, Foto: Petar Glebov / Pixsell

Vodeći ljudi velikih i najdugovječnijih prehrambenih kompanija govore o stanju u tom sektoru.

Kraš je uspješno prebrodio mnogo turobnije situacije od današnje, kroz koje smo se naučili kako se nositi s krizama. Iako je trenutna tržišna slika u Hrvatskoj zamršena, znanje i iskustvo kojima raspolažemo su od samih početaka krize se pokazali kao nezamjenjiv resurs”.

Tako prvi čovjek Kraša Damir Bulić odgovara na pitanje može li iskustvo stečeno kroz desetljeća poslovanja velikih igrača najdugovječnije hrvatske industrije – one prehrambene, pomoći u savladavanju krize koja prijeti sektoru. Njegovo mišljenje dijele svi pred koje smo postavili isti upitnik, pa tako Nenad Klepač, direktor Komercijalnog sektora Vindije, kaže:

“Veliko iskustvo i brojne mijene koje je Vindija prošla u svojoj povijesti prednost su u vremenima nestabilnosti i kriza. Naučili smo da je najvažnije pažljivo planirati, voditi opreznu i održivu politiku širenja te biti prilagodljiv, a naši prioriteti do danas se nisu promijenili – kontinuitet proizvodnje i kvalitete, očuvanje radnih mjesta te korektan odnos s dobavljačima polazište su strateških kriznih planova”.

Dajana Mrčela, članice Uprave Kandita, poručuje kako je najvažnije biti korak ispred situacije i imati prostora za pravovremeno reagiranje. “U Kanditu su od 2011-2016. poslovni prihodi rasli prosječno 13,8% što potvrđuje da je Kandit i u godinama najveće krize provodio poslovnu politiku kojom se uspješno odupirala izazovima”, objašnjava Mrčela.

Zlata vrijedne lekcije

Svi sugovornici uvjereni su da su “lekcije” naučene kroz kompanijsku povijest nezamjenjive u kreiranju sadašnjih i budućih strategija. Bulić tako veli da je u njihovu poslovanju vidljiva poveznica između prošlosti i sadašnjosti te da im je upravo pridržavanje izvornoj viziji omogućilo da više od stotinu godina ostanu sinonim za konditorske proizvode. “Tradicije se mnogi olako odriču, smatrajući ju utegom, no mi ju smatramo našom snagom”, kaže. Upitan što bi izdvojio kao ključan pristup poslovanju, na temelju kojeg je izgrađen dugogodišnji renome i osiguran opstanak na tržištu, Klepač pak kaže:

“Stalno ulaganje u znanje, tehnologiju i inovaciju te inzistiranje na kvaliteti osigurali su Vindiji lidersku poziciju u domaćoj prehrambenoj industriji kroz desetljeća. Kupci moraju znati što dobivaju pod određenim brandom, a kod Vindije je to uvijek bila kvaliteta, oko koje se ni u vremenima najvećih poslovnih izazova nisu radili ustupci, unatoč pritisku cjenovno povoljnije konkurencije. Kontinuitet ulaganja u inovaciju pozicionirao je Vindiju u najprobitačnije niše i na najzahtjevnija tržišta”. I Kanditu je kvaliteta prva na ljestvici prioriteta, kaže Mrčela i napominje kako je u tom smislu presudna privatizacija te kompanije i gradnja nove tvornice u koju je dosad uloženo 185 mil. kuna. “Kandit je 2016. završio s prihodom od 286 mil. kn, odnosno s rastom od 13% u odnosu na 2015., a taj trend se nastavlja i ove godine”, kaže.

Ustrajte na zacrtanoj viziji

Nezahvalno je davati neki univerzalni recept za uspjeh, kaže Bulić upitan za savjet početnicima u svijetu biznisa. No, nastavlja, ono bez čega se ni ne smije razmišljati o uspjehu je upornost i ustrajnost na zacrtanoj viziji. “U današnjem poslovnom okruženju se stječe dojam da je vremena uvijek premalo te zbog toga mnogi brzaju i odustaju od ideja i kada ne bi trebali”, kaže Bulić. Klepač pak podsjeća kako je desetljeća uspješne Vindijine poslovne priče, u kojima je od male varaždinske mljekare stasala u regionalnog diva, obilježilo stalno usklađivanje potrebe za očuvanjem tradicije i autentičnosti s jedne strane, te nužnosti prilagodbe novim navikama i željama kupaca s druge. Uspjeh ne dolazi preko noći! Te je riječi navela čelnica Kandita dodajući kako je ta kompanija dokaz istinitosti navedene uzrečice. “Kandit je kroz povijest je prolazio više faza gradeći svoj prepoznatljiv imidž. Posljednjih godina konditorska industrija je izuzetno dinamična i imperativ razvoja je konstantna aktivnost na tržištu”, zaključuje Dajana Mrčela.     

Komentari (1)
Pogledajte sve

Sto veli Marica, hoce li u blokadu ili je isplatila mjenice?

New Report

Close