Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Poslom od 200 milijuna eura osiguran spas 3. maja

Autor: Suzana Varošanec; Mirela Klanac
21. siječanj 2009. u 22:00
Podijeli članak —

Uljanik plovidba i Tankerska plovidba naručili domaće brodove kojima će tako nastaviti obnovu flote

Riječko brodogradilište 3. maj dobilo je uz posredovanje Vlade i Ministarstva gospodarstva spasonosni posao gradnje četiri tankera.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Brodovi iz te serije bit će nosivosti 51.000 tona, a ugovoreni su na ukupan iznos od 200 milijuna eura. Naručili su ih domaći brodari Uljanik plovidba i Tankerska plovidba koji će tako nastaviti obnovu flote, a svaki će dobiti dvije novogradnje za prijevoz nafte s dvostrukim otplatama. “Riječ je o sporazumu o poslovnoj suradnji koji za 3. maj znači život”, komentirao je za Poslovni dnevnik Željko Starčević, predsjednik Uprave 3. maja, nakon potpisivanja ugovora u srijedu. Podsjetio je kako je tvrtka ušla u veliku krizu koja je zbog prazne knjige novih narudžbi rezultirala promjenom Uprave riječkog brodogradilišta u studenom 2008. godine. “Nama je prijetilo da već od veljače 2009. pojedini dijelovi pogona ostaju bez posla. Zato ti ugovori znače život i zahvalni smo Vladi. Omogućila nam je mirniji ulazak u sljedeću fazu popunjavanja knjige narudžbi. Pregovoramo o gradnji tankara za dvije brodarske tvrtke iz Europe i jednom iz SAD-a, no još nismo ušli u završnicu i sporna je najviše cijena”, kaže Starčević. Kako potvrđuje, ugovorenim poslovima za zadarskog i pulskog brodara neće se graditi brodovi s gubitkom. To će omogućiti one ugovorne odredbe koje jamče brodogradilištu da naručitelj snosi rizik zbog promjena cijena čelika kao i činjenica što je 3. maj podijelio s brodarima rizik od valutnih razlika s brodarima. “Preuzimamo rizik od valutnih razlika za 50 posto vrijednosti posla jer smo pola posla uspjeli ugovorili u eurima, a pola je ipak u dolarima”, objašnjava on. Rokovi primopredaje u odnosu na tri tankera ugovoreni su u 1010. te će ih sukcesivno isporučivati u ožujku, svibnju i prosincu. Četvrti tanker trebaju isporučiti u lipnju 2011. godine. U 3. maju sada završavaju dva tankera za Uljanik plovidbu, a primopredaja prvog bit će izvršena u ugovorenom roku 14. veljače, dok će drugi tanker biti predan u listopadu ove godine pa Starčević kaže da neće biti bonusa.

Riječko brodogradilište 3. maj dobilo je uz posredovanje Vlade i Ministarstva gospodarstva spasonosni posao gradnje četiri tankera.

Brodovi iz te serije bit će nosivosti 51.000 tona, a ugovoreni su na ukupan iznos od 200 milijuna eura. Naručili su ih domaći brodari Uljanik plovidba i Tankerska plovidba koji će tako nastaviti obnovu flote, a svaki će dobiti dvije novogradnje za prijevoz nafte s dvostrukim otplatama. “Riječ je o sporazumu o poslovnoj suradnji koji za 3. maj znači život”, komentirao je za Poslovni dnevnik Željko Starčević, predsjednik Uprave 3. maja, nakon potpisivanja ugovora u srijedu. Podsjetio je kako je tvrtka ušla u veliku krizu koja je zbog prazne knjige novih narudžbi rezultirala promjenom Uprave riječkog brodogradilišta u studenom 2008. godine. “Nama je prijetilo da već od veljače 2009. pojedini dijelovi pogona ostaju bez posla. Zato ti ugovori znače život i zahvalni smo Vladi. Omogućila nam je mirniji ulazak u sljedeću fazu popunjavanja knjige narudžbi. Pregovoramo o gradnji tankara za dvije brodarske tvrtke iz Europe i jednom iz SAD-a, no još nismo ušli u završnicu i sporna je najviše cijena”, kaže Starčević. Kako potvrđuje, ugovorenim poslovima za zadarskog i pulskog brodara neće se graditi brodovi s gubitkom. To će omogućiti one ugovorne odredbe koje jamče brodogradilištu da naručitelj snosi rizik zbog promjena cijena čelika kao i činjenica što je 3. maj podijelio s brodarima rizik od valutnih razlika s brodarima. “Preuzimamo rizik od valutnih razlika za 50 posto vrijednosti posla jer smo pola posla uspjeli ugovorili u eurima, a pola je ipak u dolarima”, objašnjava on. Rokovi primopredaje u odnosu na tri tankera ugovoreni su u 1010. te će ih sukcesivno isporučivati u ožujku, svibnju i prosincu. Četvrti tanker trebaju isporučiti u lipnju 2011. godine. U 3. maju sada završavaju dva tankera za Uljanik plovidbu, a primopredaja prvog bit će izvršena u ugovorenom roku 14. veljače, dok će drugi tanker biti predan u listopadu ove godine pa Starčević kaže da neće biti bonusa.

Činjenice

Kriterij cijene
Najviša ponuđena cijena neće biti glavni kriterij po kojem će se odlučivati o vlasnicima brodogradilišta, dogovoreno je na sastanku potpredsjednika Vlade Damira Polančeca u Bruxellesu s povjerenicom EK za tržišno natjecanje Neelie Kroes.

Pomorsko dobro
Navodno još nisu usuglašeni načini rješavanja pomorskog dobra koje je u slučaju pojedinih brodogradilišta upisano u temeljni kapital.

Autor: Suzana Varošanec; Mirela Klanac
21. siječanj 2009. u 22:00
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close