Konačno su otvorene ponude za gradnju dviju podtrasa najskuplje dionice autoceste u Hrvatskoj.
U pitanju je neizgrađena dionica Rudine – Osojnik na A1. Za prvi dio na natječaju je pristiglo sedam ponuda, a za izgradnju drugog javilo se pet zainteresiranih kompanija.
Najskuplji Strabag
No, čini se da je cijena veliki problem. Naime, sve ponude u oba slučaja uvelike premašuju procjene, toliko da čak i najjeftinije ponude po više desetaka milijuna eura odskaču od procijenjene vrijednosti radova. Autocesta A1 do Dubrovnika treba dobiti konačni krak da bi bila potpuna.
Nedostaje joj dio između Rudina i Osojnika, javnosti poznat kao najskuplja dionica autoceste u Hrvatskoj. Podijeljena je na tri poddionice, a dok su prve dvije zajedno “teške” 380 milijuna eura, izvedba sve tri mogla bi prijeći milijardu eura.
Javna nabava za prvi dio, Rudine – Slano i drugi, Slano – PUO Mravinjac, neko je vrijeme bila “zakočena”, a sada je konačno objavljen novi zapisnik s otvaranja ponuda. U prvom slučaju ukupno je sedam ponuditelja i baš svaka ponuda viša je od procijenjene vrijednosti, a odstupanje nije malo. Najjeftiniji su Indijci, a najskuplji Turci. U drugom slučaju, najjeftiniji je opet bio ponuditelj iz Indije, a najskuplji Strabag.
Postupak nabave za odabir izvođača za prvu od tri poddionice nastavka gradnje autoceste od Metkovića prema Dubrovniku objavljen je na samom početku 2024. s procijenjenom vrijednosti gradnje od 201 milijun eura. Kako smo već pisali, cijeli proces kasni pa poslije više od godinu i pol i nakon nekoliko pomicanja rokova zbog žalbi na izmjene dokumentacije, konačno stiže informacija o zapisniku s otvaranja ponuda.
Kako stoji u zapisniku, na natječaj se javilo sedam zainteresiranih ponuditelja, ali sve ponude znatno prelaze procjenu, što bi moglo stvarati probleme dalje u javnoj nabavi. Ponude su otvorene u podne, a najnižu ponudu od 240 milijuna eura dala je tvrtka Afcons Infrastructure Limited iz Indije, nakon koje je China Road and Bridge Corporation s ponudom od 285,9 milijuna eura. Iduća po redu prema iznosu je hrvatska podružnica Strabaga koji je dostavio 320,9 milijuna eura “tešku” ponudu pa zajednica na čelu s indijskim Ashoka Buildcon Limitedom iz Indije s iznosom od 342 milijuna.
Turski Cengiz Insaat Sanayi ve Ticaret A.S. iznosi cifru od 345,54 milijuna eura, a zajednica domaćeg Texo Moliora i kineskog China Civil Engineering Construction Corporationa dali su ponudu od 348,9 milijuna eura. Najskuplji je ipak bio Dogus Insaat ve Ticaret A.S. s ponudom od 370,2 milijuna eura. Sve navedene vrijednosti ne uključuju PDV.
Preostale dionice
Za preostale dionice – od PUO Mravinjca do Osojnika i od Metkovića do čvora Pelješac, uključujući brzu cestu Pelješac – Duboka – trenutačno su u tijeku istražni radovi potrebni za izradu studije utjecaja na okoliš.
Nakon dovršetka studije i ishođenja pozitivnih mišljenja, nastavit će se s pripremom projektne dokumentacije.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu