Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Tko će graditi najskuplju dionicu autoceste u Hrvatskoj? Cifre se kreću od 240 do 370 milijuna eura

Autor: Siniša Malus
22. srpanj 2025. u 20:30
Podijeli članak —
Foto: Nikola Cutuk/PIXSELL

Natječaj za gradnju dviju podtrasa najskuplje dionice autoceste u RH.

Konačno su otvorene ponude za gradnju dviju podtrasa najskuplje dionice autoceste u Hrvatskoj.

U pitanju je neizgrađena dionica Rudine – Osojnik na A1. Za prvi dio na natječaju je pristiglo sedam ponuda, a za izgradnju drugog javilo se pet zainteresiranih kompanija.

Najskuplji Strabag

No, čini se da je cijena veliki problem. Naime, sve ponude u oba slučaja uvelike premašuju procjene, toliko da čak i najjeftinije ponude po više desetaka milijuna eura odskaču od procijenjene vrijednosti radova. Autocesta A1 do Dubrovnika treba dobiti konačni krak da bi bila potpuna.

Nedostaje joj dio između Rudina i Osojnika, javnosti poznat kao najskuplja dionica autoceste u Hrvatskoj. Podijeljena je na tri poddionice, a dok su prve dvije zajedno “teške” 380 milijuna eura, izvedba sve tri mogla bi prijeći milijardu eura.

Tri poddionice

Dok su prve dvije zajedno ‘teške’ 380 milijuna eura, izvedba sve tri mogla bi prijeći milijardu eura.

Javna nabava za prvi dio, Rudine – Slano i drugi, Slano – PUO Mravinjac, neko je vrijeme bila “zakočena”, a sada je konačno objavljen novi zapisnik s otvaranja ponuda. U prvom slučaju ukupno je sedam ponuditelja i baš svaka ponuda viša je od procijenjene vrijednosti, a odstupanje nije malo. Najjeftiniji su Indijci, a najskuplji Turci. U drugom slučaju, najjeftiniji je opet bio ponuditelj iz Indije, a najskuplji Strabag.

Postupak nabave za odabir izvođača za prvu od tri poddionice nastavka gradnje autoceste od Metkovića prema Dubrovniku objavljen je na samom početku 2024. s procijenjenom vrijednosti gradnje od 201 milijun eura. Kako smo već pisali, cijeli proces kasni pa poslije više od godinu i pol i nakon nekoliko pomicanja rokova zbog žalbi na izmjene dokumentacije, konačno stiže informacija o zapisniku s otvaranja ponuda.

Kako stoji u zapisniku, na natječaj se javilo sedam zainteresiranih ponuditelja, ali sve ponude znatno prelaze procjenu, što bi moglo stvarati probleme dalje u javnoj nabavi. Ponude su otvorene u podne, a najnižu ponudu od 240 milijuna eura dala je tvrtka Afcons Infrastructure Limited iz Indije, nakon koje je China Road and Bridge Corporation s ponudom od 285,9 milijuna eura. Iduća po redu prema iznosu je hrvatska podružnica Strabaga koji je dostavio 320,9 milijuna eura “tešku” ponudu pa zajednica na čelu s indijskim Ashoka Buildcon Limitedom iz Indije s iznosom od 342 milijuna.

Turski Cengiz Insaat Sanayi ve Ticaret A.S. iznosi cifru od 345,54 milijuna eura, a zajednica domaćeg Texo Moliora i kineskog China Civil Engineering Construction Corporationa dali su ponudu od 348,9 milijuna eura. Najskuplji je ipak bio Dogus Insaat ve Ticaret A.S. s ponudom od 370,2 milijuna eura. Sve navedene vrijednosti ne uključuju PDV.

Preostale dionice

Za preostale dionice – od PUO Mravinjca do Osojnika i od Metkovića do čvora Pelješac, uključujući brzu cestu Pelješac – Duboka – trenutačno su u tijeku istražni radovi potrebni za izradu studije utjecaja na okoliš.

Nakon dovršetka studije i ishođenja pozitivnih mišljenja, nastavit će se s pripremom projektne dokumentacije.

Autor: Siniša Malus
22. srpanj 2025. u 20:30
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close