Ovih 6 stvari ključno je u online šopingu

Autor: Marija Crnjak , 15. ožujak 2021. u 10:24
FOTO: Pixabay

Tijekom 2020. godine putem Centralnog informacijskog sustava za zaštitu potrošača zaprimljeno je 3.536 upita.

Povodom Svjetskog dana prava potrošača 15. ožujka Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja izdalo je e-letak “Oprezno s online kupovinom!” koji je namijenjen djeci školskog uzrasta, jednoj od najranjivijih skupina kada je riječ o kupovini putem interneta. Uz osnovne informacije o zakonskim pravima i obvezama potrošača, u letku se navodi šest ključnih pravila koja treba slijediti za siguran šoping:

Kupovini preko interneta maloljetna osoba treba pristupiti uz znanje i pomoć odraslih.

Prije same kupovine, proučite opće uvjete poslovanja i sve mogućnosti plaćanja koje trgovac odobrava.


Kupujte u provjerenim online trgovinama. Informirajte se o iskustvima drugih kupaca s određenom online trgovinom.


Za sigurniju kupovinu robnih marki, kupujte s njihovih službenih stranica ili provjerenih multibrand stranica kako bi se izbjegla kupovina krivotvorene robe.


Čuvajte svu dokumentaciju vezanu za kupovinu.


Obratite pažnju gdje je sjedište trgovca jer ova pravila vrijede za kupovinu na području Europske unije.

Tijekom 2020. godine putem Centralnog informacijskog sustava za zaštitu potrošača zaprimljeno je 3.536 upita. Ukupan broj zaprimljenih poziva putem besplatnog potrošačkog telefona 0800 414 414 bio je 5.667.

Upiti potrošača u najvećoj mjeri odnosili su se na materijalni nedostatak, jamstvo za ispravnost prodane stvari, online prodaju, povrat/zamjenu ispravnog proizvoda, usluge elektroničkih komunikacija, prikupljanje i naplatu miješanog i biorazgradivog komunalnog otpada, električnu energiju, javnu vodoopskrbu i odvodnju te pitanja oko iznosa računa za javne usluge.

Ministar Tomislav Ćorić istaknuo je kako je trgovina putem interneta tijekom pandemije koronavirusa doživjela veliki rast. Kako bi se spriječile neželjene posljedice vezane za sigurnost kupovine, zaštitu osobnih podataka, nezadovoljstva kupljenom robom i slično, ključno je informirati se o potrošačkim pravima.

„Ove godine donijet će se i novi Zakon o zaštiti potrošača kojim će se osigurati bolja informiranost potrošača od strane trgovaca prije sklapanja ugovora, uvest će se nova pravila s ciljem sprječavanja nepoštene poslovne prakse te će se, između ostalog, urediti i dvojna kvaliteta proizvoda. Također, doprinijet će se većoj zaštiti prava potrošača u digitalnom okruženju“, rekao je ministar Ćorić.

Ministarstvo je uspostavilo i prvi hrvatski središnji portal za potrošače „Sve za potrošače“ https://www.szp.hr/, koji u suradnji s ostalim dionicima politike zaštite potrošača omogućuje pregled svih potrošačkih tema i aktualnosti na jednom mjestu.

Komentirajte prvi

New Report

Close