Ovi projekti govore da mladi žele i mogu napraviti biznis u Hrvatskoj i dokazuju da ze mlja ima poslovnu budućnost

Autor: Ivan Tominac , 11. prosinac 2018. u 21:59
Partneri koji su poduprli projekt zadovoljni su predstavljenim studentskim planovima TOMISLAV MILETIĆ/PIXSELL

Pobjednički timovi u svim trima kategorijama dobili po 5000 kuna nagrade, najbolji u Inovativnoj Hrvatskoj i stipendije za ljetni DEMP, oni u Izvorno hrvatsko i Poduzetna Hrvatska 50% popusta za tu poduzetničku edukaciju.

U prostorijama CineStar Branimir Centra u Zagrebu okupio se u utorak veliki broj predstavnika iz poslovne zajednice i obrazovnih institucija, a s ciljem da doprinesu četvrtoj po redu dodjeli nagrada cjelogodišnjeg projekta Hrvatska pamet Hrvatskoj (HPH).

Tijekom godine je na adresu Poslovnog dnevnika kao organizatora pristizao veliki broj studentskih projekata, a renomirani obrazovni i poslovni stručnjaci u obliku žiriranja imali su priliku kroz nekoliko kriterija ocijeniti one koji su ih se najviše dojmili i u kojima su prepoznali tržišni potencijal. Kao što je to bio slučaj i prethodnih godina, projekti su se prijavljivali u tri kategorije: Izvorno hrvatsko, Inovativna Hrvatska i Poduzetna Hrvatska, a od devet finalnih projekata tri su, prema ocjenama žirija, bila nešto uspješnija.

“Ovaj projekt okrenut je mladima, onima koji ostavljaju trag da se nešto može napraviti u Hrvatskoj. Posebno važno ih je motivirati danas kada su odlasci mladih postali učestaliji, tako da je Poslovni dnevnik prepoznao tu problematiku i odlučio se okrenuti mladim ljudima da im pokaže kako i tu mogu napraviti biznis”, rekao je glavni urednik Poslovnog dnevnika Vladimir Nišević te dodao kako su upravo uspješni projekti prvi put predstavljeni na HPH dokaz da ovakav koncept ima svoju tržišnu vrijednost.

Prebroditi prepreke i izazove

Kakvo je stanje na tržištu ovogodišnjim finalistima rekao je Vladimir Puvača koji je prije dvije godine projektom FitFoods proglašen pobjednikom u kategoriji Inovativne Hrvatske. Brojke nisu uvijek najbolji pokazatelj uspješnosti projekta, a za uspjeh su najpotrebnije osobine upornost i borbenost, objašnjava Puvača.

Žiri je pohvalio sve prezentirane ideje i poslovne planove, a nagrade od 5000 kuna pripale su pobjedničkim timovima iz sve tri kategorije, dok su ostali finalisti osvojili vrijedne poklon pakete. Pobjednici u kategoriji Inovativne Hrvatske osvojili su i tri stipendije za ljetni DEMP – Discover Entrepreneurial Management program, dok je za ostale dvije kategorije omogućen popust od 50% za sudjelovanje.

Kao partner projekta istaknuo se i Zagrebački inovacijski centar koji pobjednicima omogućava šestomjesečni program predinkubacije. Kako kaže direktor ZICER-a Frane Šesnić, predinkubacijski proces omogućava mentorsku podršku i edukaciju te pokazuje odgovornosti i rizike svijeta poduzetništva, ali i važnost umrežavanja u stvaranju novih vrijednosti. Upravo to može pomoći mladima da uspješnije egzistiraju i zaobilaze prepreke koje ih mogu snaći kad projekt postane ‘opipljiv’.

U kategoriji Izvorno hrvatsko od studenata se tražilo da razviju novi i prepoznatljiv proizvod te strategiju za njegov plasman na domaćim i stranim tržištima.

Odluka o pobjedniku nije bila laka, komentirali su članovi žirija, jer su i Franka Kasunić Marta Klasnić i Emilija Krkalo s idejom Edušted te Antonija Košutić, Dorotea Kramarić i Mihaela Krištić s idejom Smartfridge pokazale kako znaju razmišljati upravo u smjeru Izvorno hrvatsko. Pobjeda je otišla u muške ruke, a riječ je o projektu Zaštita iza blocka Davida Oreškovića i Nikice Mikulića.

“Ideja je došla praćenjem problematike zaštite podataka i blockchaina, a uz podršku profesora Mandića odlučili smo svojim projektom kreirati dodatnu vrijednost upravo u tom smjeru i platformom omogućiti korisnicima kontrolu nad podacima”, ističu pobjednici te dodaju da je osim razrade ideje vrijeme trebalo posvetiti i financijama kako bi projekt dobio na reprezentativnosti i bio spremniji za daljnju realizaciju.

Kako kaže direktor tvrtke Se-mark za ovaj i sve druge predstavljene projekte ima nade ako će oni sami poticati svoju kreativnost, te dobiti i podršku drugih dionika koji sudjeluju u kreiranju gospodarske politike kao osovine njihova razvoja.

U kategoriji Poduzetna Hrvatska tražile su se održive ideje usmjerene otkrivanju novih tržišnih niša, ali i kreiranje novih vrijednosti koje će na unaprijediti već postojeću poduzetničku infrastrukturu. I u ovoj kategoriji žiri je u finalu imao priliku upoznati se s tri projekta. Projekt Smartface bio je usmjeren na rješavanje problema s kožom, DI Box kao inovacija poštanskog sandučića i Robot X koji se usmjerio na povećanje kvalitete života imobiliziranih osoba, a njihovu poruku prepoznao je i žiri te je projekt Irene Prpić, Marine Previšić i Karle Štimac proglašen pobjednikom.

“Htjele smo se okušati i naučiti nešto novo o ovoj aktualnoj temi i upravo iz tog razloga došle smo na ideju za projekt Robot X koji je tržišno usmjeren na starije. Studentice smo ekonomije, no htjele smo ući u područje kolega s tehničkih fakulteta s ciljem da, osim što stvorimo nešto novo, pritom nekom olakšamo svakodnevicu”, rekle su pobjednice osvrnuvši se na to kako smatraju da projekt osim za ciljnu skupinu starijih kao potencijalnih korisnika, ima tržišnu vrijednost i za njihove obitelji oko brige za njihovu sigurnost.

Inovativno i kreativno

“Imamo puno talentiranih ljudi, a ovakvi projekti potiču njihovu inovativnost u kreiranju novih vrijednosti. Problem je što ti ljudi ipak odu van pa osim toga što ih moramo školovati, moramo ih i motivirati da ostanu u Hrvatskoj, a upravo ovaj projekt je dobar za nešto takvo i trebao bi poslužiti kao primjer drugima da učine isto”, rekla je pročelnica Odjela za menadžment i produkciju u kulturi Poslovnog veleučilišta u Zagrebu Sanja Rocco.

Upravo kada je riječ o inovativnosti, u kategoriji Inovativna Hrvatska finalisti su bili su projekti Crolock, MT Kanta i Tril. Svaki od njih bio je usmjeren na specifičan problem, a da su sve ideje zbilja i bile inovativne složio se i žiri. Bez sumnje možemo ustvrditi da ove ideje imaju svoju vrijednost, da mogu biti od koristi pojedincima ili tvrtkama te time pomoći dodatnom razvoju Hrvatske, ojačati njezin status na polju inovativnosti u svijetu i tako jačati konkurentnost. Vodeći se nekoliko kriterija u kategoriji Inovativne Hrvatske pobjedu je odnijela MT Kanta – projekt s ekološkom odrednicom.

“Na ovaj način htjeli smo pojednostaviti korištenje kante za smeće u domaćinstvu. Kanta se sastoji od biorazgradivih vrećica, a kako su te vrećice jedna u drugoj, dok ne potrošite svih 20 komada ne morate ju dirati”, rekli su studenti te zahvalili upravo profesoru Mandiću što ih je motivirao u razvoju dobitnog projekta.

 

4. godinu

zaredom Poslovni dnevnik i partneri biraju najbolje studentske projekte koji imaju šanse i za tržišni uspjeh

“Sigurna sam da će mnogi kandidati blistati i dalje, bilo kao inovatori, bilo kao zaposlenici korporacija. Za Hrvatsku poštu ovaj projekt je višegodišnji partner, pratimo ga, podržavamo i drago nam je što se poslovna zajednica može i na ovaj način inspirirati. Ono što bih istaknula posebno iz osobne domene jest da mi je drago što vidim da studenti poštuju pravila projektnog pristupa. Već sama struktura nam obećava da će u skoroj budućnosti na tržištu rada biti dosta pojedinaca iz različitih područja, a koji će imati kvalitetan pristup projektnom planiranju. To znači da će osim temama i sadržajima odlično upravljati i financijskom stranom projekata, što je izuzetno važno za bilo koji biznis”, rekla je izvršna direktorica Hrvatske pošte Andreja Bekavac te dodala kako je kombinacija financijske i edukativne nagrade dobra za daljnji rast projekta. Osim Hrvatske pošte, još neki partneri su važnost ovog projekta primijetili u samim njegovim začecima. Jedna od njih je i tvrtka Plinacro koja već četvrtu godinu sudjeluje u žiriranju i odabiru najboljih projekata prijavljenih na Hrvatska pamet Hrvatskoj.

“Današnja dodjela još jednom je pokazala da su ovi projekti svojevrstan potencijal za razvoj Hrvatske. Ovo su godine kada ljudi kreću u poslovni život, a oni u tim godinama imaju već detaljno razvijene poslovne planove”, rekla je voditeljica odnosa s javnošću Plinacra Branka Belamarić dodajući kako su upravo oni refleksija toga da Hrvatska ima poslovnu budućnost.

Pobjednički, ali i svi finalni projekti dokaz su kako inovacije i nova znanja imaju mogućnost unaprijediti postojeću poduzetničku infrastrukturu Hrvatske, a potporom mladim ljudima pri realizaciji projekata povećati samozapošljavanje i motivirati ih da ostanu u Hrvatskoj.

“Lijepo je vidjeti ovoliko mladih ljudi na jednom mjestu s ovakvim idejama, a finale projekta pokazao je i kako Hrvatska zbilja ima mlade ljude s potencijalom koji treba iskoristiti”, zaključio je voditelj marketinga tvrtke Hangar 18 Mario Pintar.

Komentirajte prvi

New Report

Close