Ova vrsta hrane sve je popularnija u Hrvatskoj, preko Glova je isporučeno gotovo 32.000 komada

Autor: Poslovni.hr , 19. lipanj 2023. u 10:54
FOTO: Press

Zlatna minuta u 2022. godini s najvećim brojem narudžbi bio je 5. lipnja u 12.50 sati, trenutak kada su isporučena 24 komada istovremeno.

Glovo, jedna od vodećih svjetskih platformi za dostavu nekoliko kategorija proizvoda, povodom Međunarodnog dana sushija koji se obilježava 18. lipnja predstavlja trendove konzumacije sushija u Hrvatskoj tijekom 2022. godine.

Prošle godine, preko Glova u Hrvatskoj je isporučeno gotovo 32.000 komada sushija, što znači da je dnevno u 2022. u Hrvatskoj isporučeno prosječno 87 komada sushija.

Time je Hrvatska četvrta zemlja u jugoistočnoj Europi, nakon Rumunjske, Srbije i Slovenije, s najvećom konzumacijom sushija u 2022. godini preko Glova. Što se tiče rasta, narudžbe sushija u Hrvatskoj porasle su za 55% u odnosu na 2021. godinu.

Ovi podaci svrstavaju Hrvatsku na 10. mjesto na globalnoj ljestvici zemalja, od 25 zemalja u kojima Glovo posluje, s najvećom konzumacijom sushija – iza Španjolske, Italije, Poljske, Portugala, Rumunjske, Maroka, Srbije, Slovenije i Gruzije.

Kada je riječ o broju malih poduzetnika u Hrvatskoj koji prodaju sushi putem Glova, on je u posljednje tri godine u prosjeku porastao za 152% (+106% u 2022. u odnosu na 2021.), što pokazuje predanost Glova podršci lokalnim gospodarstvima, upotpunjujući i diverzificirajući ponudu različitih vrsta kuhinje u Hrvatskoj.

Prema aktivnosti hrvatskih korisnika u aplikaciji, hrvatski građani najviše preferiraju sushi u 20 sati, a gotovo 50% dnevne konzumacije dolazi između 18 i 21 sat.

Gledajući po danima u tjednu, omiljeni dan za naručivanje sushija je petak (sa 16% potrošnje), a pet od svakih 10 komada sushija naručenih preko Glova u Hrvatskoj konzumira se vikendom (petak-nedjelja).

Zlatna minuta u 2022. godini s najvećim brojem narudžbi sushija u Hrvatskoj bio je 5. lipnja u 12.50 sati, trenutak kada su isporučena 24 komada sushija istovremeno. Međutim, ako gledamo po danima, najveća potrošnja u godini dogodila se 18. veljače, 18. ožujka, 23. ožujka, 11. ožujka i 14. lipnja.

Gledajući po mjesecima, ožujak je bio mjesec s najvećom potrošnjom u godini, s 11% ukupne godišnje potrošnje. Općenito, potrošnja sushija u Hrvatskoj najveća je u prvoj polovici godine, posebice od ožujka (s najvećim vrhuncem) do lipnja.

Statistika pokazuje da se u 2022. sushi najviše naručuje u Zagrebu (36% ukupne godišnje potrošnje), Splitu (28%) i Rijeci (19%). No, ako obratimo pažnju na one gradove u kojima je konzumacija sushija doživjela najveći rast u odnosu na 2021. godinu, to su Rijeka (+20.407%), Osijek (+660%) i Šibenik (+412%).

Kada je riječ o vrstama sushija koje su se najviše konzumirale u Hrvatskoj u 2022. godini, Maki je definitivno najčešći izbor, a slijedi ga Uramaki, za kojeg se također odlučuje velik broj korisnika aplikacije Glovo u Hrvatskoj. Slijede ih drugi kao što su Nigiri, Hosomaki ili Futomaki. Što se tiče sastojaka, najpopularniji su losos, tuna i avokado, ali svoje mjesto imaju i ostali sastojci poput krastavaca i škampa (čak se i piletina pojavljuje kao opcija za one koji ne vole ribu).

Prema podacima, netko je u Hrvatskoj tijekom 2022. godine naručio 313 komada sushija (u različitim narudžbama). Ali ako analiziramo koji su korisnici potrošili najviše: netko u Zadru potrošio je oko 115 eura, na jednu narudžbu sushija, a također i korisnik aplikacije Glovo u Splitu je potrošio nešto više od 1000 eura na različite narudžbe sushija tijekom godine.

Komentirajte prvi

New Report

Close