Dolazimo u Zagreb i uvodimo plaćanje kunama, bit će lako kao u supermarketu

Autor: Lucija Špiljak , 07. siječanj 2021. u 09:00
Foto: Pixabay / Poslovni

Nama je kao skladištarima najvažnije pružiti sigurnost klijentima da radimo kao stroj na vrlo profesionalan način.

Paul Stricker jedna je od vodećih europskih kompanija u promo industriji s tradicijom od 75 godina, koja stvara, razvija i distribuira promotivne poklone profesionalcima u istoj industriji.

Sjedište je u Portugalu, a na tri kontinenta surađuje s klijentima u više od 100 zemalja, te zapošljava više od 1000 ljudi u cijelom svijetu.

Pandemija i koronakriza nije zaobišla ni promo industriju pa su ove godine krenuli u veliki poslovni zaokret i transformaciju poslovanja kako bi se prilagodili novim okolnostima.

Danas tvrtka ima urede u Lisabonu, Madridu, Barceloni, Brnu, Pragu i São Paulu, a urede za nabavu u Šangaju, Ningbou i Shenzhenu, a velika je novost da sljedeće godine u Hrvatskoj (u Zagrebu) i Srbiji također otvaraju urede kako bi klijentima olakšati poslovanje, uz lokalizirani webshop i cijene izražene u kunama, tim više što na Balkanu imaju oko 300 klijenata, a u Hrvatskoj 100-tinjak.

Više o promjenama u tvrtki, trendovima u promo industriji i procjenama za 2021. godinu u intervjuu za Poslovni dnevnik otkrio je financijski direktor (CFO) Alexandre Gil.

Alexandre Gril, financijski direktor Paul Strickera

Većina industrija morala je ove godine promijeniti svoje poslovne modele zbog koronakrize. Koja je bila ključna promjena u Paul Strickeru?

Stricker Group u osnovi djeluje kao trgovac između proizvođača u Aziji i distributera u Europi (a između toga dodajemo “detalje” skladištenja, ukrašavanja i otpreme robe). Ova pandemija pogodila nas je prvo stvorivši ozbiljna ograničenja u opskrbi, a kineski proizvođači nisu mogli isporučiti robu. No, možemo sa sigurnošću reći da kada je pandemija stigla u Europu, utjecaj je bio znatno značajniji i trajniji, a tržišta su “zamrznula” poslovanje i razmjenu, posebno u 2. kvartalu. Glavna organska promjena koju je kriza donijela u naše poslovanje bila je horizontalna diverzifikacija, proširivanje naših operativnih segmenata na sigurnosne proizvode kao što su maske i sredstva za dezinfekciju. S gledišta tvrtke, dvije su nam stvari neprestano prioritet: osiguravanje najsigurnijih uvjeta za rad naših ljudi i omogućavanje financijske stabilnosti poslovanja unatoč značajnom padu aktivnosti. To smo u osnovi učinili tako što smo vrlo brzo odlučivali i djelovali, te što smo uvijek imali vrlo transparentnu komunikaciju s cijelim timom.

Što promo industrija obuhvaća i koje je posljedice koronakriza ostavila?

Konceptualno promo industrija obuhvaća bilo koji proizvod koji može biti sredstvo komunikacije neke organizacije, ideje ili jednostavno kampanje. U svakodnevnom smislu promo proizvodi imaju klasične proizvode kao što su šalica, olovka, kapa, majica, kišobran ili torba za kupovinu. Danas se najveći rast bilježi u segmentima tehnologije i pribora za piće. Stoga možete vidjeti da bilo koja tvrtka može biti potrošač promo proizvoda kao uređaja za aktiviranje komercijalnih radnji i fidelizaciju klijenata. U konkretnom slučaju Strickera, nikada ne radimo izravno s krajnjim tržištem, već kroz mrežu profesionalnih distributera. To omogućava specijalizaciju skladištara, jer smo usredotočeni na teže financijske i resursne aktivnosti, poput logističke i dekorativne strane poslovanja, a naši klijenti su fokusiraniji na razumijevanje potreba tržišta i profesionalno savjetovanje.

Utjecaj pandemije bio je vrlo značajan u promo industriji, jer ona djeluje elastično u pogledu makroekonomskog spektra. To se u osnovi prevodi kada globalna ekonomija poraste 3%, tržište promo lako može rasti 10%, kada makroekonomski pokazatelji pokazuju nulti rast ili kada je smanjenje gospodarske aktivnosti ispod našeg tržišta veće od -10%. Moja je najbolja pretpostavka u ovoj fazi da će se promo tržište ove godine smanjiti oko -15%, i ta bi brojka bila puno veća ako ne uvrstimo sigurnosne proizvode.

Za 2021. projiciramo prvo tromjesečje još vrlo nestabilno, ali nakon toga veliko ubrzanje gospodarstva, omogućeno distribucijom cjepiva. Unatoč očito pozitivnom ishodu za 2021. (u usporedbi s 2020.), još uvijek treba očekivati relevantan broj zadanih vrijednosti tvrtke, refleks jedne godine gospodarstva koji djeluje ispod standardnih razina. Koliko će ovaj posljednji trend biti relevantan ovisi o djelotvornoj financijskoj potpori koju će EU pružiti tržištima

Kako ste organizirali posao tijekom lockdowna, odnosno zatvaranja?

Rekao bih da je najvažnije bilo kontinuirano komunicirati s timom na transparentan način, čak i kad vijesti nisu bile pozitivne. S ponosom mogu reći da registriramo nula otkaza tijekom cijele pandemije, i to odražava prioritet koji odbor tvrtke daje svojim ljudima. Tijekom nekih razdoblja bili smo prisiljeni usvojiti pristup kućnom uredu. Međutim, taj se format jednostavno ne podudara s našom poslovnom dinamikom i što je prije moguće ljude vraćamo u urede

Koja su glavna tržišta tvrtke?

Možemo reći da je rast duboko ugrađen u naš DNK. Zapravo smo tijekom posljednjih 10 godina rasli 15 puta. Naša glavna tržišta danas su Iberija, Brazil, Francuska i Češka. Cilj nam je duplicirati opseg poslovanja u sljedećih pet godina.

Kakvi su planovi za Zagreb i Balkan gdje ste također prisutni?

Danas u balkanskom timu, koji postoji dvije godine, imamo Sales managera Nikolu Malidžana iz Beograda koji radi lokalno, dok su u timu u Lisabonu dvije Account managerice Iva Hržić i Ines Štoka iz Hrvatske te Luka Šilc iz Slovenije. U 2021. imat ćemo lokalne podružnice u Hrvatskoj i Srbiji koje fakturiraju i komuniciraju na lokalnom jeziku i naplaćuju proizvode prema domaćoj valuti. Na ovaj način kupnju činimo jednostavnom kao da idemo kupiti namirnice u susjednom supermarketu.

A trendovi u promo industriji? Jesu li se navike ljudi promijenile u usporedbi s prošlom godinom?

Na pitanje treba odgovoriti na dva različita načina: nama kao skladištarima najvažnije je pružiti sigurnost svojim klijentima da radimo kao stroj na vrlo profesionalan način, poštujući sve razine kvalitete i dogovorene rokove. Za naše partnere, distributere, najvažnije je da točno razumiju poslovanje svojih klijenata i vrlo dobro znaju što nudi promo tržište. Tako mogu učinkovito isporučiti dodanu vrijednost krajnjem tržištu. U 2020. trend je očito bio fokus na sigurnosnim proizvodima. U 2021. rekao bih da će glavni trendovi biti upotrebljivost proizvoda i stoga će kućanski pribor i posuđe za piće biti u potpunosti odgovor na zahtjev, te održivi proizvodi gdje možemo predvidjeti kontinuirani rast proizvoda od ekoloških materijala.

Ciljevi u 2021. godini?

Imamo hrpu projekata koje trebamo implementirati, a često je problem uspostaviti “pipeline” s pravim prioritetima. Vodimo značajan projekt digitalizacije našeg poslovanja koji uključuje oživljavanje novog ERP-a i CRM-a u siječnju. Također imamo velik broj inovacija zasnovanih na proizvodima i ukrasima koje planiramo lansirati u 2021. Tako da možemo doista očekivati vrlo prometnu godinu.

Komentirajte prvi

New Report

Close