Ostala samo tri dana za izbjegavanje plaćanja milijarde kuna

Autor: Marija Brnić , 14. svibanj 2019. u 13:35
Prostor da se stečaj krovne tvrtke ipak odgodi dao je naznačiti i premijer Plenković/Duško Marušić /PIXSELL

Sutra bi, kako se čuje iz krugova dvaju ministarstava, pregovarači trebali još jednom sjesti za stol s predstavnicima Jan de Nula u sjedištu kompanije u Bruxellesu, no upućeni tvrde kako su šanse da se u kratkom roku, do kraja tjedna, dogovori s Belgijancima ono što se nije uspjelo od siječnja doista minimalne.

Ne odgodi li još jednom sudac Damir Rabar otvaranje stečaja krovne Uljanikove tvrtke ministru financija Zdravku Mariću ostaju tek tri dana da izbjegne plaćanje gotovo milijardu kuna jamstva za gradnju jaružala za belgijsku grupaciju Jan de Nul.

No, argumenata za odgodu, osim da proračun poštedi takvog iznosa, sudac Rabar više niti nema, jer je jučer drugi sudac pazinskog trgovačkog suda, Ivan Duić, otvorio stečaj nad Uljanik Brodogradilištem, tvrtkom iz grupacije koja je u Puli gotovo 163 godine gradila brodove. Duić je zaključio da račun u međuvremenu nije deblokiran, te da od kineskog brodogradilišta CSIC nije stigao očekivani odgovor o iskazivanju interesa za ulazak i restrukturiranje brodogradilišta, te je mogao samo proglasiti stečaj.

Međutim, prostor da se stečaj krovne tvrtke ipak odgodi dao je naznačiti i premijer Andrej Plenković, koji je dao do znanja kako nije isto stečaj Uljanik Brodogradilišta i Uljanika d.d., te da stečaj ne znači i kraj, da je drugačiji od likvidacije. "Ide nova faza i ide priča dalje", poručio je Plenković, koji je u prvi plan stavio potencijalne partnere iz Kine, a koji će nakon što su obišli škverove u Puli i Rijeci prije dva tjedna uskoro, za 10-ak dana, poslati novo izaslanstvo. Riječ je o inženjerskom timu koje zanimaju snimanje i procjene onoga što njih zanima u RH, a to su projekti složenih gradnji na kojima oni nisu prisutni, a posebno gradnja kruzera u koju CSIC namjerava krenuti. Osim što bi nova kineska delegacija imala s kim razgovarati u Uljaniku, jasno je da bi glavni motiv za odgodu stečaja krovne tvrtke ipak trebalo biti jamstvo.

Sutra bi, kako se čuje iz krugova dvaju ministarstava, pregovarači trebali još jednom sjesti za stol s predstavnicima Jan de Nula u sjedištu kompanije u Bruxellesu, no upućeni tvrde kako su šanse da se u kratkom roku, do kraja tjedna, dogovori s Belgijancima ono što se nije uspjelo od siječnja doista minimalne. Taj dogovor podrazumijevao bi primopredaju broda do otvaranja stečaja Uljanika d.d. koji je ugovaratelj gradnje, a to podrazumijeva i izvođenje svih poslova na pripremi za isporuku nedovršenog jaružala.

Problem zbog kojeg se već nije postigao dogovor do sada je bio to što Jan de Nul nikako nije dopuštao da radove obave gladni i očajni Uljanikovci, no sada kada oni više nisu problem nedostaje vremena, jer za pripremu je potrebno bar mjesec dana. Kratak rok za dovršetak pregovora mogao bi s druge strane i rezultirati dogovorom oko jaružala jer rješenje prije stečaja Uljanika pogoduje i državi i Jan de Nulu. Državi stoga što će uštedjeti milijardu kuna, ali će je i poštedjeti muka koje bi uslijedile oko čuvanja, dovršetak gradnje (koja bi stajala 30 milijuna eura) i prodaje jaružala u stečaju.

Taj postupak bio bi jedno vrijeme blokiran stečajem tvrtke, pa bi u svakom slučaju po toj gradnji država gubila. I Jan de Nulu s druge strane taj brod treba što prije, a otvori li se stečaj, ove godine može zaboraviti da ga i nedovršenog preuzme. Ma koliko premijer Plenković u ovoj fazi nastojao održati uvjerenje da stečaj Uljanik Brodogradilišta ne znači i stečaj Uljanika d.d., ta dva postupka su čvrsto vezana, jer Uljanik d.d. je zapravo koordinator ostalih deset tvrtki iz grupacije, a najviše ovisi o Uljanik Brodogradilištu koji u Puli odrađuje glavne poslove gradnje brodova.

Sam Uljanik d.d. nosi i najviše obveza unutar grupe, prema podacima s kraja prošle godine obveze su prelazile 4 milijarde kuna i premašivale su za 1,5 milijardu kuna imovinu kompanije. Drugim riječima, čak i da netko posuši iznos trenutne blokade računa, teško da netko ozbiljan namjerava ući u takav krš.  I sami predstavnici CSIC-a, kako je prenio ministar gospodarstva Darko Horvat, iskazali su, načelno, interes da uđu s čistim startom, s novim projektima.

No, dok se dozna kakve su točno njihove namjere, dakle, potrajat će još nešto vremena, jer nakon što novo izaslanstvo snimi teren i podnese izvještaj uslijedit će nove analize i pregovori unutar korporacije i kineske Vlade. Iz sada dostupnih izvora, delegaciju CSIC-a i dalje zanima prvenstveno suradnja na pojedinim projektima na kojima oni nisu imali veća iskustva. Stečaj Uljanik Brodogradilišta pak peti je u grupaciji, a stručnjaci se slažu da će to u svakom slučaju biti jedan od najsloženijih i najizazovnijih korporativnih stečajnih procesa jer su između jedanaest tvrtki iz sustava poslovni i financijski odnosi ispremreženi, a za svaku od tvrtki vode se zasebni postupci. Ključnu ulogu i tu će imati država, kao najvažniji vjerovnik, koji će davati glavni smjer i tom procesu pulskog brodogradilišta. 

Komentari (7)
Pogledajte sve

Krivousti je vikao, imamo Rvacku, samo nije rekao kakvu.
[/quote]

Ja mislim da si ti nešto krivo shvatio. Nije on rekao VI imate Rvacku, on je rekao MI imamo Rvacku. To je suptilna, ali vrlo velika razlika. 🙂


Još miljardica u krematorij…što volim ovu premreženu državicu, a pogotovo sve nas građane i građanke (stokicu sitnih zubića).
Viva Mamiño, Gucić, gazda Todor &co 💸

Krivousti je vikao, imamo Rvacku, samo nije rekao kakvu.

ništa oni neće izbjeći jer u HR taj brod više nema tko završiti i to svi znaju pa sad kao fol nešto pregovaraju a u biti plenki želi to rastegnuti još 10 dana da prođu eu izbori i onda će bez problema iskeširati još tu milijardicu jer jedna milijarda više manje ne igra ulogu nakon 30 milijardi koje nam je do sada spalila brodogradnja


Jan de Nulu najiskrenije preporučujem da što prije naplati od države tih milijardu kuna i da bježi odavde glavom bez obzira jer će ga ako bilo što potpiše opet mjesecima zavlačiti sa obećanjima i kombinacijama. Ovi naši "jadovani" se nakon što su proćerdali 30-tak milijardi kuna narodnog novca kroz brodogradilišta sada očajnički bore da ne plate i ovu "jadnu" milijardu. Jan de Nul ih drži za jajc. kroz državne garancije i bio bi lud kada bi pristao na bilo što drugo osim naplate. Uzmi pare i bježi, to ti je zadnja prilika! Nemaš pojma s kim posluješ, to su gospodari tame i magle, prodavači opsjena i farbači oblaka, majstori spaljivanja, krematorij za spaliti narodni novac.

samo mala ispravka pojma proćerdati;
to bi značilo potrošiti na piće, k…e, kocku, tamburaše i ostalo,
ali ovdje je novac završio u nekretninama, vozilima i plovilima, tako da bi se prije moglo reći reinvestiran iz državnog u privatno vlasništvo
i to bi moralo biti glavno težište i pravac djelovanja DORH-a

New Report

Close