Klik do znanja
Alen Host

“Online nastava pruža dodatne vještine i znanja, ali i novu digitalnu pismenost”

Studenti hvale način rada i organizaciju, imali smo od 13.3. do svibnja više od 35.000 jedinstvenih uključivanja u na…
Lucija Špiljak
20. svibanj 2020. u 22:00
Alen Host, dekan Ekonomskog fakulteta u Rijeci

Nastavnici Ekonomskog fakulteta u Rijeci već se godinama pripremaju i usavršavaju u izvođenju online nastave, a upravo je ovaj fakultet prva sveučilišna sastavnica u Hrvatskoj koja ima akreditiran preddiplomski i diplomski online studij iz područja poslovne ekonomije.

Sve je započelo akademske godine 2015./2016. akreditiranjem diplomskog studija koji se izvodio u online okruženju, od ove godine imaju akreditiran i preddiplomski online studij, a za program na engleskom jeziku upravo su dobili prestižnu EPAS akreditaciju.

Iz svega navedenog lako je zaključiti da su spremno dočekali online nastavu, s čijom su provedbom zbog pandemije koronavirusa morale krenuti sve obrazovne ustanove. Više o organizaciji online nastave za Poslovni dnevnik ispričao je dekan Alen Host.

Kako je tekla organizacija online nastave na riječkom Ekonomskom fakultetu?

Slijedeći naputke Nacionalnog stožera, 13. ožujka smo prekinuli klasičnu i započeli sinkronu nastavu u online obliku. Dakle, satnica je ostala ista, a nastavnici izvode nastavu u svim grupama koje su predviđene izvedbenim planovima. Objavljivanje nastavnih planova na online platformi već je odavno standard. Naravno da je u prvom danu bilo tehničkih poteškoća, samo podsjećam na hakerski napad na SRCE, no sustav se u prvom tjednu stabilizirao i nastava je krenula. U tom razdoblju, počeli smo za održavanje nastave koristiti i Zoom, Google Meet, Jitsi.meet i Microsoft Teams, ovisno o preferencijama nastavnika. Danas, u svibnju, mogu s ponosom reći da smo imali više od 35.000 jedinstvenih uključivanja u nastavu od naših studenata te da smo uspjeli cjelokupnu nastavu na preddiplomskom i diplomskom studiju izvesti u sinkronom obliku prema objavljenim satnicama. Nastava se izvodi i sinkrono i asinkrono – sinkrono nastavnici sva predavanja izvode uživo, a asinkrono se objavljuju materijali za učenje. Uz to, tijekom nastave, koriste se i drugi alati koji studentima omogućavaju savladavanje gradiva – studenti sudjeluju u grupnim izradama seminarskih radova, studenti grupno i pojedinačno diskutiraju na nastavi, imali smo prilike online ugostiti i vanjske renomirane predavače i poduzetnike, a omogućili smo i studentima da sudjeluju u radu na projektima koji se mogu izvoditi u online okruženju. Uz to, za studente smo pripremili šest načina kako će u ovim uvjetima pandemije odraditi stručnu praksu i prikupiti ECTS bodove. Veliku ulogu u tome ima naš Centar za karijere i ugovore koje imamo sklopljene s poslodavcima koji primaju naše studente na stručnu praksu. Nastavili smo s vrednovanjem na seminarskoj nastavi, a sada se svi – i nastavnici i studenti – pripremamo za ispitne rokove koji će početi u lipnju. Imamo akreditiran kompletan studij na engleskom jeziku i omogućili smo i Erasmus studentima koji su se vratili u svoje matične zemlje aktivno sudjelovanje u online nastavi, a sada razvijamo i modele kako će ti studenti polagati ispite.

Kakve su reakcije nastavnika i studenata? Je li im na neki način ova situacija s jedne strane i naštetila?

S obzirom na naše dugogodišnje iskustvo u pripremi i održavanju online nastave, reakcije studenata su i više nego pozitivne. To dokazuju i rezultati istraživanja Studentskog zbora koji su nas stavili na drugo mjesto prema kvaliteti online nastave na Sveučilištu, ali i istraživanje koje je objavljeno u novinama 24sata koje nas navode kao primjer fakulteta na kojem se online nastava izvodi kvalitetno. Svakako ću istaknuti i cijeli niz mailova koje dobivamo od naših studenata u kojima dobivamo pohvale na organizaciju i način rada u uvjetima pandemije. Naime, odmah po zatvaranju Fakulteta otvorili smo online Referadu u kojoj objavljujemo se potrebne informacije studentima. Tada smo otvorili i Viber grupe za studente i za djelatnike koje nam služe za dostavu hitnih informacija. Viber grupa koja broji preko 720 članova i naša Facebook stranica su nam alat putem kojih obavještavamo studente i dajemo im promptne informacije – ne samo tekstualne već i snimamo videa s najčešće postavljenim studentskim pitanjima. Smatramo da je studentima važno davati sve informacije, ali one moraju biti provjerene i točne. To smo uspjeli s našim komunikacijskim alatima. Je li situacija naštetila studentima i profesorima – rekao bih da je ovo izrazito izazovno i dinamično razdoblje, no da mi imamo razrađene planove i scenarije rada do kraja akademske godine te se nadamo da će studenti uspješno steći planirane ishode učenja te položiti ispite kao i do sada.

Kako ste organizirali polaganje ispita i ispitne rokove?

Trenutno traje nastava, predavanja, seminari i vježbe, a ispitni rokovi će započeti sredinom lipnja. Planirali smo puno više ispitnih termina za polaganje nego što smo ih to imali obično. Uz to, imamo planove za polaganje ispita, ako situacija to omogući i na Fakultetu i u online obliku. Ono što već sada mogu reći da smo se pripremili da vrednovanje u oba oblika bude identično. Naši nastavnici se pripremaju za oba scenarija, održali smo nekoliko online radionica i sastanaka na temu vrednovanja te vjerujemo da će sva ispitivanja znanja naših studenata proći u najboljem redu. Uz to, naši se nastavnici pripremaju i za usmene i pisane ispite. Ipak, voljeli bismo, ako to situacija dozvoli, da vrednovanja provedemo na Fakultetu kako bismo do kraja godine i uživo vidjeli naše studente.

Koliko će po Vama ova situacija utjecati na sam fakultet, studente, ali i tržište rada?

Otvaranje Fakulteta ovisi o epidemiološkoj situaciji koja se mijenja iz dana u dan. Smatram da trebamo biti pozitivni i nadam se da ćemo se uskoro vratiti na Fakultet u punom sastavu. No, ne treba ni zaboraviti da je ova situacija dovela do pojma “nova normalnost”. Vjerujem, da ćemo i u budućnosti sva znanja koja smo stekli kroz ovo izazovno razdoblje primjenjivati kako bismo studentima pružili čim više kompetencija koje su im potrebne za tržište rada. Naši studenti već su sada cijenjeni na tržištu rada, a siguran sam da im je ova situacija pružila i dodatne vještine i znanja koji će im biti korisni. Osim znanja koje im pružamo, tu je svakako i digitalna pismenost, ali i timski rad koje poslodavci navode kao značajne osobine zaposlenika 21. stoljeća. Na trudu da studenti steknu ta znanja, zahvalio bih svom timu, svim nastavnicima koji uspješno i požrtvovno rade da ta znanja pruže studentima, ali i kompletnom administrativnom osoblju koji olakšavaju rad i nastavnika i studenata. Posebno zahvaljujem studentima koji nam svakog dana dokazuju da ta znanja, vještine i kompetencije koje im pruža Ekonomski fakultet u Rijeci itekako primaju i koriste i time doprinose razvoju društva.

New Report

Close