Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Odmor na Mediteranu ‘u zadnji trenutak’ skuplji 30 posto

Autor: Eleonora Dukovac
17. srpanj 2006. u 06:30
Podijeli članak —

Novi trend je da se agencije orijentiraju na first minute ponudu, daju popust za što raniji buking jer od toga imaju više koristi

Odmor u zadnjem trenutku – last minute i u Hrvatskoj je zadnjih godina sve traženiji. Velike filozofije nema jer rezervacijom u posljednjem trenutku moguće je otputovati na odmor čak i po 60 posto nižim cijenama. Tako postaju dostižne i destinacije o kojima se uz redovne cijene niti ne razmišlja. Rastućem interesu za odmorom ovakve vrste prilagodilo se i agencijsko tržište pa su rijetkost agencije bez last minute ponude. Sve su brojnije i specijalizirane agencije za organizaciju odmora last minute.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Niska cijena
Osnovna prednost last minute ponuda niska je cijena. Pri tome putnik neće imati ništa lošiji smještaj, prijevoz ili hranu od onih koji su platili redovitu cijenu. Velika većina europskih organizatora putovanja tako želi popuniti prazna mjesta u hotelu ili zrakoplovu i znatno snižavaju cijene od 7 do 21 dan prije polaska. Ako je sreće, moguće je tako ljetovati 14 dana po cijeni od 7 dana. Odmor u zadnjem trenutku nije tek za ljubitelje putovanja. Posebno je pogodan za one koji se godišnje ili jednom u nekoliko godina odluče za neku dalju destinaciju. Uz to, sve je više i onih koji zbog posla nisu u mogućnosti rezervirati putovanje nekoliko mjeseci unaprijed. “Prošla je godina u Hrvatskoj, ali i u drugim zemljama, bila zasigurno kulminacija prodaje last minute aranžmana. Više nije tako – cijene last minutea ove su godine i 30 posto više kad je riječ o Mediteranskim zemljama – Tunisu, Grčkoj i Turskoj. Primjerice, prošle se godine deset dana Tunisa, na bazi polupansiona moglo dobiti za 1700 kuna, a ove godine će se teško naći i za 2300 kuna. U odnosu na prošlu godinu ipak je manja potražnja za takvim aranžmanima, svakako i zbog činjenice što velika većina Hrvata ljetuje na Jadranu”, kaže Ivan Pukšar, direktor Kompasa Zagreb i predsjednik Udruge hrvatskih putničkih agencija. Kako od last minute aranžmana agencije nemaju velike koristi Pukšar ističe kako se agencije orijentiraju na takozvanu first minute ponudu. U startu daju korektnu cijenu aranžmana i animiraju turiste da što ranijim bukingom ostvare pogodnosti. Uz klijente, profitiraju i agencije koje tako ujedno imaju i bolji uvid u broj putnika po aranžmanu. “Uvođenjem first minute ponude, u travnju i svibnju odlično smo prodavali paket aranžmane s prijevozom pa često desetak dana prije puta nije niti bilo potrebe za last minutom”, kaže Pukšar.

Odmor u zadnjem trenutku – last minute i u Hrvatskoj je zadnjih godina sve traženiji. Velike filozofije nema jer rezervacijom u posljednjem trenutku moguće je otputovati na odmor čak i po 60 posto nižim cijenama. Tako postaju dostižne i destinacije o kojima se uz redovne cijene niti ne razmišlja. Rastućem interesu za odmorom ovakve vrste prilagodilo se i agencijsko tržište pa su rijetkost agencije bez last minute ponude. Sve su brojnije i specijalizirane agencije za organizaciju odmora last minute.

Niska cijena
Osnovna prednost last minute ponuda niska je cijena. Pri tome putnik neće imati ništa lošiji smještaj, prijevoz ili hranu od onih koji su platili redovitu cijenu. Velika većina europskih organizatora putovanja tako želi popuniti prazna mjesta u hotelu ili zrakoplovu i znatno snižavaju cijene od 7 do 21 dan prije polaska. Ako je sreće, moguće je tako ljetovati 14 dana po cijeni od 7 dana. Odmor u zadnjem trenutku nije tek za ljubitelje putovanja. Posebno je pogodan za one koji se godišnje ili jednom u nekoliko godina odluče za neku dalju destinaciju. Uz to, sve je više i onih koji zbog posla nisu u mogućnosti rezervirati putovanje nekoliko mjeseci unaprijed. “Prošla je godina u Hrvatskoj, ali i u drugim zemljama, bila zasigurno kulminacija prodaje last minute aranžmana. Više nije tako – cijene last minutea ove su godine i 30 posto više kad je riječ o Mediteranskim zemljama – Tunisu, Grčkoj i Turskoj. Primjerice, prošle se godine deset dana Tunisa, na bazi polupansiona moglo dobiti za 1700 kuna, a ove godine će se teško naći i za 2300 kuna. U odnosu na prošlu godinu ipak je manja potražnja za takvim aranžmanima, svakako i zbog činjenice što velika većina Hrvata ljetuje na Jadranu”, kaže Ivan Pukšar, direktor Kompasa Zagreb i predsjednik Udruge hrvatskih putničkih agencija. Kako od last minute aranžmana agencije nemaju velike koristi Pukšar ističe kako se agencije orijentiraju na takozvanu first minute ponudu. U startu daju korektnu cijenu aranžmana i animiraju turiste da što ranijim bukingom ostvare pogodnosti. Uz klijente, profitiraju i agencije koje tako ujedno imaju i bolji uvid u broj putnika po aranžmanu. “Uvođenjem first minute ponude, u travnju i svibnju odlično smo prodavali paket aranžmane s prijevozom pa često desetak dana prije puta nije niti bilo potrebe za last minutom”, kaže Pukšar.

Izravna ponuda
Drastičnim porastom cijena hotelskog smještaja u srpnju bit će podosta nerasprodanih kreveta, što je i pravo vrijeme za last minute ponude. Posebno u kolovozu, kada je odmor i najskuplji – 20 do 30 posto viši nego u srpnju. U kolovoškim danima po jadranskim se hotelima mogu pronaći i po pet stotina kuna jeftiniji aranžmani. Istarski, pak, hoteli zasad još ne izlaze s popustima. Hotelijeri često last minute nude izravno, agencije tek prosljeđuju, a aranžman ne uključuje prijevoz. Poznato je kako od last minute aranžmana, uz agencije, previše kruha nemaju niti hotelijeri. Ovakvi aranžmani slove kao iscrpljujući, posebno među manjim agencijama. Davanjem last minute ponude često nisu u mogućnosti ići u nove promidžbene kampanje i tiskati nove i skupe kataloge.

Sedam dana Dubrovnika za 3340

Last minute ponude niti ove godine ne manjka, čak ni kad su ‘manji’ u pitanju. Tako je, primjerice, jedan dubrovački hotel sa tri zvjezdice ponudio sedmodnevni aranžman na bazi polupansiona sredinom srpnja za 3340 kuna. Prijevoz do dalekog Dubrovnika valja sam osigurati. S druge strane, sličan aranžman sa zrakoplovnim prijevozom u Tunisu stoji 2500 kuna, Grčkoj 3700, dok se na Malti može ljetovati čak dva tjedna u kolovozu za 4050 kuna.

Autor: Eleonora Dukovac
17. srpanj 2006. u 06:30
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close