Odmor u zadnjem trenutku – last minute i u Hrvatskoj je zadnjih godina sve traženiji. Velike filozofije nema jer rezervacijom u posljednjem trenutku moguće je otputovati na odmor čak i po 60 posto nižim cijenama. Tako postaju dostižne i destinacije o kojima se uz redovne cijene niti ne razmišlja. Rastućem interesu za odmorom ovakve vrste prilagodilo se i agencijsko tržište pa su rijetkost agencije bez last minute ponude. Sve su brojnije i specijalizirane agencije za organizaciju odmora last minute.
Niska cijena
Osnovna prednost last minute ponuda niska je cijena. Pri tome putnik neće imati ništa lošiji smještaj, prijevoz ili hranu od onih koji su platili redovitu cijenu. Velika većina europskih organizatora putovanja tako želi popuniti prazna mjesta u hotelu ili zrakoplovu i znatno snižavaju cijene od 7 do 21 dan prije polaska. Ako je sreće, moguće je tako ljetovati 14 dana po cijeni od 7 dana. Odmor u zadnjem trenutku nije tek za ljubitelje putovanja. Posebno je pogodan za one koji se godišnje ili jednom u nekoliko godina odluče za neku dalju destinaciju. Uz to, sve je više i onih koji zbog posla nisu u mogućnosti rezervirati putovanje nekoliko mjeseci unaprijed. “Prošla je godina u Hrvatskoj, ali i u drugim zemljama, bila zasigurno kulminacija prodaje last minute aranžmana. Više nije tako – cijene last minutea ove su godine i 30 posto više kad je riječ o Mediteranskim zemljama – Tunisu, Grčkoj i Turskoj. Primjerice, prošle se godine deset dana Tunisa, na bazi polupansiona moglo dobiti za 1700 kuna, a ove godine će se teško naći i za 2300 kuna. U odnosu na prošlu godinu ipak je manja potražnja za takvim aranžmanima, svakako i zbog činjenice što velika većina Hrvata ljetuje na Jadranu”, kaže Ivan Pukšar, direktor Kompasa Zagreb i predsjednik Udruge hrvatskih putničkih agencija. Kako od last minute aranžmana agencije nemaju velike koristi Pukšar ističe kako se agencije orijentiraju na takozvanu first minute ponudu. U startu daju korektnu cijenu aranžmana i animiraju turiste da što ranijim bukingom ostvare pogodnosti. Uz klijente, profitiraju i agencije koje tako ujedno imaju i bolji uvid u broj putnika po aranžmanu. “Uvođenjem first minute ponude, u travnju i svibnju odlično smo prodavali paket aranžmane s prijevozom pa često desetak dana prije puta nije niti bilo potrebe za last minutom”, kaže Pukšar.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu