Obročno plaćanje, odnosno pružanje mogućnosti kupcima da robu plate u više rata, danas je nužnost, ističe Jana Blažević Marčelja, stručnjakinja za cijene i zamjenica izvršnog direktora Znanstveno-tehnologijskog parka Sveučilišta u Rijeci (STePRi).
"Trgovci jednostavno ne mogu prodati ukoliko kupcima ne nude takvu mogućnost", navodi. Iako takvu mogućnost nude gotovo svi trgovci postoje iznimke, no tada je riječ o potpuno drugačijem modelu rada, objašnjava Blažević Marčelja. Takav model, primjerice, prakticira trgovački lanac Lidl, a temelji se na strategiji "Everyday low prices" (EDLP) čiji je smisao nuditi potrošačima svaki dan niske cijene bez da se za to čeka određeni dan ili povod. Takvu praksu pokrenuo je 90-ih trgovački lanac Wal-Mart u SAD-u, no do danas on se nije značajnije proširio na Hrvatsku.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Placanje na rate je obicno najskuplje placanje. Netko mora financirati taj kredit. Cijene u prodavnicama koje nude placanje na rate su obicno puno vise nego u prodavnicama gdje se ne prodaje na rate. Trgovac koji ima dobre cijene i dobru ponudu jednostavno nemora prodavati na rate.
Ljudi koji su u financijskim teskocama kupuju sve na rate i placaju 30-50% vise. Tako se samo jos dublje zakopavaju u rupu u koju su upali.
Ne cudi da je u Merkatoru vise od 50% placanja obrocno jer se radi o nekonkurentnim cijenama i promasenom poslovnom modelu koji je prosle godine napravio 340 milijuna kuna gubitaka.
“Everyday low prices – no do danas on se nije značajnije proširio na Hrvatsku”
navodno je. evo gledam kataloge[/url] Diona ima Iz dana u dan akcije gdje nudi jedan artikl sniženo svaki dan (valjda je marktingaš čitao malo Wall mart strategiju). onda mercator cijene za mene. pa konzum akcije pa lesnina sa 100 kataloga mjesečno.
problem je što nitko nema viziju nego svi pucaju isto:) pa tako imate ćevape ili svinjski vrat za 29,99, 29,90 ili 28,99 kuna u tri glavna trgovca.
Uključite se u raspravu