Interes ulagača i hotelskih brendova za hrvatski turizam nikad nije bio veći, čemu se djelomično može zahvaliti i pandemiji koja je otkrila neke nove destinacije i vrijednosti. Zbog toga Hrvatska ima veliku priliku za razvoj nekih novih kvalitetnih projekata, kao i priliku za restart turizma u održivom smjeru. Ipak, veliko je pitanje je li Hrvatska spremna za te ulagače i njihove zahtjeve i ideje, kao i promjene prema modelu turizma dodane vrijednosti, ili ćemo se i dalje hvaliti “rekordnim rezultatima boljim od konkurenata” u drugoj pandemijskoj sezoni koja se zapravo dogodila slučajno i sama od sebe. Zbog tog stava pak hrvatski bi se turizam već u 2022. godini, od koje se već sad očekuje puno, mogao gadno razočarati. Tako bi se mogle sažeti poruke koje su u dva dana devetog izdanja regionalne konferencije Adria Hotel Forum odaslali sudionici niza panela i rasprava o budućnosti turizma nakon pandemije i održivosti putovanja, klimatskim promjenama, sezonalnosti. Iako to nije samo investicijska konferencija, ulaganja i mogućnosti za razvoj projekata uvijek su tema broj jedan.
“Istina je da do sada na AHF-u nismo imali ovoliki udjel sudionika iz inozemstva, te nikad ranije nije vladao ovakav interes za cijelu regiju, uključujući Hrvatsku. To i dalje nisu veliki institucionalni ulagači, već regionalni, ali i to je dobar smjer. Interes je posebno visok i za Albaniju, dok Crna Gora trenutno ima problem s političkom nestabilnošću što je malo ohladilo ulagače. No, dok su s jedne strane ulagači jako zainteresirani, ne vidimo jednak interes na hrvatskoj strani, ne nudimo projekte, i kao da nam ne trebaju ulaganja, nego smo opet fokusirani na to kako smo sjajno odradili sezonu, i hvalimo se da smo najbolji na Mediteranu. Samo da podsjetimo, Grčka je u travnju napravila studiju u kojoj je najoptimističnija varijanta bila vratiti 70 posto letova iz 2019., a vratili su ih 72 posto. Mi smo u ovoj godini nabili cijene i nismo puno napravili da nam sljedeća bude stabilnija”, kazala je Marina Franolić, regionalna direktorica tvrtke Bench Events, koja organizira AHF.
Kristian Šustar, direktor razvoja agencije Uniline s dugogodišnjim iskustvom u hotelskom menadžmentu slaže se da bi sljedeća sezona mogla biti veliko razočarenje za hrvatski turizam.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Ne smiju se dozvoliti rugobe od hotela kao onaj u Postirama na Braču, koji nagrđuje pitoreksno mjesto i izgleda kao da se kruzer nasukao. Treba insistirati na manjim hotelima i to koji se uklapaju građom u krajolik i to ne 5m od plaže, inače će uništiti ljepotu obale. Zamislite jedan predivan otok Ugljan s onakvom grdosijom kao u Postirama?
A zasto bi 2022 bila razočarenje ,kako tvrdi ovaj mudri gospodin!?
ali ima jedan problem… ne ide jeftino, ne ide za kunu
Uključite se u raspravu