Ne zovite 113, isprobali smo novi sjajan alat kojim ćete brzo doznati odgovore na sve što vas muči

Autor: Ivan Tominac , 03. travanj 2020. u 13:18
FOTO: Screenshot

Riječ je o potpuno besplatnoj usluzi kojoj možete pristupiti na Facebook stranici HZJZ-a klikom na gumb ”pošalji poruku”. Tamo pokrećete razgovarate s Nadom, virtualnim asistentom koji će vam pomoći da se kvalitetno i točno informirate o simptomima, vijestima i ostalim važnim informacijama vezanim uz koronavirus u Hrvatskoj.

Pozivni centar 113 za ugrožene od koronavirusa prima više od 50.000 poziva na dan. Time je rad epidemiologa i tima stručnjaka dodatno opterećen, a kako bi do kraja borbe s ovom pandemijom taj broj poziva bio potencijalno manji, Hrvatski zavod za javno zdravstvo je u suradnji s tvrtkom Hero Factory razvio chatbot-računalni program za komunikaciju s ljudima. Riječ je o međukoraku za smanjivanje pritiska na bolnice, a u svrhu razvoja ovog chatbota istražene su sve informacije, razrađena je tematika i implementirani su stručna pomoć i znanje epidemiologa iz Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo.

Kako objašnjava voditeljica projekta chatbota Barbara Slopko, ovakva rješenja već postoje u SAD-u, Engleskoj, Španjolskoj i Indiji, a kod svih je cilj isti-smanjiti pritisak na zdravstvene djelatnike koji u doba pandemije imaju posla znatno više nego inače, a pozivi i želja da se pravovremeno pruže sve informacije katkada ga čine samo još težim.

Riječ je o potpuno besplatnoj usluzi kojoj možete pristupiti na Facebook stranici HZJZ-a klikom na gumb ”pošalji poruku”. Tamo pokrećete razgovarate s Nadom, virtualnim asistentom koji će vam pomoći da se kvalitetno i točno informirate o simptomima, vijestima i ostalim važnim informacijama vezanim uz koronavirus u Hrvatskoj.

”Glavna svrha mu je pružiti građanima sve potrebne informacije o zdravstvenim naputcima na zanimljiv i interaktivan digitalni način, a s druge strane, osloboditi jako zatrpane telefonske linije od upita koji se mogu riješiti i jednostavnije kroz automatske odgovore u chat tekstualnom obliku – što automatski znači i više vremena za one građanske telefonske upite koji će biti teži i kompleksniji. Taj telefonski međukorak je nužan kako bi se smanjio sve veći pritisak na bolnice, a HZJZ chatbot je međukorak kako bismo smanjili pritisak na telefonske linije”, rekla je Slopko.

Glavna odlika chatbota je interaktivnost, a u ovom slučaju i brže povezivanje građana i Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo. Virtualni asistent je za vas dostupan u bilo koje vrijeme i prethodno je naučen odgovoriti na brojna pitanja vezana uz pandemiju. Onda kada građani najviše vjeruju službama zdravstva, chatbot u službi Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo čini se kao odlično rješenje.

”Chatbot je računalni “program” koji simulira razgovor. Vi pričate s njim, a s druge strane je mali robot koji je unaprijed programiran od strane nas i HZJZ-a kako bi davao samo provjerene i službene odgovore na pitanja o koronavirusu. Postoje dvije vrste chatbota po pitanju kompleksnosti, a ovdje možete vidjeti jednostavniju verziju. Za nju smo se odlučili jer smo otprije vidjeli da u nekim slučajevima postiže bolje rezultate nego chatbot s umjetnom inteligencijom. Istina, takvi su fenomenalni, ali većinu informacija uopće ne vidite osim ako izravno ne pitate, a ovdje vas proceduralno vodi kroz sve teme”, rekao je lead developer na projektu Matko Antun Bekavac.

Tvorci ovog chatbota pozivaju na korištenje i napominju kako je riječ o jednostavnj metodi. Za neke informacije potrebno je tek oko pola minute, a možete provjeriti simptome, koji su između ostalog pomno objašnjeni, informirati se o mjerama zaštite, najnovijim vijestima, mitovima o koronavirusu i susresti s najčešćim pitanjima građana u vrijeme ove pandemije.

”Koliko smo upoznati, ovo je prvi put u Hrvatskoj da se kontakti na hitne javne linije idu smanjiti kroz automatskog konverzacijskog robota. I sama situacija s epidemijom je nešto s čime ni u državi, a ni globalno nismo imali iskustva na ovoj razini već stoljećima. S obzirom na to da je ovo nova situacija, tek će se u narednim danima i tjednima vidjeti značaj, no nadamo se da će naš mali doprinos zaista i pomoći. Već smo dosad vidjeli da pomaže u drugim zemljama, a i naše iskustvo izrade chatbota za poduzeća u marketinško-prodajne svrhe pokazuje isti obrazac ponašanja i iste benefite. Možemo sa sigurnošću reći da će pomoći, s obzirom na to da već u prvih 24 sata imamo 200-tinjak upita i razgovora zainteresiranih ljudi”, dodala je voditeljica projekta iz tvrtke Hero Factory Barbara Slopko.

Komentirajte prvi

New Report

Close