Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Ne zovite 113, isprobali smo novi sjajan alat kojim ćete brzo doznati odgovore na sve što vas muči

Autor: Ivan Tominac
03. travanj 2020. u 13:18
Podijeli članak —
FOTO: Screenshot

Riječ je o potpuno besplatnoj usluzi kojoj možete pristupiti na Facebook stranici HZJZ-a klikom na gumb ”pošalji poruku”. Tamo pokrećete razgovarate s Nadom, virtualnim asistentom koji će vam pomoći da se kvalitetno i točno informirate o simptomima, vijestima i ostalim važnim informacijama vezanim uz koronavirus u Hrvatskoj.

Pozivni centar 113 za ugrožene od koronavirusa prima više od 50.000 poziva na dan. Time je rad epidemiologa i tima stručnjaka dodatno opterećen, a kako bi do kraja borbe s ovom pandemijom taj broj poziva bio potencijalno manji, Hrvatski zavod za javno zdravstvo je u suradnji s tvrtkom Hero Factory razvio chatbot-računalni program za komunikaciju s ljudima. Riječ je o međukoraku za smanjivanje pritiska na bolnice, a u svrhu razvoja ovog chatbota istražene su sve informacije, razrađena je tematika i implementirani su stručna pomoć i znanje epidemiologa iz Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Kako objašnjava voditeljica projekta chatbota Barbara Slopko, ovakva rješenja već postoje u SAD-u, Engleskoj, Španjolskoj i Indiji, a kod svih je cilj isti-smanjiti pritisak na zdravstvene djelatnike koji u doba pandemije imaju posla znatno više nego inače, a pozivi i želja da se pravovremeno pruže sve informacije katkada ga čine samo još težim.

Pozivni centar 113 za ugrožene od koronavirusa prima više od 50.000 poziva na dan. Time je rad epidemiologa i tima stručnjaka dodatno opterećen, a kako bi do kraja borbe s ovom pandemijom taj broj poziva bio potencijalno manji, Hrvatski zavod za javno zdravstvo je u suradnji s tvrtkom Hero Factory razvio chatbot-računalni program za komunikaciju s ljudima. Riječ je o međukoraku za smanjivanje pritiska na bolnice, a u svrhu razvoja ovog chatbota istražene su sve informacije, razrađena je tematika i implementirani su stručna pomoć i znanje epidemiologa iz Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo.

Kako objašnjava voditeljica projekta chatbota Barbara Slopko, ovakva rješenja već postoje u SAD-u, Engleskoj, Španjolskoj i Indiji, a kod svih je cilj isti-smanjiti pritisak na zdravstvene djelatnike koji u doba pandemije imaju posla znatno više nego inače, a pozivi i želja da se pravovremeno pruže sve informacije katkada ga čine samo još težim.

Riječ je o potpuno besplatnoj usluzi kojoj možete pristupiti na Facebook stranici HZJZ-a klikom na gumb ”pošalji poruku”. Tamo pokrećete razgovarate s Nadom, virtualnim asistentom koji će vam pomoći da se kvalitetno i točno informirate o simptomima, vijestima i ostalim važnim informacijama vezanim uz koronavirus u Hrvatskoj.

”Glavna svrha mu je pružiti građanima sve potrebne informacije o zdravstvenim naputcima na zanimljiv i interaktivan digitalni način, a s druge strane, osloboditi jako zatrpane telefonske linije od upita koji se mogu riješiti i jednostavnije kroz automatske odgovore u chat tekstualnom obliku – što automatski znači i više vremena za one građanske telefonske upite koji će biti teži i kompleksniji. Taj telefonski međukorak je nužan kako bi se smanjio sve veći pritisak na bolnice, a HZJZ chatbot je međukorak kako bismo smanjili pritisak na telefonske linije”, rekla je Slopko.

Glavna odlika chatbota je interaktivnost, a u ovom slučaju i brže povezivanje građana i Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo. Virtualni asistent je za vas dostupan u bilo koje vrijeme i prethodno je naučen odgovoriti na brojna pitanja vezana uz pandemiju. Onda kada građani najviše vjeruju službama zdravstva, chatbot u službi Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo čini se kao odlično rješenje.

”Chatbot je računalni “program” koji simulira razgovor. Vi pričate s njim, a s druge strane je mali robot koji je unaprijed programiran od strane nas i HZJZ-a kako bi davao samo provjerene i službene odgovore na pitanja o koronavirusu. Postoje dvije vrste chatbota po pitanju kompleksnosti, a ovdje možete vidjeti jednostavniju verziju. Za nju smo se odlučili jer smo otprije vidjeli da u nekim slučajevima postiže bolje rezultate nego chatbot s umjetnom inteligencijom. Istina, takvi su fenomenalni, ali većinu informacija uopće ne vidite osim ako izravno ne pitate, a ovdje vas proceduralno vodi kroz sve teme”, rekao je lead developer na projektu Matko Antun Bekavac.

Tvorci ovog chatbota pozivaju na korištenje i napominju kako je riječ o jednostavnj metodi. Za neke informacije potrebno je tek oko pola minute, a možete provjeriti simptome, koji su između ostalog pomno objašnjeni, informirati se o mjerama zaštite, najnovijim vijestima, mitovima o koronavirusu i susresti s najčešćim pitanjima građana u vrijeme ove pandemije.

”Koliko smo upoznati, ovo je prvi put u Hrvatskoj da se kontakti na hitne javne linije idu smanjiti kroz automatskog konverzacijskog robota. I sama situacija s epidemijom je nešto s čime ni u državi, a ni globalno nismo imali iskustva na ovoj razini već stoljećima. S obzirom na to da je ovo nova situacija, tek će se u narednim danima i tjednima vidjeti značaj, no nadamo se da će naš mali doprinos zaista i pomoći. Već smo dosad vidjeli da pomaže u drugim zemljama, a i naše iskustvo izrade chatbota za poduzeća u marketinško-prodajne svrhe pokazuje isti obrazac ponašanja i iste benefite. Možemo sa sigurnošću reći da će pomoći, s obzirom na to da već u prvih 24 sata imamo 200-tinjak upita i razgovora zainteresiranih ljudi”, dodala je voditeljica projekta iz tvrtke Hero Factory Barbara Slopko.

Autor: Ivan Tominac
03. travanj 2020. u 13:18
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close