Istraživanja govore kako tradicionalne velike rasprodaje na kraju godine, kad se trgovci najčešće rješavaju zaliha, neće propustiti čak 79 posto potrošača. Čak 77 posto ih planski odgađa kupnju kako bi željeni proizvod uhvatilo po nižoj cijeni.
Lovci u mutnom
No, pomnijim praćenjem kataloga, barem ovih hrvatskih, jasno je kako su neki proizvodi tijekom godine koštali i manje na nekim drugim sniženjima, posebice gledaju li se uređaji i namještaj za opremanje doma. Upućeni tvrde i kako je previše stranica sponzoriranog sadržaja s izmišljenim recenzijama za proizvode koje prodaju, a i sve više lovaca u mutnom kojima se, pogotovo nakon online kupnje, brzo gubi svaki trag, a pristigla roba, ako je i bude, nema veze s preplaćenom narudžbom.
Procjene su da u Hrvatskoj djeluje najmanje 6000 lažnih internetskih trgovina. Trgovci se služe i trikovima o ponudi koja vrijedi još samo danas ili je na lageru svega nekoliko komada, a ako i “ubodu” povoljnije, potrošači najčešće završe s viškovima odjeće, obuće, lonaca, mutipraktika, posteljine… koje nikad neće obući ili upotrijebiti. Iz HUB-a upozoravaju i na sve sofisticiranije oblike krađe osobnih i kartičnih podataka, ističući kako prevaranti upravo u danima najvećih sniženja pojačavaju aktivnosti, ciljajući korisnike lažnim ponudama, oglasima i internetskim trgovinama koje izgledaju uvjerljivo – ali služe isključivo prikupljanju i zloporabi osobnih podataka.
Sve provjerite
Iz Hrvatske udruge za zaštitu potrošača (HUZP) savjetuju potrošačima da se prije nego što krenu u kupnju “informiraju o svojim pravima i ne daju zavesti euforijom sniženja”. “Usporedite popuste i cijene – često nas mame natpisi – sniženja do 70 posto ili 80 posto, ali poanta je u riječi ‘do’ jer su sniženja obično 20 do 30 posto. Pored snižene cijene mora biti iskazana i najniža cijena u zadnjih 30 dana”, kažu iz HUZP-a. Na robi s greškom mora biti točno označeno gdje je i u čemu se sastoji jer se takva roba ne može reklamirati. Vraćanje robe i povrat novca – za kupnju koja je obavljena fizički na prodajnome mjestu trgovac nema zakonsku obvezu preuzimanja i povrata novca. Kod dostave paketa valja provjeriti sadržaj prije nego što se potpiše preuzimanje. Ako su proizvodi oštećeni u transportu i dostavi, moguće oštećenje trgovci prebacuju na potrošače…”
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu