Nautički čarter čeka rekordna sezona, dampingu već mora odzvoniti

Autor: Marija Crnjak , 24. siječanj 2022. u 22:00
Credit: MARKO LUKUNIć/PIXSELL Caption: Jedan od izazova svakako će biti poremećeni lanci opskrbe zbog kojih neće biti novih brodova/M. Lukunić/PIXSELL

Čarteraši bi se trebali opametiti i prestati spuštati cijene do ruba isplativosti, pogotovo u postsezoni koja se odlično puni.

Sudeći prema prošloj sezoni i aktualnom stanju rezervacija, nautički čarter u 2022. mogao bi napraviti rekordan promet, no ne bez izazova.

Jedan od izazova svakako će biti poremećeni lanci opskrbe zbog kojih neće biti novih brodova, no Hrvatska je po tome u komparativnoj prednosti jer ima relativno mladu flotu. Uzimajući sve u obzir, čarteraši bi se konačno trebali opametiti i prestati spuštati cijene do granica isplativosti, pogotovo u postsezoni koja se trenutno odlično puni.

Poruka je to Selme Čmelik, direktorice portala Čarter.hr povodom objave analize tržišta čartera u 2021., godini koja je unatoč pandemijskim uvjetima bila iznimno uspješna za nautički segment.

Iako nešto oprezniji u predsezoni, trendovi i dalje daju optimizam, no čarteru još fali bolje strateško planiranje te objedinjena statistika, smatra Čmelik.

“Rezervacije najma plovila u Hrvatskoj za ljeto idu jako dobro, zasad sve ukazuje da bi ovo trebala biti rekordna godina. Trenutno se najbolje pune srpanj i rujan, koji već tradicionalno postaje vrlo popularan mjesec za plovidbu, i ima sve brojnije goste.

3,1

milijun noćenja ostvaren u čarter sezoni 2021., prema podacima sa čarter.hr

U koroni se ovaj segment pokazao vrlo žilav i poželjan gostima, i vrijeme je da sredimo to tržište, uvedemo neke digitalne alate i počnemo promišljati u skladu s trendovima.

Primjer je rujan, mjesec u kojem su cijene znatno niže nego u mjesecu prije, što je jedno nasljeđe prošlosti koje se u čarteru sporo mijenja, i tako pada profitabilnost. S porastom ponude zadnjih godina u čarteru se pojavio taj damping cijena kojem bi sada trebalo odzvoniti, jer je potražnja jaka”, ističe Čmelik.

Amerikancima otkriće
Pokazalo se to i u prošloj godini, kako se navodi u analizi portala Čarter.hr. Iako je započela relativno kasno početkom svibnja, čarter sezona 2021. ostvarila je izvanredne rezultate, uz visoku popunjenost smještajnih kapaciteta od lipnja do kraja listopada 2021.

Čmelik

Predviđa se kako će čarter biti u porastu u svim sferama baš zbog lako održivih parametra sigurnosti i privatnosti. Gledamo li širu sliku, čarter je ugledao svoju priliku.

U čarter sezoni 2021. ostvareno je 3,1 milijuna noćenja na 90-tak posto dolazaka iz 2019., uz smanjenu flotu od 500-tinjak plovila u odnosu na pretpandemijsku godinu. Stoga se uz pojačanu potražnju kapacitet brzo popunio.

“Najveći rast od čak 51 posto ostvaren je kod prvih prijava jahti, dakle najvećih plovila kojima stranci dolaze kod nas, što je svakako zanimljiv podatak koji govori o sve većem interesu najpotentnijih nautičara za plovidbu u Hrvatskoj.

51

posto rast, i to najveći, ostvaren je kod prvih prijava jahti, dakle najvećih plovila kojima stranci dolaze kod nas

Dolasci gostiju s pojedinih tržišta su se u odnosu na 2020. udvostručili. I dalje su tradicionalna tržišta Njemačke, Austrije i Slovenije pokazale svoju lojalnost u dolascima, jednako kao Česi i Slovaci.

No ove godine je zabilježen i najveći broj gostiju iz Sjedinjenih Američkih Država dosad. Možemo s pravom govoriti o svojevrsnom otkrivanju Hrvatske kao nautičke destinacije kod gostiju iz Amerike”, kaže Čmelik u svojoj analizi.

Predviđa se kako će čarter biti u porastu u svim sferama baš zbog lako održivih parametra sigurnosti i privatnosti. Gledamo li širu sliku, čarter je ugledao svoju priliku, što zbog odgođenih rezervacija u 2020. koje su se prebacile u prošlu godinu, što zbog fleksibilnosti koju su čarter tvrtke pokazale.

Najveća promjena koja se istakla su upiti na dugoročniji najam, odnosno povećala se količina vremena koju su gosti željeli provesti u čarteru.

Što statistika još ne bilježi
Puno je parametera koje aktualna statistika za čarter ne bilježi, uz to što je djelomično nedostupna, upozorava Selma Čmelik koja s nestrpljenjem očekuje otvaranje novih baza podataka koje najavljuje Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture za ovu godinu.

“Sustav eCrew koji je integriran s eVisitorom, što objavljuje Hrvatska turistička zajednica, daje nam podatke tek kad su gosti u Hrvatskoj. Čarter tvrtke trebaju pregled trendova prije nego gosti dođu kako bi mogli lakše planirati prodajne i marketinške strategije za sezonu i u toku sezone”, ističe Čmelik koja aktivno radi baš na dostupnosti navedenih podataka kako bi se tržište moglo bolje istraživati i pratiti.

Komentirajte prvi

New Report

Close