Slijedi li, nakon trgovine, i konsolidacija konditorske industrije u regiji? U intervjuu članice uprave Mercatora za jugozapadnu Europu Stanke Pejnović koji prenosi slovenski poslovni dnevnik Finance, u Srbiji je krajnji čas za plimni val povezivanja proizvođača u industriji čokolade, keksa i vafla, kojim bi se racionalizirala proizvodnja, smanjili troškovi te postigla veća učinkovitost.
37posto
tržišta u Hrvatskoj zauzimaju domaći brendovi čokolade
Jeftinija konkurencija
Na policama trgovaca tada ne bi bilo 25 različitih vrsta napolitanaka nego šest moćnih, čime bi se povećao i opseg proizvodnje i prihodi proizvođača, a dio bi se sredstava usmjerio, primjerice, u "zdrave" i specijalizirane proizvode bez transmasnih kiselina, kakvi postaju hit na tržištu. Znajući kako i hrvatski konditori sve više gube utakmicu na domaćem tržištu, recept S. Pejnović dobro bi došao i u Hrvatskoj. Još prije koju godinu držali su 50% tržišta, a danas, uključujući i biznis sa "slanicama" svega 30%. Domaći brendovi čokolada, primjerice, 2005. su činili 57%, a danas samo 37% tržišta u Hrvatskoj, a kako pojedini trgovci otkupljuju i godišnje proizvodnje pojedinih roba od ulaska RH u EU ne čeka ih samo još jeftinija konkurencija Milke i sličnih brendova, nego i jači udar privatnih trgovačkih marki, koje čine sve veći udio na hrvatskom tržištu. U proteklih sedam godina njihov količinski udio povećan je sa 10 na čak 35%, zbog čega je i konditorska industrija "prisiljena" raditi ih za trgovce, unatoč stoljetnoj tradiciji i brendu te prepoznatljivosti izvan nacionalnog tržišta. No, prema riječima predsjednika uprave Koestlina Krešimira Pajića, tko samo u konsolidaciji vidi spas, taj je već sada gotov. "Što će se događati, događat će se. Ne može se čekati da se nešto dogodi i ako se dogodi.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu