Direktor HTZ-a: Iduće sezone Hrvatsku će se još snažnije pozicionirati kao sigurna turistička destinacija

Autor: Marija Crnjak , 14. rujan 2020. u 12:50
Foto: Srecko Niketic/PIXSELL

Za sve osim agencija korona sezona iznad očekivanja, najzadovoljniji nautičari, obiteljski smještaj i kampovi. Hoteli na začelju, no oni vrhunski puniji nego lani.

Nakon korona sezone, koja je za sve osim turističkih agencija završila bolje od očekivanja, uz mjere očuvanja radnih mjesta i likvidnosti bit će ključno omogućiti provedbu Zakona o turističkom zemljištu, te završiti investicije koje je zaustavila ili usporila pandemija. Složili su se s tim predstavnici svih segmenata turizma, koje je na zajedničkoj konferenciji za novinare u petak okupila ministrica turizma i sporta Nikolina Brnjac.

U Hrvatskoj je do kraja kolovoza, uključujući sve smještajne objekte plus nautika i vikendaši, ostvareno 6,8 milijuna dolazaka i 47,6 milijuna noćenja, odnosno 41 posto dolazaka i 53 posto noćenja ostvarenih u istom razdoblju 2019. godine. Od toga su strani turisti ostvarili 5,5 milijuna dolazaka i 38,3 milijuna noćenja, dok su domaći turisti ostvarili 1,3 milijuna dolazaka i 9,2 milijuna noćenja. Rezultati su premašili inicijalna predviđanja Svjetske turističke organizacije (UNWTO) o ostvarivanju 30 posto prošlogodišnjeg turističkog prometa. “Pred nama je realizacija ostatka turističke godine te priprema za sljedeću godinu, izrada novog strateškog dokumenta razvoja turizma te niz aktivnosti sa ciljem održavanja stabilnosti turističkog sustava, jačanja njegove otpornosti te ubrzavanja procesa oporavka”, istaknula je ministrica Brnjac, dodajući kako će u tome glavnu ulogu imati i europska sredstva.

Dobar indikator razvoja

Po postotku realizacije broja noćenja u odnosu na lani, najbolji promet ovog ljeta imali su nautički sektor (70%), obiteljski smještaj (66%), no ne duž cijele obale, kampovi (57%) pa naposljetku hoteli (44%). Vikendaša je bilo tek 3% manje nego lani, i u nekim destinacijama poput Vira činili su veliku većinu gostiju. Hotelijeri su ovog ljeta bili pod pritiskom rezanja cijena, zbog čega je ostvaren prihod 5 do 15 posto manji od fizičkih pokazatelja, pokazala je anketa Hrvatske udruge turizma koju je predstavio direktor udruge Veljko Ostojić.

6,8

milijuna dolazaka (41% iz 2019.)

“Kampovi su imali bolju potražnju, ostvarili su 57 posto lanjskih noćenja, zbog čega su im prihodi popratili financijske rezultate. Usto, za oko 10 posto bolje su bili popunjeni hoteli s 4 i 5 zvjezdica, a najbolju popunjenost imali su kampovi s 5 zvjezdica. To nam je dobar indikator za budući razvoj turizma”, istaknuo je Ostojić. Za iduću sezonu važnim smatra i donošenje neke nacionalne oznake sigurnosti koja će biti jednako važna kao i sada.

Sigurnost kao adut promocije

Sean Lisjak, predsjednik udruženja nautičkog sektora pri Hrvatskoj gospodarskoj komori, otkrio je da su marine ove godine napravile 85% lanjskog prometa, no zbog zatvaranja granica izgubile su promet za rujan i listopad u iznosu od 150 milijuna eura. Godišnji prihod nautičkog čartera lani bio je oko 770 milijuna eura.

47,5

milijuna noćenja (53% iz 2019.)

Direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić istaknuo je da će prihod HTZ- a u ovoj godini biti oko 200 milijuna kuna, tj. 150 milijuna manje nego lani, no ističe da će biti dovoljno za kampanje koje se spremaju za 2021. godinu.

“U tijeku su završne pripreme za promociju posezone tijekom koje ćemo u fokus staviti nautiku, kontinentalnu ponudu, eno-gastronomiju te ponudu hrvatskih nacionalnih parkova i parkova prirode. Kroz rujan ćemo provesti kampanju na nama najvažnijim tržištima u sklopu koje ćemo svim turistima zahvaliti na povjerenju prilikom odabira hrvatskih destinacija. Intenzivno radimo i na pripremi 2021. u kojoj ćemo Hrvatsku još snažnije pozicionirati kao sigurnu turističku destinaciju s fokusom na tržišta koja su najbolje reagirala na promotivne aktivnosti u ovoj godini, poput Njemačke, Slovenije, Austrije, Poljske, Češke, Italije, Slovačke i Mađarske“, izjavio je Staničić.

Komentirajte prvi

New Report

Close