Nakon što je Vlada novim Zakonom o cestovnom prometu 2018. godine uspjela primiriti uzavrele strasti na dinamičnom taksi tržištu, koje su često dovodile i do fizičkih obračuna, u proteklom razdoblju je to tržište bilo relativno mirno. No, korona kriza je smanjila tržišni kolač te su već 2020. počela previranja i protesti taksista zbog pojedinih odredbi ovog zakona, a da bi država krajem prošle godine učinila ustupak takstistima po pitanju starosti voznog parka te odgodila primjenu strože regulative do 2023. godine. Sada je došlo do novog momenta gdje tradicionalni taksisti obrtnici okupljeni u Hrvatskoj obrtničkoj komori (HOK) traže preispitivanje ustavnosti samog zakona iz 2018. Naime, kako nam pojašnjavaju iz HOK-a, sporno im je što, iako zakon načelno predviđa da o taksi dozvolama odlučuju sami gradovi i općine na čijem području se taj prijevoz odvija, u konačnici odluku može donijeti i resorno ministarstvo.
‘Pravni presedan’
Iz HOK-a ističu da se uvođenjem stavke 14. u članak 47. Zakona o prijevozu u cestovnom prometu jedinicama lokalne samouprave i područne samouprave ograničavaju odnosno oduzimaju zakonom dana prava što povređuje i jednu od najviših vrednota ustavnog poretka Republike Hrvatske proklamirane člankom 3. Ustava Republike Hrvatske, a to je vladavina prava.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu