Nakon 2 rušenja idući tjedan, bilanca Fonda je 0 neprovedenih odluka resora graditeljstva

Autor: Suzana Varošanec , 11. lipanj 2021. u 13:23
Foto: Zeljko Lukunic /PIXSELL

Do danas je od Ministarstva prostornog uređenja, graditeljstva i državne imovine u Fondu za obnovu zaprimljeno 19 odluka i većina je provedena, no za provedbu preostalih 98 privremenih odluka te 47 zaključaka pokazuje se da je Ministarstvo od Fonda zatražilo utvrđivanje činjenica u upravnom postupku obrade zahtjeva za obnovu, npr. poput bruto površine zgrada, ocjene konstrukcija ili tehničko-financijske kontrole.

Prvotni financijski plan Fonda za obnovu Grada Zagreba, Krapinsko-zagorske županije i zagrebačke županije rebalansom je smanjen za 28%, i sada iznosi ukupno 658.210.865 milijuna kuna, a struktura izvora financiranja je sljedeća: 367.084.676 kuna iz sredstava Fonda solidarnosti, 245.707.889 kuna iz sredstava Općih prihoda i primitaka, 28.918.300 kuna od ostale pomoći, 9,5 milijuna kuna od donacija te 7 milijuna kuna ostalih prihoda za posebne namjene. Dosadašnji troškovi Fonda iznosili su 29.991.303,86 kuna, od čega je 90% sredstava, točnije 27.864.079 kuna isplaćeno za novčane naknade i novčanu pomoć za štete od potresa. Ovu ‘bilancu’ do u kunu, danas na press konferenciji transparentno prezentiranu od strane ravnatelja Fonda Damira Vanđelića i suradnika, još nadopunjuje serija podataka kojima se ukazuje da obnova ne ‘kaska’ u Fondovom segmentu aktivnosti. Naime, do danas je od resornog Ministarstva prostornog uređenja, graditeljstva i državne imovine zaprimljeno 19 odluka, 98 privremenih odluka te 47 zaključaka temeljem kojih je Fond obavio 104 postupka nabave.

Većina odluka, tvrde, već je provedena, dok je za provedbu privremenih odluka i zaključaka Ministarstvo od Fonda tražilo utvrđivanje činjenica u upravnom postupku obrade zahtjeva za obnovu, poput bruto površine zgrada, ocjene konstrukcija ili tehničko-financijske kontrole. Ovi podaci Fonda mogu se sagledavati i u kontekstu odgovora na recentne inicijative resornog Ministarstva koje idu u smjeru „dizanja dinamike generiranja rješenja“, jer po svemu sudeći aktivnosti iz nadležnosti Fonda obavljaju se – uredno, dok upravni postupci imaju svoje predviđene vremenske propozicije.

Kako je ravnatelj Fonda za obnovu Damir Vanđelić pritom podsjetio, procjenjuje se da je u zagrebačkom i petrinjskom potresu oštećeno 18.905 zgrada, zatim Ministarstvo graditeljstva dosad je zaprimilo 11.238 zahtjeva građana za obnovu, kao i da su prvu, privremenu, odluku Ministarstva zaprimili 22. ožujka ove godine, dok je prva, neprivremena odluka, zaključak ili rješenje u Fond stigla 14. travnja.

„Jučer smo u zagrebačkoj Gornjoj Dubravi svjedočili prvom rušenju kuće koja je stradala u potresu, sljedeće rušenje planirano je za ponedjeljak, te još jedno u idućem tjednu. To su jedine 3 odluke o uklanjanju zgrada koje smo zaprimili, ali me veseli čuti najave ministra Horvata da je prema Fondu krenulo još nekoliko desetaka odluka. Preostalih 16, od 19 zaprimljenih odluka, odnosi se na isplatu novčane pomoći. Nakon ta preostala dva rušenja idući tjedan, sve odluke koje smo zaprimili od Ministarstva ćemo i provesti“, objasnio je Vanđelić.

Prema direktorici Službe za tehničko-financijsku kontrolu usluga projektiranja i revizije Željki Mutnjaković-Prebeg, za realizaciju 3 dostavljene odluke o uklanjanju potresom uništenih obiteljskih kuća organizirano je ukupno 10 natječaja nabave, od čega 3 natječaja za izvođenje radova uklanjanja obiteljskih kuća, 3 za stručni nadzor, 3 za operativne koordinatore i jedan za tehničko-financijsku kontrolu projekata te su potpisani ugovori. Uz provedbu uklanjanja potpisana su 3 ugovora za izvođenje radova putem postupka nabave, dok su ostali navedeni ugovori potpisani putem donacija. Od travnja do danas objavljena su 104 postupaka nabave za tehničko financijske kontrole, operativne koordinatore, usluge projektiranja, izvođenje radova i stručni nadzor, i kako pojašnjava direktor Službe za pripremu dokumentacije za javnu nabavu Saša Miroslavić, sve te nabave provode se javnom objavom u Elektroničkom oglasniku javne nabave RH, a zbog dodatnog informiranja javnosti poveznice svih nabava objavljuju se i na stranicama Fonda gdje su zbog preglednosti nabave grupirane prema vrsti usluge koja se nabavlja.

„Završili smo 84 postupka, od toga smo izvršili odabir u 44 slučaja, a 40 slučaja smo poništili. Postupci se provode elektroničkim putem, a ovisno o uvjetima postupka se provode e-dražbe“, kazao je Miroslavić podsjetivši da su prethodno provedena i 4 prethodna javna savjetovanja za uspostavu dinamičkog sustava javne nabave vezana uz aktivnosti iz programa mjera kao što su navedene usluge.

Komentirajte prvi

New Report

Close