Nagrada Zlatni ključ najboljim izvoznicima u 2020. godini

Autor: Poslovni dnevnik , 05. rujan 2021. u 22:00
Foto: Pixabay

Na šesnaestoj Konvenciji Hrvatskih izvoznika već tradicionalno su, četrnaestu godinu zaredom, dodijeljene nagrade za najveća izvozna dostignuća u 19 kategorija.

Najbolji veliki izvoznik

Končar Distributivni i specijalni transformatori d.d.

KONČAR – Distributivni i specijalni transformatori d.d. (Končar D&ST d.d.) društvo je s proizvodnim programom na području distributivnih, specijalnih i srednjih energetskih transformatora do 160 MVA i 170 kV u grupi Končar – Elektroindustrija d.d. Poslovanje Društva u 2020. ostalo je na putanji rasta usprkos svekolikim izazovima uzrokovanim pojavom pandemije COVID-19. Ostvarena je ukupna prodaja roba i usluga u 2020. od 1,091 milijardi kuna. Prihod ostvaren u izvozu dominira te s vrijednošću od 937,6 milijuna kuna čini 86 posto prihoda od prodaje. Broj od 639 prosječno zaposlenih u Končar D&ST- u tijekom 2020. pozicionira društvo među velika hrvatska poduzeća. Društvo izvozi u više od 40 zemalja, osim na europsko tržište, na zahtjevna tržišta Afrike i zemalja Arapskoga zaljeva. Primjerenim načinom upravljanja valutnim i nabavnim rizicima, korištenjem novih tehničkih rješenja i povećanjem produktivnosti u 2020. ostvarena je neto dobit u iznosu od 92,1 milijuna kuna, što društvo financijski jača i omogućava razvojne i modernizacijske iskorake. U 2020. uspješno je završena i stavljena u funkciju strateška investicija povećanja kapaciteta proizvodnje distributivnih transformatora (PKPDT) na lokaciji Jankomir te se nastavila intenzivna potpora razvoju društva PET, Poljska. Za investicijske aktivnosti, uglavnom za građevinske radove, nabavu nove proizvodne, ispitne i informatičke opreme te modernizaciju proizvodnih procesa u 2020. uloženo je 39,7 milijuna kuna. Osposobljavanje i motiviranje zaposlenih, organizacijske promjene u upravljanju društvom te uključivanje mladih stručnjaka i njihovo sustavno uvođenje u posao društvu daje i dinamiku mladih. Implementirani sustavi upravljanja kvalitetom prema ISO 9001, okolišem prema ISO 14001 i zdravljem i sigurnošću na radu prema ISO 45001 ovjeravani od strane nezavisnih certifikacijskih kuća, dodatno pomažu sustavan pristup u upravljanju složenim poslovnim procesima.

Najbolji srednji izvoznik

Infobip d.o.o.

Infobip je osnovan 2006. godine u Vodnjanu i od tada je izrastao u vodeću globalnu komunikacijsku platformu u oblaku. S preko 3300 zaposlenika u više od 70 ureda na šest kontinenata najveća su hrvatska IT kompanija i najveći hrvatski izvoznik u IT sektoru. Tvrtka je izravno povezana s više od 600 telekom operatora diljem svijeta pri čemu surađuje s više od 300.000 klijenata, među kojima su najveće svjetske chat aplikacije poput WhatsAppa, Vibera, Telegrama te globalno poznati brendovi: Virgin Megastore, Strava, Uber, Zendeska, Burger King i mnogim drugi. Sva tehnološka rješenja i inovacije razvijaju unutar tvrtke, pa im je fokus na okupljanju najboljih inženjera iz cijelog svijeta. Infobip je u svijetu prepoznat kao dobitnik brojnih nagrada za kvalitetu usluga koje provodi, a ove je godine peti put zaredom proglašen najboljim pružateljem A2P SMS usluga na svijetu. Sredinom prošle godine Infobip je zaključio svoje prvo vanjsko financiranje i to od strane društva One Equity Partners čime je potvrđena vrijednost kompanije na razini jednoroga. U razmaku od samo pola godine akvizirao je i tri kompanije: američku tvrtku Open Market, vodeću regionalnu tehnološku konferenciju Shift i irsku tvrtku Anam Technologies.

Najbolji mali i mikro izvoznik

Axilis d.o.o.

Axilis je softverska tvrtka koja se bavi razvojem vlastitog proizvoda – betting platforme. Od osnutka u Zagrebu 2011. godine osmišljava i razvija vrhunska, inovativna IT rješenja, a njihova platforma procesuira preko 22 milijuna oklada mjesečno. Godine 2019. postaju dio Superbeta, regionalnog prvaka u sportskom klađenju s uredima u osam europskih zemalja. O uspjehu tvrtke svjedoči uvrštenje na prestižnu Deloitteovu listu 50 tehnoloških tvrtki s najbržim rastom u srednjoj Europi, ‘Zlatna kuna’ te brojne nagrade. Axilis okuplja tim od gotovo 200 zaposlenika, većinom softwareskih inženjera, kojima je prosječna dob 27 godina što se vidi i u samoj kulturi unutar tvrtke u kojoj nema hijerarhijskog pristupa. Ukupni Axilisov godišnji prihod u 2020. godini iznosio je 76 milijuna kuna, s neto dobiti poslovanja od 18,5 milijuna kuna te ostvarenom neto maržom od 24 posto. Ističu kako rast mora biti kontroliran i stabilan, što im se dosad pokazalo kao dobra strategija.

Najinovativniji izvoznik

Altpro d.o.o.

Tvrtka ALTPRO počela je s radom 1994. godine i bavi se razvojem i proizvodnjom signalno – sigurnosne opreme za željeznička vozila i infrastrukturu. Proizvodi tvrtke u potpunosti su razvijeni u Hrvatskoj na bazi vlastitog znanja te su dokazali svoju konkurentnost na globalnom tržištu. S dvije niše kompletnih sigurnosnih sustava za željeznička vozila i infrastrukturu, ALTPRO je trenutno jedan od nekoliko proizvođača navedene opreme u svijetu. Proizvodi tvrtke do sada su isporučeni u više od 50 država na šest kontinenata kroz razvijenu globalnu mrežu agenata. Najvažniji izvozni proizvodi tvrtke su certificirani za najvišu razinu sigurnosti SIL4 u TUV RHEINLAND, što izdvaja tvrtku od konkurencije na međunarodnim tržištima. Tvrtka trenutno zapošljava preko 180 djelatnika u nekoliko država. Tvrtka ima dva razvojno inovacijska centra otvorena kao investicije 2011. i 2018., za infrastrukturu ODRA 1 (2000m2) i za vozila ODRA 2 (1500m2) otvoren 2018., kao i mehatronički centar Vrbovec (1200m2). Razvojno istraživački laboratoriji su na 500m2 s jedinstvenim testnim poligonom, projektni uredi s konstrukcijom na 500m2 te proizvodni prostori od 2000m2. Tvrtka Altpro je jedna od vodećih najinovativnijih razvojnih hrvatskih proizvođača – poduzetnika, na što ukazuju brojne društvene nagrade i priznanja za gospodarstvo i inovativan rad. Značajan doprinos izvozu i razvoju tvrtke donijelo je članstvo u UNIFE, kao prve tvrtke iz tranzicijske Europe 2004. godine. Tvrtka je punopravni hrvatski predstavnik u čak tri radne grupe UNIFE. Prema podacima European Railway Agency (ERA), ALTPRO je jedina tvrtka koja proizvodi sigurnosne uređaje za željeznicu na području cijele jugoistočne Europe. Tvrtka je izlagala zadnjih 15 godina u suradnji s HGK ili sama na preko 150 sajmova po čitavom svijetu što govori o želji za globalnim izvozom. To je rezultiralo komunikacijom s kupcima preko 80 zemalja svijeta i suradnjom s vodećim globalnim tehnološkim tvrtkama iz SAD, Kine, Japana, Francuske i Italije.

Najbolji izvoznik u Njemačku

Haix obuća d.o.o.

Gornjište i đon moraju se spojiti u Europi. Samo tako cipela može, sukladno propisima EU, nositi oznaku ‘Made in Europe’ – čak i ako su pojedine komponente proizvedene u Aziji, Africi ili negdje drugdje u svijetu. Iskreni pristup je drukčiji, smatra bavarski proizvođač funkcionalnih cipela HAIX®. Made in Europe u HAIX®-u nije samo fraza, nego i praksa koju se dnevno živi. Ako na HAIX®-ovoj cipeli stoji ‘Made in Europe’, onda tvrtka garantira da je cipela 100 posto proizvedena u Europi. Od osnutka tvrtke prije više od 70 godina, sjedište tvrtke je u bavarskom gradu Mainburgu. Međutim, većina od oko 1,6 milijuna pari cipela, koliko ih HAIX® godišnje proizvede, nastaje u hrvatskoj Maloj Subotici. Oko 1600 radnika od 2009. godine tamo proizvodi funkcionalne cipele najviše kvalitete. Ova proizvodna lokacija ubraja se u najmodernija postrojenja za proizvodnju cipela na svijetu. U proizvodnji, HAIX® pridaje veliku važnost najboljoj kvaliteti i standardima za zaštitu okoliša. Proizvodne lokacije odlikovane su certifikatom za zaštitu okoliša, ISO 14001. HAIX® upotrebljava samo najbolje materijale i sirovine certificiranih dobavljača, koji odgovaraju OEKO-TEX® standardu 100. Kako bi se osigurala neprekidna visoka kvaliteta sirovina, provode se redovite ulazne kontrole robe. Međutim, održivo se treba razvijati i sam tim proizvođača cipela, stoga HAIX® potiče mlade. Svake godine se na lokacijama u Mainburgu i Hrvatskoj obrazuje oko 50 mladih ljudi u raznim zanimanjima, primjerice, za referente u industriji i maloprodaji, za obućare i prodavače. HAIX® je time jedan od posljednjih proizvođača cipela, koji još uvijek sam obrazuje vlastiti kadar.

Najbolji izvoznik u Italiju

Cromaris d.d.

Cromaris, koji posluje u sastavu Adris grupe, lider je hrvatske marikulture, specijaliziran za uzgoj i preradu svježe bijele ribe i jedna je od šest najvećih kompanija u uzgoju brancina i orade na svijetu. U razvoj kompanije je od 2009. do danas uloženo više od milijardu kuna, rezultat čega je snažan rast svih poslovnih pokazatelja. U izvozu se ostvaruje 88 posto prihoda od prodaje. Cromaris riba prisutna je na gotovo svim tržištima Europe, a glavno izvozno tržište je Italija. Cromaris zapošljava više od 500 zaposlenika, uglavnom iz Zadra i okolice te otoka, ima sedam uzgajališta, jedno od najmodernijih mrjestilišta za brancin i oradu u Europi te suvremeni pogon prerade. Vertikalno je integrirana kompanija, ‘od mora do stola’, što znači da postoji sljedivost i stroge kontrole u svim fazama proizvodnje – od vlastitog mrijestilišta, uzgoja gdje se koristi vlastita receptura riblje hrane, pa do prerade i otpreme. Cromaris je u 2020. godini ostvario prodaju od 10.376 tona ekvivalenta svježe ribe, što je za devet posto više u usporedbi s istim prošlogodišnjim razdobljem. Na izvoznim tržištima ostvaren je količinski rast od 17 posto. Trendovi rasta nastavljeni su i u prvom polugodištu 2021. godine uz ostvarenu prodaju od 5520 tona ekvivalenta svježe ribe (rast od 17 posto u odnosu na isto prošlogodišnje razdoblje), uz količinski rast od 20 posto na izvoznim tržištima, ponajprije zahvaljujući snažnom rastu na tržištima Italije, Švicarske, Francuske i Poljske. Cromaris uzgajališta spadaju među najmodernije na Mediteranu – opremljena su vrhunskim sustavom automatskog hranjenja, podvodnim kamerama, robotima za čišćenje mreža i modernom flotom za izlov ribe. Sve to omogućuje svakodnevne izlove, brzu otpremu ribe od uzgajališta do centra za sortiranje ribe te daljnju otpremu na tržište unutar samo nekoliko sati od izlova. Proizvodni portfelj čine svježa riba – prvenstveno orada, brancin i hama te nove dvije uzgojne vrste – gof i zubatac kojeg uzgaja jedini u svijetu. Ključni element razlikovnosti u odnosu na konkurenciju su diferencirani proizvodi dodane vrijednosti s udjelom od 45 posto prihoda od prodaje. Potrošačima se nude prerađevine, očišćena riba, fileti i kotleti te delikatesni program.

Najbolji izvoznik u Sloveniju

AD Plastik d.d.

AD Plastik Grupa vodeća je kompanija za razvoj i proizvodnju komponenti interijera i eksterijera automobila u Hrvatskoj te jedna od vodećih u Istočnoj Europi. Svoje poslovanje zasniva na više od trideset i pet godina dugoj tradiciji, iznimnoj stručnosti i predanom radu svojih zaposlenika. Strast i znanje utkani su u razvoj i realizaciju svakog proizvoda, a usmjerenošću na potrebe kupca, održavanjem visoke kvalitete i konkurentnosti jačaju se temelji daljnjeg razvoja i uspješnosti. Profesionalnost, motiviranost i predanost, ključni su razlozi dugogodišnjeg uspješnog opstanka na izazovnom i specifičnom tržištu automobilske industrije. AD Plastik Grupa multinacionalna je kompanija koja surađuje s najpoznatijim svjetskim proizvođačima automobila, od rane faze razvoja do finalnog proizvoda. Novi materijali i tehnologije, digitalizacija, robotizacija, sigurnost i kvaliteta, trendovi su automobilske industrije kojima se svakodnevno prilagođava. Operativne aktivnosti kompanije sežu u više od dvadeset zemalja, na pet kontinenata. Osam proizvodnih lokacija Grupe nalaze se u Hrvatskoj, Rusiji, Mađarskoj, Srbiji i Rumunjskoj. U kompaniji se razvija i potiče kultura razmjene znanja i iskustava u vrlo dinamičnom, internacionalnom i multikulturalnom okruženju, unaprjeđujući tako standarde kvalitete svojih proizvoda, usluga i načina rada. Društveno odgovorno poslovanje jedna je od najvažnijih sastavnica razvojne politike kompanije, a svoju korporativnu kulturu temelji na održivosti, poticanju suradnje i prepoznavanju izvrsnosti. Zahtjevi i ponašanja krajnjih korisnika automobila nezaustavljivo se mijenjaju i stvaraju se drugačije navike mobilnosti. Bolje performanse vozila mijenjaju korisnička iskustva te pomiču granice personalizacije vozila. Stoga se istraživanje i razvoj polimernih materijala stalno razvijaju i unapređuju jer njihove karakteristike zadovoljavaju potrebe automobila budućnosti. Izazovi su to i prilike za AD Plastik Grupu s kojima se uspješno suočava nudeći svojim kupcima kvalitetu, partnerstvo i pouzdanost poslovanja.

Najbolji izvoznik u Bosnu i Hercegovinu

Podravka d.d.

Grupa Podravka sa svojim vlastitim tvrtkama i predstavništvima u 22 zemlje svijeta jedna je od vodećih kompanija u srednjoj i jugoistočnoj Europi. Kao inovativni lider, Grupa Podravka se razvija kao kompanija sposobna brzo odgovarati na promjene u poslovnoj okolini. Danas Podravkin asortiman sadrži više od 1800 različitih proizvoda, a Podravka, Vegeta i Lino spadaju u red najpoznatijih marki proizvoda u regiji. Uz stvorene brojne robne marke, kao i dobivene nagrade i priznanja za širok spektar poslovnog djelovanja, najvećim Podravkinim uspjehom smatra se upravo lojalnost njenih potrošača. Temeljna vrijednost Grupe Podravka, pored njenih robnih marki, su njeni zaposlenici te znanje i stručnost koje posjeduju. Grupa Podravka danas broji više od 6600 zaposlenika koji se neprestano razvijaju zahvaljujući ulaganjima u njihovo znanje, što rezultira brojnim inovacijama i novim proizvodima. Brojni potrošači u više od 60 zemalja širom svijeta prepoznali su vrijednost Podravke i njenih proizvoda te im poklonili svoje povjerenje. Proizvodnja hrane i lijekova u uvjetima pandemije pokazala se izuzetno važnom za osiguranje opskrbe stanovništva i normalno funkcioniranje svakodnevnog života. Uvoz hrane bio je otežan, zbog čega su se potrošači okrenuli domaćim proizvodima, promijenili svoje životne navike i sklonosti potrošnji. Rast cijena sirovina i ambalaže, rast cijena usluga prijevoza, otežani uvjeti isporuke proizvoda i utjecaj tečajnih razlika negativno su utjecali na poslovanje većine kompanija, no Grupa Podravka uspjela je održati pozitivne trendove poslovanja što potvrđuje činjenicu o sposobnosti kompanije za prilagodbom poslovanja i u nepredviđenim, izvanrednim situacijama. Tako je izazovnu 2020. Grupa Podravka završila s 4,5 milijardi kuna prihoda od prodaje uz rast u oba poslovna segmenta, Prehrane i Farmaceutike. Istovremeno, ostvarena operativna dobit u iznosu od 332,3 milijuna kuna porasla je za 48,8 milijuna kuna, a neto dobit u iznosu od 248,9 milijuna kuna viša je za 27,3 milijuna kuna u odnosu na godinu ranije. Pored toga, vrijedi istaknuti kako je Grupa Podravka u proteklom razdoblju dodatno ojačala i svoju izvoznu poziciju na svim ključnim tržištima, pri čemu najviše na tržištima zapadne Europe i prekomorskih zemalja.

Najbolji izvoznik u Mađarsku

Bomark Pak d.o.o.

Bomark Grupa sastoji se od dvije glavne članice: Bomark Pak d.o.o. i Bomark Ambalaža d.o.o. Bomark Pak d.o.o. je jedini hrvatski proizvođač stretch folije koji se nalazi u top 3 najveća proizvođača stretch folije u Europi s prometom u 2020. godini od 550 milijuna kuna,što čini 0,5% cjelokupnog robnog izvoza Hrvatske. Ujedno, tvrtka Bomark Pak d.o.o. trenutno svojim kapacitetom drži 5% tržišta EU. Proizvodni pogon nalazi se u Ludbregu na površini od 5 Ha u kojem je zaposleno 200 zaposlenika. Pošto je Bomark Pak u 2018. godini ušao u veliku investiciju povećanja kapaciteta te unutar jedne godine dovršio projekt, početkom 2019. godine postao je jedan od najvećih proizvođača stretch folije s najnovijom generacijom strojeva i najvišim stupnjem kvalitete u EU. Zbog intenzivnog raste te velike potrebe za papirnim cijevima koje su jedan od glavnih dijelova završnog proizvoda role stretch folije, 2016. godine završena je investicija u tvornicu papirnih cijevi s godišnjim kapacitetom od 10.000 tona. Kako bi osigurali visoki stupanj razvoja i napredak u tehnologiji omatanja, koriste se vlastitim R&D laboratorijem koji im pomaže u proizvodnji visoko kvalitetnih folija. Osim kvalitetom proizvoda, razlikujuću se i brigom za kupca. Izrazito cijene komunikaciju i odnos s kupcem te su uvijek otvoreni za razvoj i pomoć kupcu u rješavanju specifičnih potreba. Na tom putu, ključan je visoki nivo praćenja proizvodnje i popratnog testiranja kako bi se osigurala visoka kvaliteta, odnosno zadovoljstvo kupca. Zbog toga su uveli Industriju 4.0; novi koncept praćenja proizvodnje koji omogućava u realnom vremenu nadzor svih dijelova proizvodnje te post-proizvodnu kontrolu i testiranje. Jedan od dokaza kako su prepoznati kao kvalitetan proizvođač je i činjenica kako izvoze 94 posto svog kapaciteta u zemlje EU.

Najbolji izvoznik u Srbiju

Vetropack Straža tvornica stakla d.d.

Vetropack Straža d.d. iz Huma na Sutli jedini je proizvođač staklene ambalaže u Hrvatskoj. Utemeljena je 1860. kao mala šumska staklana u kojoj su se proizvodile boce za punionicu mineralne vode u obližnjoj Rogaškoj Slatini. Od 1996. godine je u vlasništvu švicarskog Vetropacka, koji uz ovu hrvatsku ima još i tvornice stakla u Švicarskoj, Austriji, Češkoj, Slovačkoj, Ukrajini, Italiji i Moldaviji. Raznovrstan asortiman ambalažnog stakla koji proizvode obuhvaća standardne i ekskluzivne oblike boca i staklenki u bijeloj, zelenoj, smeđoj, olive i cuvee boji. Postoji tehnička mogućnost proizvodnje i drugih specijalnih boja.
U tvornici su instalirane tri staklarske peći i 12 proizvodnih linija, s kapacitetom od 300.000 tona ambalažnog stakla godišnje. Vetropack Straža ima uveden sustav upravljanja kvalitetom (ISO 9001) i sustav upravljanja sigurnošću hrane (FSSC 22000), čime kupcima jamči kvalitetan i zdravstveno siguran proizvod. Tvrtka iz Huma isporučuje svoje proizvode na domaćem tržištu i u sve države regije. Preko sestrinskih staklana prodaje ambalažu i u druge europske zemlje. Nakon prošlogodišnje koronakrize hrvatsko gospodarstvo nastavlja s rastom, što rezultira pojačanom potrošnjom. Potražnja za proizvodima pakiranim u staklenu ambalažu raste i u državama regije. To je i razlog što Vetropack Straža, unatoč punoj iskorištenosti kapaciteta, ne može zadovoljiti sve zahtjeve kupaca tako od sestrinskih staklana i od trećih dokupljuje potrebnu količinu. Od proizvodnog kapaciteta (1,2 milijardi boca i staklenki) 75 posto plasirano je na izvozna tržišta. Ostvareni ukupni prihod u 2020. godini iznosio je 791,6 milijuna kuna. Krajem 2020. u tvornici je zaposleno 647 radnika. Vetropackova strategija bavljenja staklom jest strategija širenja i čuvanja. Cilj im je zadržati vodeću poziciju na domaćem tržištu – uz jako regionalno učvršćivanje.

Najbolji izvoznik u SAD

HS Produkt d.o.o.

Društvo HS Produkt osnovano je 1991. godine kao privatno društvo s ograničenom odgovornošću. Od samog početka je orijentirano na proizvodnju poluautomatskih pištolja. Prvi modeli koje je razvio i proizveo HS Produkt bili su PHP (Prvi hrvatski pištolj) i HS-95. Na temelju znanja o razvoju i proizvodnji spomenutih pištolja, napravio je i moderni polimerni pištolj, HS 2000. Kvaliteta HS 2000 prepoznata je u cijelom svijetu. Sredinom 2001. godine, HS Produkt je potpisao ekskluzivni dugoročni ugovor s američkom tvrtkom Springfield Armory, a suradnja traje i danas. Prava kvaliteta pištolja proizvedenih od strane HS-a su nagrade NRA (National Rifle Association) za najbolje pištolje u SAD-u 2003., 2006., 2009., 2013., 2018. i 2021. godine. Još jedan dokaz kvalitete HS-ovih proizvoda je dodjela NSN-a (NATO Stock Stock – NATO code number) koji pištoljima HS-a daje jednak status u sustavu oružja koji koriste zemlje članice NATO-a. Pištolji i puške koje proizvodi HS Produkt danas su službeno oružje hrvatske policije i vojske, a kroz godine su implementirani u službenu uporabu policijskih i vojnih snaga u zemljama poput SAD-a, Francuske, Bosne i Hercegovine, Makedonije, Albanije, Poljske, Malezije, Indonezije, Tajlanda, Tunisa, Toga, Vijetnama, Jordana, Iraka, Kameruna, itd. Proizvodi HS Produkta izvoze u oko 50-tak zemalja diljem svijeta. U razdoblju od 2001. do kraja 2020. godine, HS Produkt d.o.o. je prodao preko 5 milijuna pištolja diljem svijeta (a brojka će uskoro doseći i nestvarnih 6 milijuna prodanih pištolja).Osim poluautomatskih pištolja, HS Produkt nudi kompletan sustav za opremanje vojnika koji sadrži jurišnu pušku VHS-2 kalibra 5,56×45 mm, bacač granata kalibra 40×46 mm i optički ciljnik CT-l.5x. Danas je HS Produkt moderna tvornica s više od 1800 zaposlenih, najnaprednijom tehnologijom za proizvodnju pješačkog naoružanja i jedna od tvornica s najvećim kapacitetom proizvodnje u cijelom svijetu u svojoj branši.

Najbolji izvoznik u Francusku

Aluflexpack Novi d.o.o.

Aluflexpack Novi d.o.o. sa svojim povezanim poslovnim subjektima (‘Aluflexpack Grupa’ – AFP Grupa) čini grupu proizvodnih tvrtki s modernom proizvodnjom i priznatim standardima kvalitete integriranih u švicarsku Montana Tech Components Grupu. Od 28. lipnja 2019. Aluflexpack Group trgovačko društvo javno je uvrstio svoje dionice na SIX Swiss Exchange švicarskoj burzi. MontanaTechComponents Group (MTC) i dalje je većinski vlasnik koji osigurava kontinuitet i stabilnost u strategiji i razvoju. Aluflexpack Group koristi sredstva od izlaska na burzu za daljnja ulaganja s ciljem povećanja učinkovitosti, a postojeći proizvodni kapaciteti naglo rastu zbog internacionalizacije proizvodnih pogona. Posljednje takvo ulaganje je 65 milijuna eura u proširenje pogona Drniš, čime će se osigurati vodeća pozicija na brzorastućim krajnjim tržištima. Glavna poslovna djelatnost Aluflexpack Grupe je prerada aluminijske folije, papira i savitljivih filmova u visoko kvalitetne krajnje proizvode – sofisticiranu ambalažu. AFP Grupa sa širokim proizvodnim asortimanom opskrbljuje industrije kave i čaja, konditorsku, mliječnu i ostalu prehranu, kozmetičku i industriju osobne i kućne njege, industriju hrane za kućne ljubimce te farmaceutsku industriju. Više od 90 posto svog prometa ostvaruje na međunarodnom tržištu, a planira se i daljnji rast proizvodnje i izvoza. Dobavljači i kupci Aluflexpack Grupe su vodeće tvrtke u svojim industrijama te priznati domaći i globalni brendovi poput Bayernlanda, Dr. Adlera, Ehrmanna, Ferrera, Granaroloa, Lactalisa, Lindta, Meggle, Müllera, Nestlea, Ritter Sporta, Sanofi Polpharma, Teva Grupe, Francka, Fortenova grupe, Gavrilovića, Kraš Grupe Lactalis Dukata, Leda, PIK Vrbovca, Atlantic grupe, Plive, Podravke, Vindije i mnogi drugi. Grupa trenutno djeluje širom Europe u osam visoko opremljenih proizvodnih pogona uz podršku prodajne mreže ureda i logističkih centara. U Hrvatskoj, Aluflexpack Novi ima četiri proizvodna pogona i to u Drnišu, Umagu i Zadru, te sestrinsku kompaniju Omial Novi d.o.o. u Omišu.

Najbolji izvoznik u Rumunjsku

Rockwool Adriatic d.o.o.

Rockwool Adriatic d.o.o. dio je Rockwool Grupe, najvećeg svjetskog proizvođača rješenja od kamene vune. Sa sjedištem i tvornicom u Istri te prodajnim uredom u Zagrebu bavi se proizvodnjom i distribucijom kamene vune; protupožarne, toplinske i zvučne izolacije za primjenu u zgradama i industriji. Proizvedena u Hrvatskoj, rješenja od kamene vune pridonose održivoj gradnji, povećanju energetske učinkovitosti i unaprjeđenju zaštite od požara. Prodajnom mrežom pokriva tržišta 16 zemalja u okruženju. Tvornica u Pićnu u Istri jedna je najvećih greenfield ulaganja u proizvodni pogon u Hrvatskoj u kojeg je do sada uloženo preko 140 milijuna eura. Direktno i indirektno  zapošljava preko 450 osoba. Njihov je slogan: oslobađanjem prirodne snage kamena obogaćujemo suvremeni život.

Za tržište Azije i Pacifika, najbolji izvoznik u Katar

Končar Energetski transformatori d.o.o.

Končar – Energetski transformatori d.o.o. (KPT) za prodaju, razvoj, projektiranje, proizvodnju, ispitivanje i servisiranje energetskih transformatora u zajedničkom je vlasništvu tvrtki Siemens Energy i Končar – Elektroindustrija d.d. KPT ima preko 70 godina dugu tradiciju u proizvodnji transformatora koje je započeto 1945. godine u okviru poduzeća ‘Rade Končar’ nastalog na temeljima tvrtke Siemens u Zagrebu, osnovane 1921. godine. Danas, KPT je jedna od 12 Siemens Energy tvornica transformatora u svijetu čiji proizvodni asortiman obuhvaća proizvodnju svih vrsta transformatora snage do 1000 MVA i napona do 550 kV, namijenjenih proizvodnji, prijenosu i distribuciji električne energije, kao i za potrebe industrije i električne vuče. Najveći dio svog prihoda, gotovo 98%, KPT ostvaruje izvozom na svjetsko tržište. Tu bi htjeli istaknuti Katar u koji je, u gotovo 19 godina, isporučeno preko 400 transformatora. U svojoj dugogodišnjoj tradiciji proizvodnje transformatora ukupno je izvezeno preko 3000 transformatora u 91 državu svijeta na šest kontinenata. Svjesni činjenice da je u procesu najvažniji čovjek, tvrtka pridaje veliki značaj obrazovanju zaposlenih na svim razinama. Pored edukacija usmjerenih na stjecanje stručnih znanja, društvo ulaže i u razvoj općih i menadžerskih kompetencija, učenje stranih jezika te poboljšanje informatičkih znanja. Kontinuiranim ulaganjem u poboljšanje kvalitete proizvoda, procesa i poslovnih komunikacija stvorena je respektabilna konkurentna tvrtka u svjetskim razmjerima koja proizvodi i isporučuje kvalitetne i pouzdane proizvode i koja je spremna prilagoditi se zahtjevima tržišta i svakom kupcu te je za mnoge njih postala poželjan poslovni partner. Kako bi i dalje osigurala svoje mjesto na svjetskom tržištu tvrtka uz mjere za smanjenje troškova i povećanje produktivnosti razvija i usvaja nove i inovira postojeće proizvode. Velika pažnja i napori ulažu se u stalno poboljšanje uvjeta rada, sigurnosti na radu i zaštitu okoliša.

Za tržišta Sjeverne, Srednje i Južne Amerike, najbolji izvoznik u Kanadu

Pliva Hrvatska d.o.o.

Pliva iza sebe ima čitavo stoljeće dugu tradiciju uspješnog poslovanja, ponosna je članica Teva grupe, najveće svjetske generičke farmaceutske kompanije, čije lijekove svakoga dana koristi više od 200 milijuna pacijenata diljem svijeta. Danas je najveća farmaceutska kompanija u Hrvatskoj i jedna od vodećih u regiji Jugoistočna Europa. Proizvodne lokacije u Zagrebu i Savskom Marofu nalaze se među strateškim lokacijama Teva grupe, a Zagreb je sjedište iz kojeg se upravlja svim tržištima Jugoistočne Europe. Zahvaljujući odobrenjima velikog broja relevantnih svjetskih agencija, uključujući Hrvatske agencije za lijekove i medicinske proizvode, američke Uprave za hranu i lijekove (FDA), Pliva je svrstana među proizvođače koji ispunjavaju najviše standarde kvalitete potrebne za globalno tržište. Kontinuirano ulaže u razvojne i proizvodne kapacitete, a tržištima diljem Europe i svijeta nudi širok portfelj lijekova koji predstavljaju vrhunska terapijska rješenja. Jedan je od najvećih gospodarskih subjekata u Hrvatskoj s čak 90 posto prihoda ostvarenih na izvoznim tržištima što ju čini i jednim od vodećih izvoznika. Plivin proizvodni portfelj uključuje velik broj gotovih oblika lijekova za gotovo sve terapijske skupine i aktivne farmaceutske supstancije. Usmjerena je na razvoj generika te ima najširu paletu generičkih lijekova u Srednjoj i Istočnoj Europi. Jedina je farmaceutska kompanija u Hrvatskoj s vertikalno integriranom proizvodnjom što znači da lijek u potpunosti nastaje na Plivinim proizvodnim lokacijama u Zagrebu i Savskom Marofu, a to u konačnici omogućava vrhunsku brigu i kontrolu kvalitete proizvoda. Tržištu nudi proizvode s dodanom vrijednošću, kako u pogledu novih terapijskih sustava i inovativnih načina primjene tako i u pogledu novih proizvoda. Lokacija u Zagrebu jedna od najkompleksnijih u Teva grupi u Europi i sustavno dokazuje svoju konkurentnost u čitavom nizu područja, a osobito u onom dijelu koji joj omogućuje izvoz znanja, njezinog vrlo važnog proizvoda. Kompanija trenutno zapošljava gotovo 2600 ljudi, a uz kontinuirano ulaganje u razvoj poslovanja, svjesni su i važnosti ulaganja u zaposlenike jer upravo oni ostvaruju vrhunske rezultate te uvijek s ponosom ističu kako su ljudi ti koji čine Plivu i kako bez njih, njihove stručnosti i znanja ne bi bilo uspjeha ni novih iskoraka.

Za tržište Afrike, najbolji izvoznik u Egipat

Šerif Export-Import d.o.o

Šerif Export-Import d.o.o. je već 30 godina jedna od najjačih hrvatskih firmi u drvnoj industriji. Njihov fokus na konstantnom poboljšanju kvalitete proizvoda i usluge privukao je mnoge klijente na globalnom tržištu, zbog čega uspješno posluju u Egiptu, Kini, Vijetnamu i Indiji. U 2020. godini, unutar Šerif grupacije poslovalo je sedam firmi, s ukupno 485 zaposlenika na lokacijama u Zagrebu, Glini, Karlovcu, Malom Selu kod Delnica i Raši. Ulažemu napore u modernizaciju industrijskih pogona, kao i na ekspanziju u nove industrije. U zadnjih pet godina, izgradili su četiri nove elektrane na biomasu kako bi podržali ekološki prihvatljivu proizvodnju električne i toplinske energije, čime postižu i ekonomsku i ekološku efikasnost proizvodnje drvnih materijala. Sa svakom novom ekspanzijom, otvaraju nova radna mjesta, potičući ekonomski rast u ruralnim područjima. Njihova najnovija firma u grupaciji, BE-TO Brinje, bit će novi industrijski pogon koji će sadržavati elektranu na biomasu, pilanu i proizvodnju briketa. Posebno zahvaljuju svim svojim zaposlenicima i partnerima koji su im omogućili da nastave biti uspješni.

Za ostale europske zemlje, najbolji izvoznik u Rusiju

JGL d.d.

JGL je najveća hrvatska farmaceutska kompanija s globalnim dosegom, inovativni lider u segmentu nazalnih dekongestiva na bazi morske vode i oftalmika u cijelom terapijskom spektru. Već 30 godina JGL organski raste i internacionalno razvija poslovanje, specijalizirajući se za razvoj i proizvodnju sterilnih proizvoda s dodanom vrijednošću u oftalmologiji i otorinolaringologiji, kao i za korištenje morske vode za zdravlje. JGL je među vodećim europskim proizvođačima sterilnih farmaceutskih oblika – kapi, sprejeva i aerosol sustava, S više od tisuću zaposlenika u JGL Grupi, danas kompanija posluje na ukupno 50 tržišta, izravno i posredstvom partnera. Portfelj JGL-a čini 150 brendova, 300 proizvoda i 650 varijacija, koji su prilagođeni specifičnim potrebama svakog tržišta. Sukladno konsolidiranim rezultatima za 2020. godinu, JGL Grupa premašila je milijardu kuna ukupnih prihoda, ostvarivši time rekord u dosadašnjem poslovanju i to u najtežoj godini za biznis diljem svijeta. Zahvaljujući brzoj i uspješnoj prilagodbi poslovnih prioriteta, JGL Grupa bilježi dvoznamenkasti rast, te ostvaruje 1.020 milijuna kuna ukupnih prihoda. Prema udjelima u neto prodaji, Rusija je i dalje najveće tržište JGL-a s 39 posto udjela, slijede B2B poslovanje i tržište Hrvatske. Kad je o brendovima riječ, Aqua Maris nosi 36 posto udjela u prodaji, slijedi sve značajniji B2B portfelj s 15 posto, zatim Aknekutan i Meralys, svaki s po sedam posto udjela te Vizol S. Također, tijekom prošle godine neometano je, u oba smjera, nastavljena poslovna suradnja sa strateškim partnerom, poljskom farmaceutskom kompanijom Polpharma.U core businessu ostvarili su 670 milijuna kuna poslovnih prihoda na izvoznim tržištima, što predstavlja čak 85 posto izvoza u strukturi njihove prodaje.

Za ‘rastuća tržišta’, najbolji izvoznik u Tursku

E.G.O. Elektro-komponente d.o.o.

E.G.O. Elektro – komponente d.o.o. vodeći je hrvatski proizvođač i jedan od najvećih europskih proizvođača komponenti za kućanske aparate. Svakog radnog dana na svjetsko tržište izveze se preko 150.000 komada raznih proizvoda, gdje se proizvodi E.G.O. Elektro – komponenti ugrađuju u kućanske aparate proizvedene na pet kontinenata. Osnovan još davne 1926. godine, E.G.O. Elektro – komponente uspješno su prebrodile sve ekonomske i političke promjene, potvrđujući se kao stabilno i uspješno poduzeće. Danas zapošljava preko 800 radnika, s ukupnim prihodom od gotovo 60 milijuna eura, od čega se gotovo 100% ostvaruje izvozom. Tržišni uspjeh poduzeća gradi se isključivo na povjerenju kupaca u kvalitetu isporučenih proizvoda i usluga. Neprekidno ulaganje u tehničko-tehnološki razvoj, primjena suvremene poslovne organizacije, stalno obrazovanje kadrova, odnos prema kvaliteti, usklađenost s najnovijim ISO standardima, zaštita radnika, zaštita okoline i visok stupanj društvene odgovornosti važni su element poslovne politike koja se kontinuirano provodi i daje zapažene rezultate.  Ti rezultati svrstavaju E.G.O. Elektro – komponente u grupu najboljih velikih tvrtki u Hrvatskoj.

Komentirajte prvi

New Report

Close