Izvjesno je da je već prošle godine Konzumova konkurencija na hrvatskom tržištu više profitirala od rasta potrošnje kućanstava potaknute rastom plaća i zaposlenosti te rasta turističke potrošnje.
Među trgovačkim lancima u Hrvatskoj poziciju ‘broja 1’ odavno, i to uvjerljivo, drži Konzum. S oko 12,5 tisuća zaposlenih on je ujedno i jedan od najvećih poslodavaca u Hrvatskoj. Lanac čija prodajna mreža broji oko 700 prodavaonica raznih formata i u kojoj, kako ističu u kompaniji koju odnedavno ponovno vodi Slavko Ledić, svakoga dana kupuje čak 650.000 kupaca, i u 2017. je ušao kao neupitni tržišni lider. No, pažnju javnosti većim dijelom ove godine on ne zaokuplja zbog liderskig postignuća već krize Agrokora koja je najjače pogodila upravo operativno poslovanje u trgovini. Utoliko se trenutno mnogo više raspreda o preslagivanju maloprodajnog tržišta kojim bi mogao rezultirati postupak izvanredne uprave i prijedlog plana nagodbe. Ono što je već izvjesno u sklopu restrukturiranja je zatvaranje stotinjak Konzumovih neprofitabilnih jedinica. Zbog svega se pak prvi put događa i da se ni osam mjeseci po isteku prethodne godine njegov liderski status ne može potkrijepiti konkretnim financijskim podacima. Još se, naime, čekaju nalazi revizije lanjskih izvješća Agrokora i njegovih kompanija. Stoga se zasad samo neslužbeno može procjenjivati i koliko su tržišnog udjela Konzumu preoteli konkurenti u još jednoj godini rasta maloprodajnog tržišta, ali ujedno i godini u kojoj su razmjeri financijskih ograničenja i poteškoća Agrokora, a time i Konzuma, bili samo manje vidljivi nego nedugo po njezinu isteku.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu