FOTO: Mladi pokazali da imaju inovativni mindset koji i zemlju može ‘tjerati’ naprijed

Autor: Ivan Tominac , 14. prosinac 2021. u 14:00
Zajednički prizor svih nagrađenih timova i pojedinaca, ali i ostalih koji su prezentirali svoje projekte/R. Anić/PIXSELL

Završnica ovogodišnjeg izdanja projekta otkrila da su studenti dobro iskoristili priliku pokazati što znaju, skrenuvši pozornost na originalnost i aktualnost svojih projekata kao rješenja problema.

Hrvatska pamet Hrvatskoj (HPH) društveno odgovoran je projekt čija se ovogodišnjica završnica održala u ponedjeljak u Zagrebu. Mladi su još jednom dobili priliku predstaviti svoje ideje i pokazati zašto su oni budućnost koju treba slijediti.

Kako ističu organizatori Poslovni dnevnik i Večernji list, mladi obrazovani ljudi najveća su vrijednost koju Hrvatska ima. Ono što je bitno jest osigurati im uvjete da ostanu u Hrvatskoj i svoja znanja stave na raspolaganje svojoj domovini.

Projekt osim što daje mladima priliku da pokažu što znaju, s druge strane progovara i o ključnim temama i problematici budućnosti mladih u Hrvatskoj.

Da im to dobro ide, govori i činjenica da na adrese organizatora, dvaju vodećih dnevnih listova u Hrvatskoj u svojim kategorijama, godišnje pristigne 200-tinjak projekata koji u sebi nose važnu poruku, a to je da mladi žele napraviti nešto u Hrvatskoj, a samo prilika je ona koju traže.

Projekti mladih talenata i ove godine predstavljeni su u tri kategorije Financijaš, Inovativna Hrvatska i Izvorno hrvatsko.

Marko Dodić najbolji u kategoriji Financijaš s projektom Tectus/R. Anić/PIXSELL

Financijska pismenost goruća je tema, a upravo na toj osnovi prije dvije godine utemeljena je kategorija Financijaš.

Ovom kategorijom želi se promovirati nužnost sustavnog promišljanja mladih u primjeni znanja i vještina za učinkovito upravljanje financijama te poznavanje prednosti ulaganja u fondove, a sve kako bismo podigli svijest o važnosti podizanja razine financijske pismenosti mladih koja je nužna u današnjem svijetu ubrzanog razvoja financijskih tržišta. Pokrovitelj ove kategorije je AZ d.o.o. društvo za upravljanje obveznim i dobrovoljnim mirovinskim fondovima.

Financijski pismeni
U kategoriji Financijaš u 7. godini projekta predstavljena su dva projekta koja su izborila svoje mjesto u velikom finalu. Jedan od projekata je SMART WALLET koji su smislili i prezentirali studenti 2. godine Ekonomskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu Marko Lipovac i Domagoj Lončarek.

Osim Marka i Domagoja, svoj projekt u istoj kategoriji predstavio je i Marko Dodić, student 2. godine RIT Croatia, smjera međunarodno poslovanja.

Luka Malenica prvak u kategoriji Izvorno hrvatsko s projektom Popularizacija Sinjske alke//R. Anić/PIXSELL

Od dva izvrsna projekta koji jasno pokazuju da mladi imaju nove inovativne pristupe kada je riječ o razmišljanju o financijama, žiri je malu prednost dao projektu TECTUS koji je osmislio i prezentirao Marko Dodić. On je tako postao pobjednik u kategoriji te osvojio vrijednu novčanu nagradu u iznosu od 10.000 kuna.

Projekte u ovoj kategoriji ocjenjivali su Slaven Bošnjak, član Uprave AZ-a, Ivana Gažić, predsjednica Uprave Zagrebačke burze, Mirna Marović, predsjednica Hrvatske private equity i venture capital asocijacije (CVCA) te Gordana Soldo, savjetnica Uprave Fine.

Kategorija Financijaš je takoreći nova, međutim kategorija Inovativna Hrvatska obilježila je i sami start projekta. U sklopu projektnog zadatka u ovoj kategoriji od studenata se očekivalo da prezentiraju inovativne ideje koje će biti korisne pojedincima ili tvrtkama te time doprinijeti dodatnom razvoju Hrvatske i ojačati njezin status na polju inovativnosti u svijetu, ali i ideje koje se odnose na mogućnosti jačeg poticanja inovativnosti među mladima.

Ideje mogu biti mnogobrojne, kao što su primjerice interaktivna internetska stranica koja nudi dosad neviđene mogućnosti, neki novi tehnološki proizvod koji će olakšati posao u nekoj grani industrije, ali i nova metoda poticanja inovativnosti u društvu – mogućnosti su doista velike, a ideje koje su predstavili studenti pokazale da u Hrvatskoj imamo inovativni ‘mindset’ koji nas tjera dalje.

Lucija Markovinović i Marina Maršić osvojile kategoriju Inovativna Hrvatska s projektom Strollerent//R. Anić/PIXSELL

U ovoj kategoriji predstavljena su 3 projekta. Ema Mihovilić i Karla Miklečić, studentice 2. godine Ekonomskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, predstavile su se projektom 2U1 EKO ROBOT.

Mihaela Lovrenčević i Hrvoje Lulić, studenti 2. godine Ekonomskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, predstavili su se projektom SMART TUŠ KABINA “XY”, a Lucija Markovinović i Marina Maršić, također studentice 2. godine Ekonomskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu predstavile su se projektom STROLLERENT.

Svi bez zadrške kvalitetni
Da su svi bez zadrške bili inovativni potvrdio je i sam žiri, a u ovoj kategoriji žirirali su Goran Augustinović, direktor Upravljanja odnosima s kupcima Ina Industrije nafte, Antonio Buničić, senior programer softver u tvrtki Atron, Sanja Rocco, članica Katedre za marketing i komunikacije Poslovnog veleučilišta Zagreb i Marina Tomasović, voditeljica institucionalnih odnosa u tvrtki Tokić.

Presudile su nijanse, a ovaj put u prilog projektu STROLLERENT koji je pobjednički projekt 7. godine projekta Hrvatska pamet Hrvatskoj u kategoriji Inovativna Hrvatska. Studentice su zahvaljujući svojem predanom radu i nastupu osvojile stipendiju za MBA program Zagrebačke škole ekonomije i menadžmenta.

Ene Rajić održala je motivacijski govor/ROBERT ANIĆ/PIXSELL

Baš kao i Inovativna Hrvatska, kategorija Izvorno hrvatsko također projekt prati od samih početaka. Zadatak natjecatelja u ovoj kategoriji je osmisliti način na koji će plasirati postojeći hrvatski proizvod, istaknuti njegove kvalitete svojom kreativnošću i idejama ili, pak, jednostavno osmisliti potpuno novi proizvod i strategiju za njegov što bolji uspjeh na domaćem i inozemnim tržištima.

Chiara Silvana Macri i Ivan Ložnjak, studenti 2. godine Ekonomskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu predstavili su se projektom CROVID-19 TEST. Marin Leović i Stjepan Lukac, studenti 2. godine Ekonomskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, predstavili su se projektom LUNAR, a Luka Malenica, također student 2. godine Ekonomskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, projektom POPULARIZACIJA SINJSKE ALKE.

U ovoj kategoriji važnu ulogu proglašenja najboljeg projekta imali su Iva Kirinić Silov, voditeljica odnosa s javnošću tvrtke Plinacro, Sanja Mihelić, voditeljica Odjela za upravljanje kvalitetom Hrvatske gospodarske komore, Goran Oblaković, prodekan preddiplomskih studija Zagrebačke škole ekonomije i managementa i Jasmina Ranilović, direktorica sektora Istraživanje i razvoj tvrtke Podravka.

Da svi projekti imaju neosporiv potencijal ne treba ni raspravljati, no jedan mora biti pobjednik. U kategoriji Izvorno hrvatsko ove godine najboljim je proglašen projekt Luke Malenice naziva POPULARIZACIJA SINJSKE ALKE. Za njega je nagrađen MBA programom Zagrebačke škole ekonomije i menadžmenta.

Projekti su i ove godine pokazali da moramo vjerovati u mlade i njihove ideje. Hrvatska mlada pamet koja se jučer predstavila Hrvatskoj također je ukazala na to da je ovoj generaciji doista samo potrebna prilika, a da iz nje potom nastaje sve ono što vjerojatno nismo ni zamišljali.

Ženska klapa Oželanda nastupila je na samom kraju događanja prije proglašenja pobjednika/R. Anić/PIXSELL

Komentirajte prvi

ORGANIZATOR
Glavni partner
Partneri

New Report

Close