Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Mate Rimac na FII Priority Summitu upoznao čelnike Googlea, Ubera, SpaceX-a

Autor: Domagoj Puljizović
05. ožujak 2025. u 07:00
Podijeli članak —
Mate Rimac na konferenciji u Miamiju s Anom Muharo Blanquart, voditeljicom i glavnom urednicom FII Institute TV/PD

‘Poruka mladima? Svi vide glamur, ali ne očekujte da se išta dogodi u manje od 10 godina’, izjavio je u razgovoru s Anom Muhar Blanquart, glavnom urednicom FII Institute TV.

Pod kapom prestižne saudijske organizacije Future Investment Initiative u Miamiju je održana konferencija FII Priority Summit, a svog predstavnika imala je i Hrvatska. Mate Rimac, osnivač i CEO Rimac Grupe, bio je jedan od govornika na konferenciji koju je otvorio američki predsjednik Donald Trump, a na kojoj su sudjelovali i nekadašnji izvršni direktor Googlea Eric Schmidt, osnivač giganta SoftBank Masayoshi Son, čelni čovjek saudijskog investicijskog fonda PIF Yassir Al Rumayan i mnogi drugi.

Mate Rimac svoje je dojmove na licu mjestu u televizijskom intervjuu za FII Institute TV otkrio hrvatskoj novinarki Ani Muhar Blanquart, voditelji i glavnoj urednici televizije. Na FII konferenciji nastupio je prvi put… “Nisam očekivao da ću upoznati toliko utjecajnih ljudi. U roku od dvije minute upoznao sam osnivača i sadašnjeg izvršnog direktora Ubera, Gwynne iz SpaceX-a, Erica Schmidta, CEO-a Googlea…”.

Ne mogu zamisliti tako puno moćnih poslovnih ljudi na jednome mjestu, pogotovo ne s ovakvim pristupom njima. Tako da, da… Bilo je zaista jedinstveno iskustvo, istaknuo je Rimac na početku razgovora…

Rimac Nevera i Bugatti Chiron

Dnevno vozim dva automobila – Rimac Neveru, najbrže ubrzavajući automobil na svijetu s 1900 KS, i Bugatti Chiron.

Mnogi ljudi ne znaju da najbrži automobil na svijetu dolazi iz Hrvatske i da hrvatska kompanija posjeduje Bugatti.
Da, iza toga stoji 16 godina rada. Pokrenuo sam tvrtku u zemlji koja nikada prije nije imala autoindustriju, s “malim” ciljem da izgradim najmoćniji automobil na svijetu. I mislim da smo to ostvarili. Oduvijek smo imali velike snove i, nekako, uspijevamo ih ostvariti.

Ali prije svega ste inženjer, niste IT-jevac?
Zapravo, nisam ništa od toga, moj jedini posao prije ovoga što radim zadnjih 16 godina bila je srednja škola. Pokrenuo sam tvrtku kao brucoš na fakultetu, ali sam odustao i nikada ga nisam završio. Nemam diplomu.

Što sve danas čini Rimac automobile?
Imamo tri poslovna segmenta. Prvi je Bugatti Rimac, gdje proizvodimo najbrže i najuzbudljivije automobile na svijetu – kako pod markom Bugatti, tako i pod markom Rimac. Zatim, tu je Rimac Technology, tehnološka tvrtka koja razvija i isporučuje baterijske sustave, pogonske sklopove i drugu tehnologiju za druge automobilske tvrtke.

I treći segment je Verne, naš “moonshot” projekt, jer su ove dvije stvari prelagane i previše dosadne. Verne je naša usluga autonomnih robotaksija koja ima za cilj revolucionirati način kretanja po gradovima. Ne radi se samo o autonomnoj vožnji, već o širem konceptu, s posebnim fokusom na korisničko iskustvo i sigurnost autonomnih vozila.

Radimo za BMW, Porsche i mnoge druge marke koje zasad ne možemo otkriti.
Imamo ugovorene poslove u vrijednosti od pet milijardi eura, istaknuo je Mate Rimac/Marko Prpić/PIXSELL

Možete li reći nešto više o svakom segmentu?
U Bugatti Rimac segmentu poslujemo na iznimnom tržištu. Svi Bugatti modeli su rasprodani. Bez obzira koliko novca imate, danas ne možete kupiti Bugatti – rasprodani smo do kraja desetljeća. Proizvodimo oko 100 automobila godišnje.

Koliko košta jedan takav automobil, okvirno?
U prosjeku pet milijuna eura, a prosječno se na personalizaciju svakog automobila potroši dodatnih pola milijuna eura.

Zašto ste rasprodani? Zašto ne proizvodite više?
Pa, to je luksuz. Ograničeni smo brojem automobila koje možemo i želimo proizvoditi godišnje. Uvijek želimo proizvesti manje automobila nego što postoji potražnje, jer je jedna od ključnih stvari za naše kupce vrijednost automobila. Oni ne smiju gubiti vrijednost. Dapače, idealno bi bilo da im vrijednost raste, što se s većinom naših modela i događa. Zato proizvodimo znatno manje nego što bi tržište moglo apsorbirati. Potražnja uvijek premašuje ponudu, a time automobil postaje i svojevrsno ulaganje.

Što se tiče tehnologije, radimo za BMW, Porsche i mnoge druge marke koje zasad ne možemo otkriti. Imamo ugovorene poslove u vrijednosti od pet milijardi eura. Razvijamo i proizvodimo baterijske sustave, pogonske sklopove i druge komponente za njih. Verne je još u ranoj fazi razvoja. Prvu uslugu robotaksija pokrenut ćemo iduće godine u Zagrebu, a zatim i u drugim gradovima.

40

posto kupaca luksuznih automobila koji nastaju u sustavu Rimac dolazi iz Europe

Tko su vaši kupci?
Za automobile, kupci su očito ultrabogati pojedinci – 40 posto ih je u Europi, 35 posto u SAD-u, 18 posto na Bliskom istoku, a ostatak u drugim dijelovima svijeta.

S obzirom na velik udio prodaje u SAD-u, brinu li vas carine o kojima svi pričaju?
Iskreno, ne znam što misliti o tome. Najviše me zanima hoće li Trump tretirati Europu kao jedinstvenu cjelinu ili će uvoditi carine pojedinačno po državama. Bilo bi sjajno da se Hrvatska izvuče bez carina – to bi bilo odlično.

Ionako ne izvozimo automobile u SAD osim nekoliko hiperautomobila pa možda jednostavno zaborave na nas. Europa nije baš u dobrom stanju. Amerika trenutačno prolazi kroz val optimizma i pozitivne energije – događa se nešto veliko, eksplozija inovacija u dobrom smislu. Europa, s druge strane, nije na toj razini. Nedostaje joj pravo vodstvo.

Koju poruku biste podijelili s mladima koji žele krenuti vašim putem?
Prvo bih rekao – ne očekujte da će se išta dogoditi u manje od deset godina. Druga stvar – ne mora svatko biti poduzetnik. Svi vide ove glamurozne trenutke, kad predstavljamo nove modele automobila ili testiramo prototipove, ali 90 posto vremena nitko ne bi mijenjao svoj život za moj. Poduzetništvo je izuzetno teško i neizvjesno. Deset godina morate biti spremni na krvav rad, s realnom mogućnošću da na kraju svega nećete imati ništa ili ćete završiti u dugovima. Dakle, prije nego krenete, dobro se zapitajte – jeste li stvarno spremni na to?

Kako je došlo do, po mnogima, neočekivanog partnerstva između Rimca i Bugattija?
Pa, nije toliko neočekivano. Isprva sam se i ja pitao kako je to uopće moguće. Ali kada bolje razmislite, to je win-win-win situacija. Bugatti je nevjerojatna marka koja se nalazila unutar ogromnog Volkswagen koncerna. Volkswagen, s milijunima proizvedenih automobila godišnje, jednostavno nije bio idealno mjesto za upravljanje tako malom luksuznom markom.

U isto vrijeme, Bugatti je trebao evoluirati prema elektrifikaciji, a Volkswagen nije imao pravu platformu ni tehnološku podršku za to. Mi smo se već kretali u tom smjeru, a zanimljivo je da sam ja, kao “električni dečko”, bio taj koji ih je uvjerio da sljedeći Bugatti ipak ne bude potpuno električan, već hibrid s velikim motorom s unutarnjim izgaranjem. I pokazalo se da je to bio pravi potez – Bugatti danas nikada nije bio jači, a svi su automobili rasprodani.

Na kraju, moramo vas pitati – koji automobil vozite?
Dnevno vozim dva automobila – Rimac Neveru, najbrže ubrzavajući automobil na svijetu s 1900 KS, i Bugatti Chiron.

Autor: Domagoj Puljizović
05. ožujak 2025. u 07:00
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close