Tri proizvoda najviše poskupjela od početka godine: Smrznuto povrće, jaja i šećer

Autor: Poslovni dnevnik , 07. studeni 2023. u 16:38
U devet mjeseci 2023. robu široke potrošnje plaćali smo 16% više nego u istom razdoblju 2022./G. Kovačić/PIXSELL

Unatoč dvoznamenkastom rastu cijena, konzumacija i dalje blago raste što daje razloga za optimizam u pogledu maloprodaje, ali, što je i važnije, kupovne moći građana.

Napokon su vidljive naznake usporavanja inflacije, kaže se u analizi koju je za magazin JaTrgovac izradio voditelj razvoja poslovanja za srednju i istočnu Europu agencije NielsenIQ Ivan Junaković.

Unatoč dvoznamenkastom rastu cijena, konzumacija i dalje blago raste što daje razloga za optimizam u pogledu maloprodaje, ali, što je i važnije, kupovne moći građana, navodi se.

U devet mjeseci 2023. robu široke potrošnje plaćali smo 16% više nego u prvih devet mjeseci 2022., neprehranu 17%, a prehranu 15% više, navodi se u analizi. Ukupni financijski rezultat hrvatske maloprodaje je “plus 17,5%”, što također ukazuje na to da je i konzumacija (količinska prodaja) veća 1,5% nego u istom razdoblju lani.

Od početka godine najviše je poskupjelo smrznuto povrće, za 40%. Slijede jaja s rastom cijena od 38% te šećer s rastom od 33 posto.

U analizi se navodi kako se podaci odnose na procjenu prodaje maloprodajnog tržišta Hrvatske (s diskonterima i drogerijama, ali bez ljekarni i specijaliziranih trgovina, i bez ugostiteljstva) za oko 150 kategorija, za razdoblje listopad 2022. – rujan 2023., kao i od početka godine za razdoblje siječanj 2023. – rujan 2023., za prehranu i neprehranu.

Komentirajte prvi

New Report

Close