‘Lockdown’ očekivano razbuktao kupovinu internetom, porasla 13,9%

Autor: Marija Crnjak , 14. rujan 2020. u 22:00
Fotolia

Koronakriza je zapravo samo ubrzala postojeće globalne trendove u navikama i ponašanju potrošača.

Online trgovina u Hrvatskoj je porasla 13,9 posto u prvoj polovici 2020. godine, podaci su Državnog zavoda za statistiku. Proizvodi koji se najviše kupuju putem webshopova su odjeća i obuća i potrepštine za kuću, a osjetno je rasla i prodaja svježe hrane lokalnih proizvođača.

“U razdoblju od lockdowna vidimo da se potrošačke navike mijenjaju i da sve više ljudi zbog situacije s koronavirusom pribjegava kupovini online. Tako prvi podaci pokazuju da je u mjesec dana od početka pandemije online trgovina narasla i do 15 posto, što je veliki skok ako znamo da je do sada na godišnjoj razini rasla oko 12 posto. Taj trend se nastavio i u sljedeći mjesecima pa je online trgovina prosječno u prvi šest mjeseci 2020. narasla 13,9 posto“, istaknula je direktorica Sektora za trgovinu HGK Tomislava Ravlić. Podsjeća da je od zatvaranja gospodarstva u ožujku do kraja travnja ove godine online trgovina svježom hranom rasla i do 7 puta više nego inače, a mnogi trgovci prilagođavali su svoje kanale prodaje upravo na online. Ujedno, pandemija je dovela do velikog zaokreta jer se prije korone online kanalima najviše kupovalo putovanja i smještaj (54 posto) te karte za zabavne sadržaje (41 posto), dok sad upravo ti sektori bilježe najveći pad zbog ograničenog kretanja i zabrana okupljanja.

Koronakriza je zapravo samo ubrzala postojeće globalne trendove u navikama i ponašanju potrošača. Tako primjerice klasična trgovina sve više poprima oblike koji se spajaju s novim tehnologijama i prelazi na modele koji se kombiniraju s online trgovinom (tzv. omnichanel pristup ili u potpunosti na online). Najveće razlike u korištenju i prelasku u potpunosti na online su u food i non food segmentu. Neke velike svjetske kompanije su u potpunosti svoje poslovanje preselile na webshopove i kroz sljedećih pet do deset godina najavljuju zatvaranje fizičkih prodavaonica na svim razinama poslovanja.

Komentirajte prvi

New Report

Close