Hrvatski turizam ove godine nije tako superiorno odskočio od mediteranske konkurencije kao lani, ali još jednom je ostvario zavidne rezultate bez kojih bi ova jesen i zima za hrvatske financije bile puno sivlje, pa su se rezultati sezone našli i na listi pet nominacija za gospodarski događaj godine u izboru Večernjeg lista i Poslovnog dnevnika. Dobre je brojke bilo utoliko teže uloviti upravo stoga što su se u sezoni 2022., nakon drastičnog pada broja gostiju tijekom prethodne dvije pandemijske godine, u turističku utakmicu ozbiljno vratiili svi, od Španjolske, preko Italije i Grčke, do Turske. Lanjski šampion mediteranskog turizma, Hrvatska, ostala je pri vrhu i tijekom ove sezone sa samo 3% manje noćenja ostvarenih do kraja ovogodišnjeg rujna, nego najbolje turističke godine ikad, 2019.
‘Isplativije’ 800 mil. eura
Zaostatak u broju turista nešto je veći prema prvih devet mjeseci 2019. i, čisto informativno, iznosi 8%. Taj minus, u zemlji koja se u dva ljetna mjeseca suočava s prekomjernim, tzv. overturizmom, i ne zabrinjava previše. U samoj špici, slažu se i domaćini i gosti, Hrvatskoj i ne treba više turista, a produljenje sezone na cijelu godinu ipak ide postepeno, korak po korak. Dobar je znak da je sam rujan protekao bolje od devetomjesečnog prosjeka, s jedan (ali vrijedan!) posto više noćenja nego u tom mjesecu 2019. Inače, od početka ove godine do kraja rujna Hrvatsku je za odmor izabralo 17,2 milijuna turista, koji su domaćinima donijeli 99,7 milijuna noćenja. Tradicionalno najbrojniji Nijemci ostali su na poziciji broja jedan i postavili nove rekorde. Sami su u devetomjesečnom razdoblju ostvarili 24 milijuna noćenja, a koliko je njihov značaj za domaći turizam govori podatak prema kojem su drugi na listi Slovenci s 9,7 milijuna noćenja.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu