Lavazza s Roglićem cilja na 100 milijuna kuna prometa

Autor: Ana Blašković , 01. ožujak 2016. u 12:26
Foto: Reuters

Od tri prodajna kanala, Orbico bi trebao preuzeti maloprodaju te hotele i ugostitelje, koje sad pokriva tvrtka Moja kava.

Nakon što su Lavazza i Franck raskrstili s međusobnom suradnjom, distribuciju tog talijanskog brenda kave u Hrvatskoj nastavlja, i to vjerojatno već od travnja, Orbico Branka Roglića. Pregovori su u završnoj fazi i bruse se detalji, no doznajemo da na suradnju kao na 'win win' situaciju gledaju obje strane.

Lavazza bi dobila snažnog partnera za distribuciju neopterećenog kolizijom s razvojem vlastitih brendova kave, dok bi Orbico u svoju paletu uključio još jedan premium proizvod. "U ovom trenu mogu reći samo da razgovaramo, no da zasad još ništa nije definitivno. Sigurno je to da mi možemo pružiti vrhunsku uslugu", rekao je Poslovnom dnevniku vlasnik Orbica Branko Roglić, čiji sin Stipe pregovara s predstavnicima talijanske kompanije. Distribucija tog Lavazza brenda godišnje je 'teška' pedesetak milijuna kuna. Toliko iznose godišnji prihodi tvrtke Gala Plus, koju je u srpnju 2013. godine Franck grupa kupila od Alice i Nikole Petrača.

 

20godina

Lavazza je prisutna na hrvatskom tržištu

Prema podacima Poslovne Hrvatske dostupnima s krajem 2014., godišnji prihod prosječno je godišnje rastao tri do četiri milijuna kuna, a od 2013. naovamo pod Franckovim kišobranom, primjetna je stagnacija. Prihod je 2014. iznosio 52,7 milijuna kuna, dva posto manje nego godinu ranije, a neto dobit 860.000 kuna. Raskidajući suradnju s Talijanima, Franck je u priopćenju u veljači poručio da je na taj potez prisiljen zbog izmijenjene strategije ulaganja Lavazze u razvoj tržišta kave čime je u pitanje dovedena stabilnost tržišnog položaja i dugoročna održivost poslovanja Gale Plus. No, neslužbeno doznajemo da u Lavazzi nisu blagonaklono gledali na stagnaciju prihoda te su tražili pojačana ulaganja u razvoj i distribuciju brenda, što očito nije je bila opcija za domaću kompaniju, inače lidera na domaćem tržištu kave s vlastitim brendovima.

"Radi se o godišnjem prometu od oko pet milijuna eura, a tome treba još dodati između milijun i milijun i pol eura godišnje zarade. No, problem je ako imate svoje brendove i ne odgovora vam da gurate konkurenciju na tržištu već ih zavlačite s obećanjima", rekao nam je jedan visoko pozicionirani menadžer Lavazze koji je želio ostati anoniman. Zato je, kaže, potraga za novim distributerom isključila logističke i prodajne resurse Atlantic grupe kojemu su vlastiti brendovi prošle godine donijeli više od milijardu kuna prihoda, petinu ukupnog priljeva u kompaniju. Od tri prodajna kanala, Orbico bi trebao preuzeti maloprodaju te opskrbu Horeca, odnosno hotelijerstvo i ugostiteljstvo, koje u prijelaznom razdoblju pokriva tvrtka Moja kava.

 

50milijuna

kuna trenutno je vrijedna distribucija Lavazze u Hrvatskoj

Promjena u trećem kanalu distribucije kapsula za uredsku opremu neće biti, te on ostaje u rukama tvrtki Drinkomatic i Trivending. Unatoč što nas prati glas velikih ljubitelja kave, na razini gotovo skandinavskih zemalja, u Lavazzi Hrvatsku ne promatraju isključivo kroz brojke o domaćoj konzumaciji. Ključan faktor važnosti tržišta je turizam i procjena da će ove godine stići oko 14 milijuna stranih gostiju. Prije mjesec dana Lavazza je najavila da će s novim tržišnim i poslovnim pristupom povećati ulaganja u razvoj brenda te će ojačati portfolio proizvoda i marketinšku prisutnost u Hrvatskoj.

To, drugim riječima znači da Lavazza ima ambiciozne planove s novim distributerom, a to je udvostručiti godišnju prodaju u naredne tri godine, otkriva naš sugovornik. Talijanska kompanija Lavazza je, inače, jedan od najjačih svjetskih proizvođača kave, a u Hrvatskoj je prisutna više od 20 godina. Na domaćem tržištu kave ima vodeću poziciju na tržištu kapsula za uredsku upotrebu koje obuhvaća 5000 ureda i je treća najprodavanija kava u Horeca kanalu.

Komentari (1)
Pogledajte sve

Postovani novinari,
kao prvo prije pisanja teksta trebate provjeriti informacije koje ste dobili tj.prepisali negdje.
informaciju da tvrtka Moja kava d.o.o. nastavlja distribuciju Lavazza kave u prijelaznom razdoblju je tocna, ali ste zaboravili provjeriti da li ta tvrtka uopce postoji registrirana u Hrvatskoj.
da Vam pomognem, tvrtka postoji ali nije tvrtka iz Hrvatske ve tvrtka registrirana u Sloveniji-
i napomena da nemamo samo mi u Hrvatskoj tvrtke koje imaju iza naziva d.o.o.
i jedna velika packa vasem uredniku koji ne provjerava tekstove

New Report

Close