Korona trećini hotelijera znači bankrot, slijedi odvajanje vlasništva od upravljanja

Autor: Marija Crnjak , 18. lipanj 2020. u 15:31
Najveće povjerenje imat će velike kompanije i brendovi, ali i manji hoteli zbog manje gostiju/Shutterstock

Baš ova kriza za Hrvatsku je šansa, jer ima manje razvijen turizam od konkurenata i ima potencijal za razvoj održivih i privlačnih projekata, rečeno je na webinaru Colliersa.

Promet turističkih kompanija u ovoj godini mogao bi dosegnuti između 30 i 35 posto lanjskog, zbog čega će se na kraju godine mnogi naći u problemu, pa i bankrotirati i biti prisiljeni na prodaju hotela.

To bi moglo pokrenuti i ubrzati poželjan proces razdvajanja vlasništva i upravljanja u hotelima, a kad su u pitanju nove investicije, baš ova koronakriza za Hrvatsku je nova šansa, jer ima manje razvijen turizam od konkurenata i ima potencijal za razvoj održivih i privlačnih projekata, dok globalni investitori još uvijek imaju puno keša na raspolaganju.

To se moglo čuti na Colliersovom webinaru posvećenom turizmu u koronakrizi.

“Hrvatska trenutačno dobro stoji i po pitanju interesa za dolazak turista, jer je Covid-19 u jeku pandemije bio pod kontrolom, ali i po pitanju interesa ulagača koji nam se svakodnevno javljaju i traže prilike za investiranje, i Hrvatska tu ima najviše prilika za stvaranje turizma doživljaja, bilo da se radi o nekim dobrim gastro pričama, vinu, golfu, zabavnim sadržajima”, kazao je Dirk Bakker, direktor usluga za hotele za Colliers International EMEA.

Bakker smatra da je ovo razdoblje povoljno za razvoj novih projekata u colivingu i coworkingu, te različitih projekata u segmentu hrane i pića koji su se već pokazali kao oni koji se najbrže vraćaju.

Nije prirodno
Ipak, očekuje se da će globalno trećina hotela bankrotirati i mijenjat će se vlasnici. “Na jesen kad prestane državna pomoć za likvidnost svima će biti jako teško, pritom će ovo ponovno otvaranje dosta koštati, a i brendiranje će biti jako važno”, kaže Bakker.

Njegova je procjena da će se segment poslovnih putovanja početi vraćati tek na jesen, s tim da će dosegnuti oko 80 posto prijašnjeg prometa, a ostalo će ostati online. Marina Franolić, direktorica ureda za središnju i istočnu Europu Bench Eventsa, ističe da će poslovna putovanja biti malobrojnija no zato će dulje trajati, zbog čega će se potaknuti razvoj segmenta produženog boravka i sličnih inovativnih koncepata.

Franolić

Ovo je trenutak za uvođenje novih tehnologija i modela upravljanja u hotelskoj industriji.

“Ovo je moment za inovacije i za promjene u hotelskoj industriji, za uvođenje novih tehnologija, modela upravljanja. Kriza bi mnoge vlasnike mogla osvijestiti da nije prirodno da vlasnik hotela bude i upravitelj, i ako se krene odvajati vlasništvo od menadžmenta to će biti odlično, i omogućit će nova ulaganja”, ističe Franolić. Očekuje se da će najveće povjerenje gostiju ovog ljeta imati velike kompanije i poznati brendovi, ali i manji hoteli zbog manjeg broja gostiju.

Najveći izazov će biti velikim hotelima koji nisu brendirani, bit će im jako teško dokazati da imaju protokole koji jamče sigurnost putnika. Zagrebačka tvrtka Zagreb City Hotels, u čijem sastavu posluju tri Hiltonova hotela, iskoristit će ovo razdoblje za razvoj svog segmenta hotelskog menadžmenta, otkrila je direktorica tvrtke Josipa Jutt Ferlan, ujedno i klaster generalna menadžerica za Hilton Hotele Zagreb.

“Iako sam se pripremila na puno gore ljeto nego što to sad brojke pokazuju, i dalje smo oprezni s troškovima, ali ne možemo sjediti i čekati idealne uvjete. Stoga ćemo se posvetiti dodatnim edukacijama ljudi jer za to konačno imamo vremena, te razvoju segmenta hotelskog menadžmenta, jer očekujemo da će biti jako puno posla s onim investitorima koji će u ovoj krizi imati ozbiljne probleme s operacijama”, kaže Jutt Ferlan. Uz globalne, tu spadaju i domaći brendovi poput Valamara, najveće domaće turističke tvrtke koja je otvorila dio hotela.

Neće otvarati da budu prazni
Denis Prevolšek, regionalni menadžer Valamar Riviere tvrdi da rezervacije idu brže od očekivanog.”Neke hotele koje smo planirali otvoriti krajem lipnja ili početkom srpnja, otvaramo puno ranije, jer su telefoni poludjjeli čim su se otvorile Njemačka i Austrija. Za ovu sezonu nam je važno da se ne dogodi neko žarište epidemiološko”, kaže Prevolšek.

80

posto prijašnjeg prometa ove će godine dohvatiti segment poslovnih putovanja, dok će ostalo ići online

Valamar nema namjeru raditi s gubicima, odnosno otvarati hotele koji će biti prazni, a trenutačno im se najbolje pune kampovi i hoteli u Istri, te hoteli više kategorije. Promet će odrediti i sudbinu investicija Valamara u sljedećoj godini.

Jedna od Valamarovih budućih investicija je na Hvaru, gdje su ušli zajedno s mirovinskim fondom PBZ CO. Goran Kralj, član upravnog odbora PBZ CO također očekuje tešku jesen, a najteže će biti onima koji su visoko zaduženi, i bit će onih koji će morati prodavati imovinu. Veća ulaganja će biti odgođena, jer kompanije neće imati novac od sezone, što će sniziti cijenu gradnje, a to bi opet moglo ići na ruku onima koji će imati gotovinu.

Komentari (1)
Pogledajte sve
Objava čeka odobrenje

New Report

Close