Kongresni turizam eksplodirao, nema slobodnog mjesta za event

Autor: Marija Crnjak , 30. rujan 2022. u 09:36
Photo: Sime Zelic/PIXSELL

Rast troškova i smanjenje potrošnje mogli bi nagristi kvalitetu evenata.

Poput odmorišnog, i kongresni segment turizma na domaćem tržištu vraća se ove jeseni u gotovo punom opsegu, nakon više od dvije godine pada i stagnacije zbog pandemije. Nacionalna i regionalna događanja vratila su se na razinu 2019., iako ona poput europskih i svjetskih kongresa i dalje zaostaju.

Hibridni model još se provodi, jer omogućuje i dodatnu zaradu organizatorima. Uz kongresni, vraća se i sportski turizam koji tradicionalno puni hotele i destinacije izvan ljetne sezone, a za sve vrijedi trend “last minute” bukiranja.

No, kao u svakom biznisu najveći izazov i u ovom je segmentu inflacija koji bi mogla utjecati i na kvalitetu evenata, doznaje Poslovni dnevnik.

“Nakon izuzetno zahtjevne dvije godine došli smo na staro-normalno, a iako postoji doza opreza, u event industriji naučili smo se prilagoditi situaciji i razvili nove proizvode odnosno rješenja za pandemijske evente.

No, upravo kad su se cijene na tržištu, od najma tehnike do zakupa dvorane i cateringa stabilizirale i odmaknule od dampinga, dolazi nova opasnost u vidu poskupljenja i inflacije. Događanja će biti, to je sigurno. Vidimo to po stanju naših rezervacija, te kod naših konkurenata, agencija, hotelskih dvorana, ostalih pružatelja usluga.

Pitanje je hoće li se održati kvaliteta i koliko i tko će to sve platiti”, upozorava Iva Sarić, project manager i producent u tvrtki PROteam, koja se bavi organizacijom, produkcijom i realizacijom evenata.

Jutt Ferlan

Hoteli u sastavu Hilton grupacije gotovo da nemaju slobodnog termina, a eventi se odvijaju i vikendom.

U hotelskim kompanijama doznajemo da im je nakon vrlo aktivnog rujna popunjen i listopad i dio studenog, ovisno o destinaciji, a oživjela su događanja i u Zagrebu. Poslovni segment Valamar Rivijere ove godine u destinacijama Dubrovnik i Poreč se počeo oporavljati prema rezultatima iz 2019 godine. Pritom je jesenski dio sezone puno bogatiji događanjima nego proljetni.

“Trendovi su kako smo i očekivali, u blagom porastu je korporativni segment te izraziti ‘last minute’ trend upita i realizacije događanja. Od značajnijih poslovnih skupova izdvajamo upravo završeni Simpozij o fuzijskoj tehnologiji u Dubrovniku SOFT 2022 s gotovo 1000 sudionika u organizaciji Instituta Ruđer Bošković, te nekoliko većih korporativnih događanja kroz listopad.

U Poreču tijekom jeseni očekujemo četiri veće konferencije s područja farmacije, znanosti i obrazovanja, koje broje po nekoliko stotina sudionika”, otkrivaju u Valamaru. U Maistri ističu da su se nacionalna i regionalna događanja vratila na razinu 2019., no događanja poput europskih i svjetskih kongresa, koji zahtijevaju dužu pripremu i velik broj internacionalnih letova, još nisu na pretpandemijskoj razini.

Najznačajniji eventi ove jeseni za Maistru su Weekend Media Festival (Rovinj) koji je održan prošlog vikenda, slijedi Reboot Develop u Dubrovniku te Lions Europa Forum u Zagrebu.

“Sve tri destinacije, a posebice Rovinj i Dubrovnik, su u 2022. zabilježile zapažen rezultat u kongresnim segmentu prodaje. Očekujemo nastavak pozitivnih trendova i u 2023. što temeljimo na trenutnom stanju bukinga i upita”, kažu nam u Maistri. Prihodi od kongresnog turizma u Aminess objektima ove su godine veći od prihoda koji su u tom segmentu ostvarili 2019. godine.

Piantanida

Cijene usluga rasle su oko 10%, no to ni izbliza neće pokriti rast troškova energije hotela.

Na licu mjesta

“Najviše poslovnih evenata realizirali smo u objektima u Novigradu u Istri. Ove je godine u kongresnom turizmu karakterističan trend last minute upita, koji su bili učestaliji nego što je to bio slučaj prijašnjih godina.

Najviše smo organizirali poslovne konferencije i team buildinge do 200 ljudi, koji su se nakon pandemije ponovno vratili u fokus domaćih kompanija. Tu svakako treba istaknuti i naš Aminess Khalani Beach Hotel, koji je dodatno obogatio kongresnu ponudu Aminessa, ali i Makarske. Ovaj 5* hotel već su u prvoj godini poslovanja prepoznali domaći i strani klijenti, koji su upravo Aminess Khalani Beach Hotel odabrali za održavanje važnih poslovnih evenata.

Trend rasta broja poslovnih evenata trebao bi se nastaviti i u idućoj godini. Stoga u sklopu naših objekata koji nude kongresnu ponudu ponovno očekujemo dobre poslovne rezultate i u segmentu poslovnih skupova”, kažu u Aminessu.

U Zagreb se vraćaju veći kongresi i konferencije, a s njima i promet u hotelima, kojima je jesen tradicionalno obilježena MICE gostima (Meetings, Incentives, Conferences, Exhibitions).

Hoteli u sastavu Hilton grupacije gotovo da nemaju slobodnog termina, a eventi se odvijaju i vikendom, kaže nam Josipa Jutt Ferlan, Cluster General Manager u Hilton Zagreb i direktorica Zagreb City Hotelsa.

Plava Laguna u listopadu očekuje svoj prvi porečki Plava Laguna Ironman/Shutterstock

“Više se to ni ne zovu hibridni događaji, već događaji na licu mjesta. Rezerviranje je i dalje last minute, a oni koji rezerviraju za dalje traže da im se izađe ususret u slučaju eskalacije pandemije”, kaže Jutt Ferlan, te dodaje da čak ni cijene nisu upitne, jer su porasle u razumnim okvirima, što je bilo nužno zbog većih troškova.

I zagrebački Hotel Dubrovnik u potpunosti se vraća na rezultate koje su od poslovnjaka imali u 2019. godini, potvrdio nam je direktor hotela Antonio Piantanida.

“Nakon slabijeg proljeća, u ovom segmentu je potražnja eksplodirala sad na jesen, imamo jako dobru popunjenost i rezultate koji će nas vratiti na brojke prije pandemije, ne dogodi li se nešto značajno na globalnoj razini.

Tržište se probudilo, definitivno se pokazalo da ljudima ne odgovaraju samo online susreti ako na njih nisu prisiljeni, ljudi se žele susresti, proćaskati, umrežavati se kroz osobni kontakt”, ističe Piantanida, te dodaje da je i ljeto jako dobro prošlo, s povratkom američkih turista uz europske.

Cijene usluga u Hotelu Dubrovnik rasle su za oko 10 posto, ističe direktor, no dodaje da to ni izbliza neće pokriti rast troškova energije – hotel samo za prvih 8 mjeseci ima za 2 milijuna kuna veće troškove nego lani.

Kriza i smanjenje potrošnje tako bi mogli utjecati i na promet u ovom segmentu turizma u idućim mjesecima, jer će prisiliti kompanije na stezanje remena i kad su u pitanju putovanja.

Sport je ‘in’
Plava Laguna u listopadu očekuje svoj prvi porečki Plava Laguna Ironman 70.3, veliko sportsko triatlonsko natjecanje koje se održava nakon dvije godine organizacije manje zahtjevnog 5150 triatlona. Dosad je prijavljeno više od 1000 natjecatelja koji će s obiteljima boraviti u Poreču sredinom mjeseca.

“Prisustvo ovako velikog brenda ima jako veliku promotivnu vrijednost Istre, Poreča i Hrvatske kao turističke destinacije, posebice u vrijeme izvan glavne turističke sezone kada je sport jedan od glavnih motiva dolazaka”, kažu u Plavoj Laguni.

Sportska utrka privući će goste izvan ljetne sezone i na Rab, otok Rab i općina Lopar i ove su godine domaćini 16. Rab Island Traila, utrke na kojoj se očekuje više od 500 trkača iz šest zemalja. Održat će se u subotu, 1. listopada, u sklopu hrvatske Treking lige, a sudionici će moći istražiti otok s više 100 kilometara pješačkih staza idealnih za aktivan jesenski odmor.

“Otok Rab je već duže orijentiran na outdoor turizam za koji ima savršene predispozicije. Prije gotovo 100 godina potencijal otoka prepoznao je i poznati, strastveni planinar Ante Premužić koji je na Rabu izgradio dvije staze ukupne duljine oko 25 kilometara, dok se danas otokom proteže oko 130 kilometara pješačkih i biciklističkih staza.

Utrke poput Rab Island Traila najbolja su promocija bogate outdoor infrastrukture i ponude otoka Raba. Ovom manifestacijom produljuje se turistička sezona, a time se otok Rab pozicionira kao jedna od omiljenih sportskih destinacija”, rekao je Marin Mušćo, direktor Turističke zajednice općine Lopar.

Komentirajte prvi

New Report

Close