Koliko je trgovcima pao promet zbog neradne nedjelje, objavljeni prvi podaci

Autor: Poslovni.hr , 05. srpanj 2023. u 08:36
Foto: Davor Javorovic/PIXSELL

Podaci iz sustava fiskalizacije na upit o tome kako je zatvaranje prodavaonica i šoping-centara na kontinentu utjecalo na potrošnju.

Prva neradna nedjelja donijela je za čak 21,8 posto manji promet u trgovini na malo u odnosu na posljednju lipanjsku nedjelju, u kojoj su trgovine još radile po starom režimu, piše Novi list.

Pao je i broj i iznos računa koji su izdani u trgovini na malo, i u odnosu na prethodnu nedjelju, ali i u odnosu na prvu, prema tome i usporedivu nedjelju u srpnju prošle godine.

​Prva srpanjska nedjelja bila je prva u kojoj se počeo primjenjivati novi Zakon o trgovini i pravilo prema kojem prodavaonice mogu raditi samo 16 nedjelja u godini, s tim da su ove godine iznimno tih 16 nedjelja imali u pola godine, pa su ih trgovci na Jadranu odlučili iskoristiti do kraja sezone radeći svaku nedjelju, dok je na kontinentu veliki broj trgovina bio zatvoren.

Rezultat je bio ukupan promet u trgovini na malo, bez motornih vozila, u iznosu od 29,9 milijuna eura. U odnosu na prethodnu nedjelju (26. lipnja) to je smanjenje prometa od 8,37 milijuna eura, odnosno 21,8 posto.

Uz to izdano je i oko 457 tisuća, odnosno gotovo 19 posto računa manje nego prethodne nedjelje. I sve to uz otvorenu većinu trgovina na Jadranu.

Promet je pao i u odnosu na prvu srpanjsku nedjelju prošle godine. Lani je u trgovini na malo prve nedjelje u srpnju promet bio 35,8 milijuna eura, pa je ove godine 5,86 milijuna eura, odnosno 16,62 posto manji. I to uz cijene koje su ove godine u prosjeku 7,7 posto veće nego lani u isto vrijeme, s time da su cijene hrane i pića u prosjeku više za 13,6 posto.

Smanjenje prometa u trgovini utjecalo je i na ukupan promet koji je zabilježio sustav fiskalizacije u svim djelatnostima. Tako je po svim fiskalnim računima u nedjelju promet bio 86,9 milijuna eura, što je 8,2 milijuna eura, ili 8,6 posto manje nego tjedan dana prije.

Cijeli manjak stvoren je u trgovini na malo, dok su ostale djelatnosti očito zabilježile i nešto veći promet.

U odnosu na prvu nedjelju u srpnju prošle godine vrijednost svih fiskalnih računa manja je za 1,15 milijuna eura, odnosno 1,4 posto.

Budući da su porasle i cijene usluga, odnosno u ugostiteljstvu i smještaju, nadoknađena je većina gubitka u prometu u trgovini na malo u odnosu na prošlu godinu.

Pad prometa vjerojatno bi bio i veći da trgovine na Jadranu nisu radile, ali tek će podaci za nekoliko nedjelja te ostale dane u tjednu pokazati hoće li se nedjeljni šoping premjestiti u neke druge dane ili će zatvaranje dućana nedjeljom promijeniti kupovne navike Hrvata i smanjiti novac koji potroše u prodavaonicama samo zato što su one otvorene.

Komentirajte prvi

New Report

Close