Transport i logistika
Ljudski faktor

‘Kod nas zaposlenici ostaju u prosjeku šest godina, 45 posto čine žene’

Zbog izazovnih uvjeta rada očekuje se da će potražnja za radnicima u sektoru rasti.

Ana Roksandić
04. ožujak 2025. u 12:03
Dvoje radnika koji tijekom 2025. godine ostvaruju uvjete za mirovinu planiraju nastaviti raditi na pola radnog vremena na svojim dosadašnjim radnim mjestima/Davorin Višnjić/PIXSELL

Zbog sezonskog karaktera, dugih ruta i fizičkog izazova posla, radnike u logistici nije lako pronaći niti zadržati. No, za napredak sektora osim automatizacije i digitalizacije koja je sve prisutnija, ljudski faktor ostaje nezamjenjiv.

Tome svjedoči i činjenica da 45 posto tvrtki u anketi koju je provela Hrvatska gospodarska komora (HGK) smatra kako su zanimanja iz područja logistike i distribucije deficitarna.

Prema rezultatima ankete koju je ispunilo 176 tvrtki, od kojih je gotovo polovica iz sektora trgovine, jedna od pet tvrtki izjavila je da očekuje da će u sljedeće dvije godine najveća potražnja biti upravo za zanimanjima u području logistike i distribucije.

‘Pod velikim pritiskom’

Kraći logistički lanci pod velikim su pritiskom zbog nedostatka kvalificirane radne snage, kažu iz HGK.

Rad u mirovini

U logističkoj kompaniji cargo-partner zaposlenici u prosjeku ostaju šest i pol godina, a iz tvrtke naglašavaju kako im je više od 20 posto radnika vjerno već više desetljeća. Menadžerica ljudskih resursa u cargo-partneru Tihana Hubicki rekla je: “Kontinuitet zaposlenja u cargo-partneru rezultat je pozitivne radne atmosfere, raznolikih profesionalnih izazova i dinamične prirode transportno-logističke industrije”.

Zanimljivo je kako ova logistička tvrtka ima gotovo ravnopravnu spolnu zastupljenost, naime žene čine 45 posto radne snage i zauzimaju različite pozicije, od menadžerskih do upravljanja viličarima. Kako naglašava Hubicki, cargo-partner aktivno podržava ravnotežu između poslovnog i privatnog života.

“Potičemo obiteljske vrijednosti, poštujemo različitosti i podržavamo zaposlenike u sportskim aktivnostima. Velik broj naših kolega bavi se planinarenjem, trčanjem, nogometom i drugim sportovima.

Primjer koji najbolje pokazuje kako naši kolege i kolegice ostvaruju ravnotežu između privatnog i poslovnog života jest da dvoje radnika koji tijekom 2025. godine ostvaruju uvjete za mirovinu planiraju nastaviti raditi na pola radnog vremena na svojim dosadašnjim radnim mjestima u cargo-partneru. Zakonodavni okvir otvorio je ovu mogućnost, koja je odličan benefit za poslodavce i radnike. Zadovoljan zaposlenik najbolji je ambasador tvrtke u svojoj okolini.”

Tihana Hubicki, menadžerica ljudskih resursa u cargo-partneru, naglašava važnost pozitivne radne atmosfere/PD

Uz to, cargo-partner sustavno ulaže u razvoj zaposlenika kroz strukturirane onboarding programe, mentorstvo i specijalizirane edukacije u sklopu interne cargo-partner Akademije. Programi su prilagođeni individualnim karijernim ciljevima, uključujući regionalnu Leadership akademiju, koja mladim menadžerima omogućava razvoj liderskih vještina praksom rješavanja poslovnih izazova. Interna mobilnost i dugoročni razvoj ključni su dijelovi organizacijske kulture brojni zaposlenici tijekom godina su napredovali s operativnih na menadžerske pozicije, što potvrđuje efikasnost kompanijskog modela razvoja talenata, rekla je menadžerica.

Dodatna ulaganja u edukacije, mentorstvo, financijsku podršku za stjecanje industrijskih certifikata i sudjelovanje na stručnim konferencijama osiguravaju kontinuirano usavršavanje i dugoročnu održivost karijernih prilika unutar tvrtke.

45

posto tvrtki smatra da su logistička zanimanja deficitarna

Uravnotežen pristup

Koliko je zaposlenost u ovom sektoru važna naglasili su lani i iz HGK-a, tada je direktorica Sektora za trgovinu HGK Maja Bogović komentirala kako su “kraći logistički lanci pod velikim pritiskom zbog nedostatka kvalificirane radne snage”.

Ipak, ljudi su presudni u logistici jer donose ključne odluke u upravljanju lancima opskrbe, rješavanju problema i optimizaciji procesa koje tehnologija još ne može u potpunosti zamijeniti. Njihova prilagodljivost, iskustvo i sposobnost koordinacije osiguravaju efikasno funkcioniranje transporta, skladištenja i distribucije robe.

“Tvrtka cargo-partner sustavno prepoznaje i valorizira doprinos zaposlenika strukturiranim programima nagrađivanja, koji uključuju jubilarne nagrade, javna priznanja, stimulativne bonuse i mogućnosti za profesionalni rast. Postupnim proširivanjem odgovornosti zaposlenicima omogućavamo razvoj novih kompetencija, čime se povećava njihova interna mobilnost i dugoročna vrijednost za organizaciju. Uravnotežen pristup materijalnim i nematerijalnim oblicima motivacije ključan je za održavanje visoke razine angažiranosti i zadovoljstva zaposlenika”, rekla je Hubicki.

New Report

Close