Hrvatska tvrtka krenula u masovnu proizvodnju. Svakih 20 minuta jedan električni bicikl

Autor: Darko Bičak , 05. travanj 2023. u 10:35
U odnosu na europske standarde prodaja je u Hrvatskoj skromna, dvostruko manja od godišnje proizvodnje/L. Stanzl/PIXSELL

CYBER je serijski opremljen prednjom i stražnjom hidrauličnom disk kočnicom što mu omogućava kratak zaustavni put i vrlo efikasno kočenje na različitim podlogama.

Pet milijuna električnih bicikala godišnje se proda u Europi, od toga samo u Njemačkoj oko dva milijuna.

Iako su brojke za Hrvatsku relativno skromne, oko pet tisuća e-bicikla, činjenica je da ih domaće tvrtke proizvedu minimalno 10 tisuća. Jedan od najpoznatijih premium e-bicikla, i daleko izvan hrvatskih granica, svakako je Greyp Bikes u produkciji Rimac Automobila čija cijena može doseći i 10-ak tisuća eura.

Grupa M San, odnosno njihova specijalizirana tvrtka MS Energy, krenula je lani u masovnu produkciju električnih bicikala te ih je prošle godine isporučeno 10.000, a ove godine su planovi još ambiciozniji.

Kako je prilikom jučerašnje prezentacije njihovih proizvodnih pogona u zagrebačkoj Rugvici pojasnio Mislav Belavić, voditelj proizvodnje MS Energy-a, trenutačni kapaciteti pogona su 130 do 140 bicikala na dan u jednoj smjeni, a prema potrebi se to može i višestruko povećati.

8

stalnih radnika zapošljava tvrtka MS Energy, no u pikovima se broj penje i do 24

“Naš proizvodni proces optimiziran je kroz 10 tipiziranih koraka, a što nam omogućuje da svakih 20-ak minuta s naše trake izbacimo jedan bicikl. U našem asortimanu imamo 15 tipova bicikla koji su u maloprodajnom cjenovnom razredu od 1200 do 2400 eura, a što naravno uz dodatnu opremu može otići i više.

Cilj nam je, a što su i globalni trendovi, da više ne radimo tipizirane serijske bicikle nego da svatko putem konfiguratora sam može birati što od opreme, koje razine i kvalitete želi, a što će u konačnici utjecati i na cijenu. To je model po kojem se danas proizvode i prodaju automobili, a mi već imamo sve tehničke predispozicije za takvu praksu i s e-biciklima”, kazao je Belavić, menadžer sa životopisnom karijerom koju je započeo u Kanadi gdje je kao inženjer gotovo 15 godina proveo u Hondi, a nakon toga i skoro četiri godine u hrvatskom Rimcu da bi zadnjih godinu dana bio alfa i omega MS Energy-a.

Tvrtka trenutačno zapošljava osam stalnih radnika, a u pikovima proizvodnje broj se, putem studentskih ugovora, agencija te posudbe iz grupe, penje na 22 do 24 radnika, na koliko je optimizirana jedna smjena.

Kako pojašnjava Jasna Pulić, direktorica Marketinga M San grupe za vlastite brendove, većina njihove produkcije završava na tržištima Europske unije.

“Lani je od naše ukupne produkcije od 10-ak tisuća bicikala njih 1700 završilo na hrvatskom tržištu, a ostatak uglavnom u Njemačkoj, Austriji te drugim zapadnim zemljama. Brend MS Energy hrvatskom se tržištu predstavio 2019. godine s misijom kreiranja domaćih proizvoda koji će biti odgovor na potrebe kupaca”, kazala je Pulić.

Stroga kontrola kvalitete MS Energy bicikala prisutna je tijekom cjelokupnog procesa proizvodnje, ističu u tvrtki/LUKA STANZL/PIXSELL

Zadovoljavaju certifikate
Boris Kozić, product menadžer MS Energy, pojašnjava da tvrtka proizvodi tri glavne kategorije e-bicikala, a to su gradski, brdski i trekking bicikli.

“Gradski bicikli namijenjeni su vožnji po urbanoj okolini te ih karakterizira udobna geometrija i širina vanjskih guma posebno je dizajnirana za ugodnu gradsku vožnju. Za razliku od onih kojima je udobnost na prvom mjestu, avanturisti će radije birati brdske bicikle koji su previđeni za adrenalinsku vožnju po različitim neravnim terenima.

Trekking bicikli su hibridi, idealni za one koji preko tjedna bicikl voze po gradu, a vikendom uživaju na nekim malo manje urbanim stazama. Stroga kontrola kvalitete MS Energy bicikala prisutna je tijekom cjelokupnog procesa proizvodnje.

Gotovi proizvodi testiraju se po najnovijim metodama ispitivanja kvalitete na izdržljivost u ekstremnim uvjetima. Zahvaljujući najstrožoj kontroli kvalitete, od ulazne kontrole svih komponenata sve do kontrole kvalitete završnog proizvoda, MS Energy bicikli zadovoljavaju sve europske certifikate”, naglašava Kozić.

Zelena tranzicija i profitabilnost

Žarko Kruljac, zamjenik predsjednika Uprave M San grupe kazao nam je da su u zelene tehnologije i e-mobilnost ušli imajući na umu i ciljeve koje je Europa postavila u kontekstu dekarbonizacije prometa. “Kao što je dobro poznato, u inozemstvu su električni bicikli i romobili, a sve više i električni automobili, postali standard. Budućnost e-bicikala izgleda obećavajuće i očekujemo rast popularnosti svih električnih prijevoznih sredstava. Razloga je više – ljudi su sve svjesniji utjecaja fosilnih goriva na klimu i biraju ekološki prihvatljivija prijevozna sredstva. E-bicikli su, k tome, pristupačan i praktičan način prijevoza, posebno u gradovima, a odlična su alternativa automobilima, koja najviše dolazi do izražaja u urbanim područjima gdje promet i parkiranje mogu biti itekako izazovni. Eventualni izazovi s kojima se susrećemo u našem poslu su to što infrastruktura ne prati uvijek razvoj tehnologije jednakom brzinom, a formula je jednostavna – što je ljudima jednostavnije puniti električna vozila, to će ih više koristiti. Što se tiče ostalih procesa, imamo stabilne partnere i dosad nismo iskusili veće poremećaje u proizvodnji, a naši ljudi koji rade na MS Energy električnim biciklima su veliki stručnjaci i profesionalci koji svoj posao rade sa strašću, na što smo posebno ponosni”, rekao nam je Žarko Kruljac.

Do 45 km/h

MS Energy je dio M San grupe koja je osnovana 1995., a već do 2000. je postala najveći igrač na hrvatskom IT tržištu. Od 2007. su snažno iskoračili i u regiju te danas imaju više od 800 zaposlenih, 6300 poslovnih partnera, a što im omogućuje prihod od 2,7 milijardi kuna, koliko je ostvareno lani.

Vlastiti brendovi su već duže u fokusu razvoja ove grupe, a priča je krenula s Vivaxom te danas u svojim proizvodnim pogonima u Rugvici te Beogradu tvrtka proizvede godišnje 240.000 televizora i 2500 računala.

Prije lanjskog pokretanja vlastite proizvodnje bicikala, grupa je zauzela svoju poziciju na tržištu sa sve popularnijim električnim romobilima. Svoju ponudu, za sada, po pitanju mobilnosti zaokružuju s električnim motociklima. MS ENERGY e-motocikl CYBER ekološka je alternativa tradicionalnim motociklima na benzin, dok svojim izgledom podsjeća na pravu sportsku jurilicu. Iako je malen, ima vrhunske performanse. Pokreće ga snažan motor od 3000 W koji pruža dovoljno snage za ubrzanje i krstarenje.

2,7

milijardi kuna prihoda imala je lani MS Energy kao članica M San grupe

CYBER je serijski opremljen prednjom i stražnjom hidrauličnom disk kočnicom što mu omogućava kratak zaustavni put i vrlo efikasno kočenje na različitim podlogama.

U standardnoj opremi dobit će se dvije električne baterije, koje omogućavaju doseg do 100 kilometara, odnosno do 50 kilometara po svakoj bateriji.

Dodatna prednost ovog motora je serijski ugrađena bravica, locker, za zaključavanje kacige pokraj sjedišta.

Iako izgledom podsjeća na “prave motocikle” pogonjenje benzinskim motorima, po svojim karakteristikama je više gradski/prigradski skuter jer postiže brzinu od 45 km/h, a težina mu je 109 kilograma.

Komentirajte prvi

New Report

Close