Brod LNG Croatia isplovio je prekjučer iz Omišlja prema turskom brodogradilištu Kuzey star, u Tuzli, predgrađu Istanbula, gdje će na njega tijekom idućih nešto više od mjesec dana, biti ugrađen dodatni modul za uplinjavanje ukapljenog prirodnog plina (LNG), čime će nominalni kapacitet hrvatskog LNG terminala biti udvostručen, na 6,1 milijardu prostornih metara prirodnog plina godišnje.
LNG Croatia na odredište bi trebao stići 1. rujna, a u Turskoj će biti do 10. listopada, do kada bi trebali biti završeni svi radovi.
U pogonu od 26. listopada
Do listopada će na brodu, osim ugradnje dodatnog modula za uplinjavanje, biti obavljeni i svi potrebni radovi na petogodišnjoj obnovi klase broda, kao i na održavanju i obnovi. FSRU LNG Croatia bit će u punoj funkciji početkom iduće sezone grijanja, kada raste i potražnja za isporukama prirodnog plina. Iako će kapacitet samog FSRU broda ovom ugradnjom biti povećan na 6,1 milijardu prostornih metara prirodnog plina godišnje, to će se povećanje događati postupno, kako se budu povećavali kapaciteti transportnog sustava Plinacroa.
Novi modul za uplinjavanje ukapljenog prirodnog plina proizvela je tvrtka Wartsila Gas Solutions, po cijeni od 23 milijuna eura, u kineskom brodogradilištu Nantong CIMS Sinopacific, dok je posao ugradnje, vrijedan 14,6 milijuna eura, nakon provedenog javnog natječaja, dobila turska tvrtka Kuzey Star Shipyard, objavio je Novi list.
LNG Hrvatska povećat će kapacitet regasifikacije LNG terminala na maksimalno 6,1 milijardu prostornih metara godišnje. To je predviđeno u travnju potpisanim Ugovorom o dodjeli bespovratnih sredstava za projekt povećanja kapaciteta ukupne vrijednosti 51,1 milijun eura. Ugovor su potpisali ministar gospodarstva Ante Šušnjar, ravnatelj Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost Luka Balen, te direktor LNG Hrvatska, Ivan Fugaš.
Cilj projekta je povećati kapacitet terminala, čime se dodatno osigurava stabilnost i sigurnost opskrbe prirodnim plinom u Hrvatskoj i okolnoj regiji. Projekt uključuje ugradnju novog modula za regasifikaciju na FSRU brod LNG Hrvatska, s potrebnom opremom i integracijom u postojeći sustav, a financira se s 25 milijuna eura iz Nacionalnog plana oporavka i otpornosti (NPOO), dok će LNG Hrvatska preostala sredstva osigurati samostalno.
Količina od 6,1 milijarde prostornih metara prirodnog plina koju će nakon ugradnje novog postrojenja za uplinjavanje ukapljenog plina moći isporučivati LNG terminal u Omišlju, više nego dvostruko premašuje ukupnu godišnju potrošnju prirodnog plina u Hrvatskoj.
To znači da će, s obzirom na to da Hrvatska zadovoljava oko 20 posto potrošnje iz vlastitih ležišta plina, najveći dio kapaciteta LNG terminala, kao i postojećih te budućih kapaciteta transportnog sustava Plinacroa biti namijenjen tržištima zemalja u okruženju.
Sigurnost opskrbe
S najavljenom izgradnjom plinovoda Bosiljevo – Sisak, duljine 101 kilometar, i Sisak – Kozarac, dugog 21 kilometar, ukupno će se mogućnosti korištenja kapaciteta LNG terminala na Krku prema Sloveniji povećati na 1,5 milijardi prostornih metara godišnje, a prema Mađarskoj sa sadašnjih 1,7 milijardi na čak 3,5 milijardi prostornih metara godišnje.
Povećani kapacitet LNG terminala dodatno jača sigurnost opskrbe prirodnim plinom ne samo u Republici Hrvatskoj, već i u srednjoj i jugoistočnoj Europi. “Posebno valja istaknuti da smo prije samo pet godina bili na samom začelju lanca opskrbe prirodnim plinom, a danas postajemo lideri u ovom sektoru”, izjavio je nedavno Ivan Fugaš.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu