Od 2022. cestarina na hrvatskim autocestama plaćat će se beskontaktno i bez zaustavljanja. Ključna su obilježja tog novog sustava naplate cestarine, koji je službeno predstavljen jučer u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture, slobodan prolazak bez zaustavljanja na naplati, plaćanje cestarine putem ENC, odnosno DSRC uređaja ili očitanjem registracijskih tablica te tarifni modeli s višim cijenama u vrijeme većeg prometa, a nižim cijenama u vrijeme nižeg prometa. Kako piše Večernji list, upotreba će ENC-a pri tome biti obvezna za teška vozila, dok će korisnici lakih vozila imati mogućnost izbora – plaćanje cestarine ENC-om ili očitanjem registracijskih tablica. Procjenjuje se da će implementacija sustava, koja uključuje nabavu nove tehnologije, izgradnju portala za automatsku naplatu cestarine, prilagodbu postojećih staza i demontažu naplatnih postaja, stajati do 570 milijuna kuna.
Novi bi sustav bez potrebe za većim nadogradnjama učinkovito trebao funkcionirati najmanje 15 godina, a povrat ulaganja očekuje se nakon sedam godina. Kako je objašnjeno na jučerašnjoj prezentaciji, ne očekuje se velik višak radnika zbog uvođenja novog sustava jer će većina blagajnika s naplatnih kućica biti prebačena na druga radna mjesta – u mobilne timove koji će kontrolirati naplatu, u nadzorne centre i u odjele marketinga i prodaje.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Znači ovi kaj sjede u kučicama umjesto da dobiju otkaz dobiti će nabrijane aute i motore tipa AUDI, BMW LAMBORGINI da hvataju ove kaj ne plate 20 kuna.
Pa mi ne bumo te autoceste otplatili nikad.
Samo da otplate novouveden sustav bez auti i motora trebati će im 7 godina.
Uključite se u raspravu