Internetska kompanija Yahoo Inc. smijenila je jučer svog dosadašnjeg izvršnog direktora Terryja Semela, a zamijenit će ga suosnivač te kompanije Jerry Yang. Glavni razlog Semelove smjene leži u pritisku ulagača koji su razočarani rezultatima kompanije i već neko vrijeme žele promjene na vrhu zbog zaostajanja za najljućim konkurentom Googleom. Nakon smjene, Semel će preuzeti neizvršnu ulogu predsjednika upravnog odbora kompanije sa sjedištem u Sunnyvaleu u Kaliforniji, dok je predsjednicom Yahooa imenovana bivša direktorica financija Susan Decker. Yangov povratak na čelo kompanije, u čijem osnivanju je sudjelovao prije 13 godina, potakao je špekulacije o mogućim drastičnim potezima tvrtke poput partnerstva ili spajanja s rivalima kao što su Microsoft, Time Warner, AOL ili MySpace u vlasništvu News Corpa. Nakon tih vijesti dionice kompanije porasle su za šest posto. Inače, dionice kompanije prošle su godine pale za 38 posto, ali od početka 2007. ipak su ojačale oko 10 posto. Tvrtka je pretrpjela pad profita u prva tri mjeseca ove godine za 16 posto. U posljednje vrijeme je oglašivački posao Yahooa trpio zbog slabih rezultata na nekim tržištima i odgodama u nadogradnji pretraživačkih oglašavačkih sistema.
Kompanija je također upozorila da će usporavanje rasta u dijelu poslovanja s grafičkim oglašavanjem umanjiti učinak bolje od očekivane izvedbe nedavno unaprijeđenog dijela poslovanja s pretraživačkim oglašavanjem. Yahoo je izjavio kako će mu kao posljedica toga tromjesečni prihodi biti bliži donjoj granici prije objavljenih poslovnih očekivanja. Yang, koji je prije 13 godina utemeljio Yahoo zajedno sa kolegom sa studija Sveučilišta Stanford Davidom Filom, rekao je kako će učiniti sve što je u njegovoj moći kako bi kompanija u budućnosti ostvarivala bolji uspjeh. Semel ipak nije bio potpuno loš izbor za kompaniju jer ga se smatra zaslužnim za stabilizaciju oglašivačkog i medijskog dijela poslovanja te kompanije. No posljednjih je godina naišao na oštre kritike zbog spore reakcije na izazove koje je prvo Google donio u područje web pretraživanja i oglašavanja, a potom i MySpace i Facebook u razvoj mreže socijalne interakcije na webu. U svom pismu upravnom odboru kompanije Semel je rekao kako se Yahoo suočava s izazovima koji su stvoreni dramatičnim promjenama potreba oglašivača i korisnika. “Nitko od nas nije u potpunosti zadovoljan posljednjim financijskim rezultatima kompanije”, zaključio je u pismu Semel. Ironično je to što će se Semelov odlazak najvjerojatnije poklopiti sa porastom zarade koju je sam prognozirao. Očekuje se kako će prvi dobri rezultati nove oglašivačke platforme, nazvane šifrom Panama, podići prihode u tekućem tromjesečju.

Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu